Nekromanti V2089 (Runda 1)

Recca

Femme Fatale
Men jag ser det som 50% chans att Spider är NOM med den här uträkningen. Jag kan inte bedöma relationen mellan hur troligt det är med endera fallet.

Så 50% chans NOM, 33,3% Replikant.

Utifrån det faktum att Spider valde att "slumpa fram yrke".

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Jag är RBT SVOT för att stilla era spekulationer.
Inte helt nödvändigt min vän, men nu är det gjort.
Vi fick igång väldigt bra saker här så att stilla spekulationerna var lite överilat om jag får säga mitt.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
En tanke efter att ha tittat lite i spelet är:
NOM – Normala människor, troligen ingen förmåga/information från Klass.
MUT – Fysiskt muterade människor och djur, Kan troligen ha en förmåga från sin mutation.
PSI – Mentalt muterade människor, sannolikt siare eller så har dom information. Troligen kan dom detektera mutanter, psi och nom.
ROB – Robotar, Troligen förmågor från sin klass.
REP – Replikant (mänsklig klon med skräddarsytt DNA) I det här spelet är alla replikanter varulvar, Troligen förmågor eller information från sin klass.

BRAT – Gatubarn, information är troligt.
KRIM – Kriminell, information är troligt.
MERC – Legoknekt, från engelskans ’Mercenary’., Troligen har dom förmågor.
MPOL – Metropolis, stadens polis, troligen har dom information eller förmågor, väktare är troligt.
SVOT – Privat polisiär insatsstyrka som står för Speciella Vapen Och Tekniker, Har troligen förmågor, Väktare är troligt.
KORP – Tekniker. KORP: eg korporationsanställd, men syftar numera på en tekniker, Har troligen information eller förmågor, kunna detektera robotar eller replikanter.
MUD – Reporter. från engelskans ’Mud-raker’ dvs grävande undercover-journalistik, har troligen infromation.
ZIGGY – Benämningen på någon som vanligtvis lever i Skymningszonen, Osäker men skulle gissa på förmågor.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Vi fick igång väldigt bra saker här så att stilla spekulationerna var lite överilat om jag får säga mitt.
Tycker snarare att vi står och stampar och drevar inte längre.

Recca

Femme Fatale
Angående Outningar so far:
Brynolf: Yrke KRIM, Klass NOM
Recca: Klass NOM
Vicotnik: Klass NOM
Spider Jerusalem: Klass ROB, Yrke SVOT
Konrad Konvalj: Yrke BRAT

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Tycker snarare att vi står och stampar och drevar inte längre.
Så varför står du med din röst på mig och stampar? xyas är ju ett pågående drev exempelvis.

Jag har min röst på !Paxen men den hjälper ju föga. Osynlige mannen är in lite nu och då men sen försvinner han igen. Röstar på de som inte är med i spel och så vidare.

Jag gillar ju inte slaskröster som bara ligger och skräpar så för att följa mitt eget sätt att spela kommer jag att ta ställning mot xyas.

Röst: xyas

Har spelat upp sig och är inte anonym längre. Är rätt inne på att massouta, och vill få igång lite diskussioner gällande detta. Han kräver dessutom högafflar i ändkanalen innan han spiller ur bönpåsen så det är ju lika bra att sätta hårdare press på honom.

Recca

Femme Fatale
Spider Jerusalem said:

SVOT – Privat polisiär insatsstyrka som står för Speciella Vapen Och Tekniker, Har troligen förmågor, Väktare är troligt.
Nu är du lite för övertydlig... <.<

Xyas

Swashbuckler
Re: Rösträkning på begäran.

Vicotnik said:
Konrad Konvalj: (1) Spider
Möller:(1) Vicotnik,
!Paxen:(1) Konrad,
Vicotnik:(1) Sapient,
xyas:(3) Recca, Möller, Vimes,
Spider Jerusalem:(1) Brynolf,
Korpen:(1) !Paxen,

Ingen:(1) xyas
Det hær ær ju helt elændigt. Det enda som ens liknar ett drev ær på mig, och jag tænker inte spilla tid hær. Två outningar:

Jag ær en NOM

Jag har en førmåga som ær relaterad till en førmåga som en annan spelare har, men jag vet inte vem.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Recca said:
Spider Jerusalem said:

Nu är du lite för övertydlig... <.<
Verkligen inte, jag säger inte att alla har det, samt jag säger inte ens att jag har det.
Utifrån vad jag vet om världen så drar jag de här slutsatserna.

