Ait! Den 27:e till den 29:e blir det nostalgi-V:tM med gammelgänget och jag ska ha en fett optad karaktär med mig till Linköping för att ta mig an Milwaukee by Night! Personligen finner jag ett klart halvperverst nöje i att sitta och opta V:tM-karaktärer och jag tänkte sprida lite glädje till likasinnade: hjälp mig!
Jag har egentligen två karaktärskoncept jag spinner kring:
#1: New age-kultledare. Sjukt karismatiskt person som anser sig själv sjukt rättfärdig, bära Sanningen och Vägen till Frälsning och inte förmår uppfatta det lidande hen åsamkar sina följare.
#2: Hårdkokt noir-detektiv med score to settle!
Har ni några feeeta builds!? Give it! Vi kör "standard" karaktärsgenereringsregler och får använda nästan alla splatbooks (hittar ni något riiiiiktigt galet brutet så får jag försöka maskera det en aning för spelledaren )
Ja, vi ska spela halv-själv-ironisk RAW V:tM med optade pointbuy-snubbor och det kommer att bli fab!
Jag har egentligen två karaktärskoncept jag spinner kring:
#1: New age-kultledare. Sjukt karismatiskt person som anser sig själv sjukt rättfärdig, bära Sanningen och Vägen till Frälsning och inte förmår uppfatta det lidande hen åsamkar sina följare.
#2: Hårdkokt noir-detektiv med score to settle!
Har ni några feeeta builds!? Give it! Vi kör "standard" karaktärsgenereringsregler och får använda nästan alla splatbooks (hittar ni något riiiiiktigt galet brutet så får jag försöka maskera det en aning för spelledaren )
Ja, vi ska spela halv-själv-ironisk RAW V:tM med optade pointbuy-snubbor och det kommer att bli fab!