Nekromanti V2089 (Runda 1)

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Jag föredrar att få sitta och fundera och analysera
Och jag ser storeligen fram emot den analys du utlovat efter lunch.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
:gremsmile: Bra!

Men helt ärligt då.
Du är bättre än mig att läsa mellan raderna, men troligen så läser du på lite olika sätt beroende på spelare. Du har gått hårdare åt mot mig, trots att jag tycker att jag har spelat mellan raderna. Rätt tydligt också, men det är ju bara bra att du pressar och hoppar på mig (och andra) så att det slutligen kanske kan utläsas och byn vinner på det.

Nu har Spidde fått ur sig lite mer och jag är också rätt nöjd med det jag har på honom.

Xyas

Swashbuckler
Vimes said:
Okej, tack Spider för en lysande motivering.

Röst: xyas - ingen ping utan för att han ju vill outa. Då kan han väl göra det.
Nu har jag førsøkt och førsøkt, men jag ær helt sifferblind. Hur många røster har jag egentligen på mig?

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Nu har Spidde fått ur sig lite mer och jag är också rätt nöjd med det jag har på honom.
Samma hær.
Røst: ingen

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag tänker där emot lägga min röst på Möller som till skillnad från !Paxen är inloggad just nu. Och om !Paxen har haft en låg profil så anser jag att Möller håller en ännu lägre profil.

Röst: Möller

Möller vad anser du om Spiders sätt att outa sin information? Tror du att det vara de bästa Spider kunde outa? I så fall varför? Eller anser du att han skulle ha outat något annat? Varför?

Möller

Hubert Hortlax
xyas said:
Nu har jag førsøkt och førsøkt, men jag ær helt sifferblind. Hur många røster har jag egentligen på mig?
Två, min och Vimes?

Vimes

Sillkung
Alltså, dudes. SVOT är Mutant-tremen. Hade Spidde outat SWAT hade jag rostat hans ballar för det.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Spider Jerusalem said:
Klass: SVOT
Utan att ha läst ifatt allt riktigt än.... "Klass: SVOT"???
Stop hær nu. Spider skriver ju att han ska outa yrke i texten. Att det sedan råkar stå Klass ær med alls ækerhet enbart en felskrivning. Vært att lægga på minnet, men inget vi bør hænga upp oss på nu.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vimes said:
Alltså, dudes. SVOT är Mutant-tremen. Hade Spidde outat SWAT hade jag rostat hans ballar för det.
Vimes läs igen... "KLASS: SVOT" bör det inte vara YRKE?

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Möller vad anser du om Spiders sätt att outa sin information? Tror du att det vara de bästa Spider kunde outa? I så fall varför? Eller anser du att han skulle ha outat något annat? Varför?
Jag har inte mycket emot att Spider slumpade. Vi har inte mycket ännu som säger att klass eller yrke är bäst, och det är inte alls konstigt tror jag om Spider inte har något i sin roll om det heller.

Utöver misstaget att skriva Klass: SVOT så ser jag inte så mycket konstigt hos Spider. Han spelar hitintills ungefär som i Supernaturalgate, lite förvirrad men inte mer.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Alltså, Vimes. Nej. SVOT är ett Yrke inte en Klass.

Klass är: NOM-PSI-MUT-ROB-REP

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Vimes said:
Vimes läs igen... "KLASS: SVOT" bör det inte vara YRKE?
Spider, ge ett svar snabbt. And nothing half-assed!

Vimes

Sillkung
Ah, det. Jo, det var ju klantigt. Men det ligger ju i linje med att han slumpade.

(Men det är här Recca skiner, imo. En annan ser inte den här typen av detaljer. I Supernaturalgate plockade hon upp en massa intressanta detaljer som andra missade också.)

Men alltså. Dr. Snuggles skrev fel. No biggie.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag har inte mycket emot att Spider slumpade. Vi har inte mycket ännu som säger att klass eller yrke är bäst, och det är inte alls konstigt tror jag om Spider inte har något i sin roll om det heller.
Okej, så om du skulle gå ut med klass/yrke så skulle du också slumpa eller?

Brynolf

Dum fan
Eh, for the record så reagerade jag först på "Klass: SVOT"-tabben... Men det är ju tydligt att det är en felskrivning. DOCK, intressant är att Spider inte reagerat på det själv.

!Paxen

Swashbuckler
Angående Andersson

La märke till en sak. Andersson har inte läst PM:et som Mukwa skickade till alla, Anderssons sista inlägg i forumet var den 14/12. Det tycks vara som att Andersson inte är på hörbart avstånd. Därför är min röst verkligen bortkastad på Andersson.

Flyttar därför min röst till Korpen atm då han är den enda som inte har skrivit något och iaf vet om att varulvsspelet har startat.

Min röst: Korpen

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
Ah, det. Jo, det var ju klantigt. Men det ligger ju i linje med att han slumpade.

(Men det är här Recca skiner, imo. En annan ser inte den här typen av detaljer. I Supernaturalgate plockade hon upp en massa intressanta detaljer som andra missade också.)

Men alltså. Dr. Snuggles skrev fel. No biggie.
Skulle dock vara intressant med ett svar från Spider.