Brynolf

Dum fan
Spider Jerusalem said:
Detta gör det ju lite mer förståeligt att du slumpade. Man kunde föreställa sig att din klass skulle vara ungefär lika mycket "värd" som ditt yrke.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Du har tittat till spelet Spider och kommit fram till:

SVOT: Har troligen förmågor, Väktare är troligt.
ROB: Troligen förmågor från sin klass.

På nått vis kommer du ju fram till det här och det säger ju en del om man fantiserar.

Tidigare så rullar du T6:an för i din värld spelar det ingen roll om du går ut med SVOT eller ROB. I det här skedet ser du varken klass eller yrke som av vikt.

Jag får inte riktigt ihop det just nu. Lägger det på is tillsvidare, men ville få ner det på papper så att inget glöms bort.

Brynolf

Dum fan

Tack för att du är lättmedgörlig idag, Xyas :gremsmile:

Då tycker jag Möller kan outa härnäst. Han har spelat väldigt ofokuserat, och är det någon jag misstänker så här långt skulle det vara han.

Röst: Möller

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj: (1) Spider
Möller:(1) Vicotnik,
!Paxen:(1) Konrad,
Vicotnik:(1) Sapient,
xyas:(3) Recca, Möller, Vimes,
Spider Jerusalem:(1) Brynolf,
Korpen:(1) !Paxen,

Ingen:(1) xyas
Det hær ær ju helt elændigt. Det enda som ens liknar ett drev ær på mig, och jag tænker inte spilla tid hær. Två outningar:

Jag ær en NOM

Jag har en førmåga som ær relaterad till en førmåga som en annan spelare har, men jag vet inte vem.
Detta igen, är det nån form av hemligt arbetslag inne i gruppen replikantjägare eller?

Jag skulle råda den andra personen att inte gå ut med att den är din kompis, så att inte ulvarna får två mål i ett svep.

Angående Outningar so far:
Brynolf: Yrke KRIM, Klass NOM
Recca: Klass NOM
Vicotnik: Klass NOM. Information/Förmåga: Har brödsmulat att det finns grupper med gemensamma förmågor.
Xyas: Klass NOM. Information/förmåga: Jag har en førmåga som ær relaterad till en førmåga som en annan spelare har, men jag vet inte vem.
Spider Jerusalem: Klass ROB, Yrke SVOT
Konrad Konvalj: Yrke BRAT

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Möller said:
Jag försöker sätta upp en förklaringsmodell där Spider är bybo och inte har någon anledning att välja att outa antingen klass framför yrke eller tvärt om.
Okej, men om han inte är bybo då? Hur skulle din model se ut då?
Ja, då har jag inte längre något som säger att det finns roller vars information/förmåga är kopplat till både klass och yrke.

Spider Jerusalem said:

Här öppnar Spider för att både hans klass (ROB) och hans yrke (SVOT) är kopplat till hans förmåga. Han är ju RoboCop!

Tyvärr kan ju Spider ha snappat upp min teori och inkorporerat den i sin lögn för att göra sig mer trovärdig.

Xyas

Swashbuckler

Brynolf said:
Tack för att du är lättmedgörlig idag, Xyas :gremsmile:

Då tycker jag Möller kan outa härnäst. Han har spelat väldigt ofokuserat, och är det någon jag misstänker så här långt skulle det vara han.

Röst: Möller
Ett drev!

Røst: Møller

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
Jag skulle råda den andra personen att inte gå ut med att den är din kompis, så att inte ulvarna får två mål i ett svep.
Jag ær næstan helt sæker på att den andre spelaren inte kan identifiera sig som min kompis utifrån det jag sagt. Så det ær ingen risk.