Nekromanti V2089 (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nu vet inte jag men aktiviteten dog ut helt.
Mitt !Paxen drev tycks inte komma någon vart så han får väl fortsätta att smyga runt och vara osynlig då.

Vimes är ju högst intressant att kolla lite djupare på.

Hur ser ni andra på följande:

Spiders felskrivningar som Vimes försvarar med sitt "No biggie". Kikar vi lite närmre på det så är Vimes inne på Mutant-termen SVOT och hade Spider sagt SWAT hade han hängt honom. Nu snackar Spidde om SVOT som en Klass istället för ett Yrke.

(Vimes anser att massoutning dödar infon vi får av drevandet och outningsmotiveringen.)

Outningar som Vimes varit och petat i:

Brynolfs outning: IG
Reccas outning: Bra Recca, men ingen motivering. I slutändan väldigt bra outning.
Kånkel: Ingen outning alls påpekas det först. När jag väl outat var det efterhandskonstruktioner.
Spider: Okej, tack Spider för en lysande motivering

Jag är ju givet lite färgad av det hela eftersom jag själv tycker att jag varit rätt tydlig i mitt outande. Jag hittar inga efterkonstruktioner och har efter hand även förklarat mig.

Brynolfs outning är inget som stör mig nu. Vimes har varit inne åh pillat lite på outningen av KRIM så det är nog inget som stör honom heller.

Sen har Vimes ännu inte läst ikapp saker och ting sen Spider har outat ROB heller för den delen så han kanske har lite mer att tillföra i den diskussionen.

Jag stör mig på: "Okej, tack Spider för en lysande motivering"

Övriga motiveringar har ju varit långt mycket bättre. Lägg där till den där No biggie.. Den retar mig också.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Jag måste säga K.K att du brukar vara bra men i just det här inlägget tycker jag du svamlar och tar delar som passar för ditt ändamål.
Det du skriver är en salig blandning av tolkningar och fakta som man inte kan reda ut om man inte hoppar mellan de poster som skrivits och din post nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Jag måste säga K.K att du brukar vara bra men i just det här inlägget tycker jag du svamlar och tar delar som passar för ditt ändamål.
Det du skriver är en salig blandning av tolkningar och fakta som man inte kan reda ut om man inte hoppar mellan de poster som skrivits och din post nu.
Okay. Då får jag väl leta upp lite citat istället då.
Allt som står är ju fakta och inget är vridet eller felaktigt. Jag har inte plockat delar som passar ändamålet heller för den delen.

Skitbra att du påpekar det så får jag lite att jobba med. Jag vill ju veta vad ni andra tycker och nu vet ju jag att du tycker att det är vridet till Vimes nackdel eller nått sånt?

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
snack om vimes
Jag håller med i viss mån. Jag har också lite problem med Vimes spelande, även om jag inte kan peka på så konkreta grejer som du väljer att göra. Min röst ligger på honom med en önskan och en motivering som jag fortfarande står för.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Efter Brynolf outning:
Vimes said:
IG, Brynolf. Du var jävligt snabb med att komma ut med klass (tre röster) och ditt yrke släpper du som en bakisfjärt helt opåkallat. Jag gillar inte det här. Är du varulv med en alibiroll?
Gällande Brynolfs KRIM:
Vimes said:
Alltså, jag tror inte att man kan dra några växlar på att Brynolf är KRIM
Efter Reccas outning:
Vimes said:
Bra där, Recca.
Vimes said:
Skulle gärna sett en motivering till varför du väljer klass dock! Inte minst med tanke på att du outar en klass som redan outats.
Vimes said:
Recca har väl ändå motiverat varför hon valde att outa klass? Jag tycker hon sagt rätt mycket om sin egen roll i och med motiveringen. Det hon skrev var mer betydelsebräande än allt Brynolf skrivit om sina motiv för outning i varje fall.
Efter K.K´s outning:
Vimes said:
Konrad, du har inte motiverat ditt val av outning. Alls.
Vimes said:
Frågan är ju om det är en välutvecklad efterhandskonstruktion?
Efter Spiders outning:
Vimes said:
Okej, tack Spider för en lysande motivering
Där har vi några citat och inget avviker ifrån vad jag skrivet på känsla och freebäjsning.

Och sen till kärnan då.

