Minimoni
Homelander
Än en gång, vad de drabbade människorna kände är uppenbarligen inte ”en storm i ett vattenglas”. För dem var det tydligen betydligt mer än så. Jag hänvisar till det jag tidigare skrev, bara för att du, jag eller någon annan kanske varit ok(nej för egen del) med att min RP vaknar upp med ont i röven och det beskrivs att jag fått lavemang/blivit våldtagen, så är det inte ok för alla. Jag har otroligt svårt att se någon rutinerad SL genomföra detta scenario under annat än väldigt tydliga premisser och omständigheter så att de som inte uppskattar detta kan undvika det. Detta skedde uppenbarligen inte i detta fallet.Grisodlar'n;n325399 said:Ja, alla verkar ha väldigt lätt att gråta ut tillsammans, både spelaren och arrangörerna. Fria Ligan kanske grät också, vad vet jag? Observera att det bara var en spelare som blev intervjuad i den där länken. De andra har inte delgett sina åsikter kring hela saken. Och att Spelledaren har klivit fram med eget namn. Att han sedan hade dåligt omdöme är en annan sak. Det känns ändå som en storm i ett vattenglas.
Jag tror det var Krank som beskrev här på forumet ett konventsscenario som om inte lika illa, dock hade passerat min gräns för vad som är ok. Det var till Coriolis om jag minns rätt och att någon SL under lång tid hade fokuserat på hur uppdragsgivarens penis var formad och hur denne kopulerade med sitt harem av villiga kvinnor. Det lät grymt osmakligt och vad jag minns så lämnade Krank scenariot eller i alla fall berättade hur dåligt det var för de ansvariga. Krank får gärna rätta mig om jag har fel.
Oavsett så måste man som SL(och även spelare) tänka på att man på ett konvent inte längre är hemma i sin soffa med sina mest intima vänner. Det är ofta okända människor vars bakgrund, trauman och andra upplevelser vi inte har en aning om och därför krävs självklart större fingertoppskänsla, försiktighet och framför allt tydlighet i det man önskar förmedla. Om jag anländer till ett konvent och skall spela tex Coriolis så förväntar jag mig rymdskepp, action, coola miljöer. Det jag inte förväntar mig är ett scenario som är hämtat ur en dålig porrfilm, för om jag skall spela ett porrfilms-liknande scenario så vill jag verkligen veta det innan så jag kan välja om jag vill spendera min tid med det eller välja att istället lösa mordgåtor, äventyra i mystiska skogar etc.