Gällande Spiders outning:
Vimes said:
Alltså, dudes. SVOT är Mutant-tremen. Hade Spidde outat SWAT hade jag rostat hans ballar för det.
Vimes said:
Ah, det. Jo, det var ju klantigt. Men det ligger ju i linje med att han slumpade. + Men alltså. Dr. Snuggles skrev fel. No biggie.
Så. Där ser du Spider. Fakta var det.

Att tillägga: Vimes har ju inte deltagit i snacket sen du kom ut med din ROB (eller RBT), men han har ju hintat om att du troligen är en sådan. Vimes är bra på att läsa mellan raderna och det skall han ha cred för. Troligen kommer han ha något nytt att tillföra i den här diskussionen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj said:
snack om vimes
snack om vimes
Jag är mer intresserad av vad ni andra tycker om hur Vimes har agerat. Bra att veta från alla olika synvinklar.

Dr.Snuggles tycker att jag är svamlig och så, men nu har jag trots allt valt att gå in djupare och citerat lite rakt av istället. Det kanske framgår tydligare hur jag ser på det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nä nu packar jag ihop inom kort här. Drar iväg på diverse uppdrag med pöjken. Sen skall det väl ätas och nattas tänk ja så min aktivitet dör tills det är kväll nog för kvigan att somna in.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Möller said:
Konrad Konvalj said:
Andersson kan vi släppa. Enligt Möller har han inte ens läst sitt PM. Kanske har glömt? Kanske skiter i det? Kanske är ulv? Vi vet inget så det är ingen idé att pilla med röster där just nu.
Jag må vara förvirrad och missar lätt grejer, men nu är det faktiskt din tur =)

Jag sa inget om Andersson och PMet. Det var !Paxen.
Jag freebasar lite, kör på känsla och har tagit allt ur minnet i inlägget. Vem det än var så är det helt oväsentligt. Andersson är inte här så att rösta på honom är onödigt är ju lixom det av vikt.

Jag har även utelämnat Brynolf helt i min genomgång. Det på grund av att han idag har spelat väldigt bra (eller varit helt osynlig?). Min mini-analys är gällande dagens spörsmål och jag har inte reflekterat över Brynolf någonstans.
Kanske var därför jag ångrade min röst på Andersson, men vad vet jag? :gremwink:

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Efter Brynolf outning:
Vimes said:
IG, Brynolf. Du var jävligt snabb med att komma ut med klass (tre röster) och ditt yrke släpper du som en bakisfjärt helt opåkallat. Jag gillar inte det här. Är du varulv med en alibiroll?
Gällande Brynolfs KRIM:
Vimes said:
Alltså, jag tror inte att man kan dra några växlar på att Brynolf är KRIM
Efter Reccas outning:
Vimes said:
Bra där, Recca.
Vimes said:
Skulle gärna sett en motivering till varför du väljer klass dock! Inte minst med tanke på att du outar en klass som redan outats.
Vimes said:
Recca har väl ändå motiverat varför hon valde att outa klass? Jag tycker hon sagt rätt mycket om sin egen roll i och med motiveringen. Det hon skrev var mer betydelsebräande än allt Brynolf skrivit om sina motiv för outning i varje fall.
Efter K.K´s outning:
Vimes said:
Konrad, du har inte motiverat ditt val av outning. Alls.
Vimes said:
Frågan är ju om det är en välutvecklad efterhandskonstruktion?
Efter Spiders outning:
Vimes said:
Okej, tack Spider för en lysande motivering
Där har vi några citat och inget avviker ifrån vad jag skrivet på känsla och freebäjsning.

Och sen till kärnan då.

Gällande Spiders outning:
Vimes said:
Alltså, dudes. SVOT är Mutant-tremen. Hade Spidde outat SWAT hade jag rostat hans ballar för det.
Vimes said:
Ah, det. Jo, det var ju klantigt. Men det ligger ju i linje med att han slumpade. + Men alltså. Dr. Snuggles skrev fel. No biggie.
Så. Där ser du Spider. Fakta var det.

Att tillägga: Vimes har ju inte deltagit i snacket sen du kom ut med din ROB (eller RBT), men han har ju hintat om att du troligen är en sådan. Vimes är bra på att läsa mellan raderna och det skall han ha cred för. Troligen kommer han ha något nytt att tillföra i den här diskussionen.

Wow, lite snabbt så kan man tycka att Vimes har fattat tycke för Spider. Och för den delen att han säger emot sig själv. Vimes flyttas upp några steg i min "mest misstänkta".

Vad tror du själv om Vimes mer konkret? Har sett att du har smulat en del om vad du tycker, men kan du säga det mer i klarspråk?

Vimes, det känns som att du är mindre sammanhängande än vad du brukar vara. Håller du med om det?

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Möller said:
Konrad Konvalj said:
Andersson kan vi släppa. Enligt Möller har han inte ens läst sitt PM. Kanske har glömt? Kanske skiter i det? Kanske är ulv? Vi vet inget så det är ingen idé att pilla med röster där just nu.
Jag må vara förvirrad och missar lätt grejer, men nu är det faktiskt din tur =)

Jag sa inget om Andersson och PMet. Det var !Paxen.
Jag freebasar lite, kör på känsla och har tagit allt ur minnet i inlägget. Vem det än var så är det helt oväsentligt. Andersson är inte här så att rösta på honom är onödigt är ju lixom det av vikt.

Jag har även utelämnat Brynolf helt i min genomgång. Det på grund av att han idag har spelat väldigt bra (eller varit helt osynlig?). Min mini-analys är gällande dagens spörsmål och jag har inte reflekterat över Brynolf någonstans.
Kanske var därför jag ångrade min röst på Andersson, men vad vet jag? :gremwink:
Yes. Det var därför du flyttade din röst och den gången till inaktiv 2.0=Korpen, detta trots att du vill ha flöde. Jag vill också ha flöde så min röst på dig är ju skit så länge jag är helt ensam om att villa pressa igång dig. Såg att du reflekterat lite gällande Vimes i nästa inlägg men har inte tid att gå igenom det just nu.

Såg att Vimes pluppade upp nån pinne på din lista. Min fråga till dig: Är Vimes mer misstänkt än Korpen? Om svaret är ja kanske du kan använda din röst till något gott.

Xyas

Swashbuckler
Paxen och Konrad, om ni nu båda misstänker Vimes kanske ni kan tänka er att joina mig och rösta på honom? Så vi får honom att besvara frågorna vi har om hans agerande.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Paxen och Konrad, om ni nu båda misstänker Vimes kanske ni kan tänka er att joina mig och rösta på honom? Så vi får honom att besvara frågorna vi har om hans agerande.
Jag tror ju inte att min röst krävs för att få svar på frågorna. Jag påpekar rätt tydligt att Vimes kommer att läsa ikapp och ta ställning till det hela utan press.

Du har ju en poäng i det hela dock. Jag själv tycker att !Paxen skall ändra sin röst från avskrap till Vimes och sen sitter jag och trycker på en skitröst på !Paxen.

Röst: Vimes

Under tiden vi väntar på frälsarens ankomst kanske xyas kan slänga in en kommentar gällande !Paxen. Är det möjligt? Jag känner mig rätt ensam i min jakt på !Paxen så hjälp mig här nu kompis.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Vad tror du själv om Vimes mer konkret? Har sett att du har smulat en del om vad du tycker, men kan du säga det mer i klarspråk?
Vad jag tror mer konkret tänker jag hålla på tillsvidare. Vimes får göra sitt drag först så att helheten kan begrundas.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
kanske xyas kan slänga in en kommentar gällande !Paxen.
Paxen? Han imponerar väl inte precis i den här rundan, vet ju att han kan mycket bättre än så här. Men å andra sidan tycker jag inte det är någon katastrofprestation heller. Det är lixom inget som sticker ut.

Möller

Hubert Hortlax
Trodde det skulle vara mer att läsa ikapp efter att jag lämnat för eftermiddagen. Inte helt bra, men nåja. Vi har två dagar kvar också.

Konrad Konvalj said:
Jag känner mig rätt ensam i min jakt på !Paxen
Jag var inne på !Paxen tidigt i rundan vill jag minnas. Sedan dess så har han som du säger varit mycket osynlig, på ett rätt lagom (läs: kanske varulvigt) sätt sådär. Tyvärr verkar !Paxen vara svår att få ett drev mot.

Det begynnande drevet mot Vimes vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. Vimes har varit sig själv tycker jag, det tar tid för hans missbruk av spelet att få effekt och han är bäst i senare rundor. Så var det iallafall i Ankeborg. Jag tycker inte att hans beteende runt Spider är annat än en välvillig inställning mot en spelare som vi vet kan vara lite otydlig och misstagsbenägen.

Min fortsatta aktivitet under kvällen kan det bli sisådär med, så i hopp om att Sapient dyker upp ligger min röst kvar. Om istället både jag och Vimes är aktiva samtidigt blir det nog en röstflytt iallafall, om inte annat så för att föra spelet framåt.

Recca

Femme Fatale
Jag är också nyfiken på vad Vimes har att säga, fast inte just angående dina anklagelser. Du har citerat lösryckta inlägg, tagna ur sin kontext i syfte att föra fram dina anklagelser. T.ex. följer ju Vimes upp mitt inlägg där jag påpekar att du härmar min motivering till min outning. Du i princip copy-pastade ju min motivering - en motivering som du tyckte var lite tam. Och du sa tam i mitt försvar när Vic tyckte att min motivering var urkass. Men min poäng är iaf att du rycker saker ur sin kontext för att skapa en bild av Vimes som inkonsekvent.

Jag tycker det är jävligt fishy, K.K.

Vimes brukar dock kunna bidra till jakten på ulvarna så jag väntar på det där bidragandet, som inte i min åsikt måste vara en outning då jag tycker det finns långt mer fishy deltagare än Vimes...

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Jag tycker inte att hans beteende runt Spider är annat än en välvillig inställning mot en spelare som vi vet kan vara lite otydlig och misstagsbenägen
Äh. Inte har väl Vimes en sån inställning? Han är en terrier inte nån mjäkig liten pudel.

Misstagsbenägen kan man ju lätt vara om man är prssad, stressad, eller har huvudet någon annanstans. Jag minns lite vagt att Dr.F var lite svårtolkad och lurig trots att han var bybo i Supernaturalgate (kan vara ute på hal is här). Det utnyttjade ulvarna till sin fördel.

Möller

Hubert Hortlax
Konrad Konvalj said:
Misstagsbenägen kan man ju lätt vara om man är prssad, stressad, eller har huvudet någon annanstans. Jag minns lite vagt att Dr.F var lite svårtolkad och lurig trots att han var bybo i Supernaturalgate (kan vara ute på hal is här). Det utnyttjade ulvarna till sin fördel.
Ja, Spider hamnade i hetluften i Supernaturalgate trots att han var bybo pågrund av sitt kryptiska spelande. Ulvarna tjänade på det. Den lärdomen lär knappast ha passerat Vimes.

Alltså, Vimes spelande tyder ju på att han låter Spiders märklighet passera just för att ulvarna inte igen ska kunna utnyttja det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Men min poäng är iaf att du rycker saker ur sin kontext för att skapa en bild av Vimes som inkonsekvent
Kolla upp inläggen själv. Jag har utelämnat det som inte hörde hemma i mitt lilla resonemang taget ur bakfickan. Du kan ju inte påstå att jag sitter här och vinklar det som jag vill se det? Jag är ju rätt övertydlig med att jag vill höra lite analyser av Vimes. Han behöver inte svara på mina citeringar om han inte vill det, men jag tror ju att han kommer att göra det.

Jag är inte ute efter att hänga Vimes här utan jag vill se vad övriga tycker och tänker om det hela. Du tycker att jag är fishy och och vinklar det hela.

Gällande ditt inlägg kontra mitt har jag ju inget att dölja. Allt det där har jag ju förklarat och gått ner på djupet i, men det rör ju inte min känsla av att Dr.Snuggles outning är betydligt sämre än både din och min. Dr.Snuggles outning med efterföljande händelser som Vimes ännu inte läst in sig på är väl en aning mer fischy än detta eller?

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Konrad Konvalj said:
Ja, Spider hamnade i hetluften i Supernaturalgate trots att han var bybo pågrund av sitt kryptiska spelande. Ulvarna tjänade på det. Den lärdomen lär knappast ha passerat Vimes.

Alltså, Vimes spelande tyder ju på att han låter Spiders märklighet passera just för att ulvarna inte igen ska kunna utnyttja det.
Okay, först nu fattar jag att Spider Jerusalem är Dr. Frankenstein... Analogin till Dr snuggles fatar jag inte alls.