Nekromanti V2089 (Runda 1)

Recca

Femme Fatale
Re: Rösträkning på begäran.

Röst: ingen

Jag är villig att gå på ett vettigt drev innan jag går till jobbet alldeles strax och då kommer jag vara borta i åtta timmar ungefär men jag behöver fundera en stund först.

Xyas

Swashbuckler

Möller said:
xyas said:
Ett drev!

Røst: Møller
Nähmen, hoppar du på mig utan riktig motivering igen?
Jepp. Det ræcker før mig att det ær ett drev nu. Jag vill ju egentligen att vi massoutar.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Röst: Recca
Du är väldigt på andra och jag skulle gärna se vad du har i din påse. Så för att få ut lite mer information om dig och se hur du resonerar kring allt så röstar jag på dig.

Recca

Femme Fatale
Spider Jerusalem said:
Recca said:
Spider Jerusalem said:
ROB – Robotar, Troligen förmågor från sin klass.

SVOT – Privat polisiär insatsstyrka som står för Speciella Vapen Och Tekniker, Har troligen förmågor, Väktare är troligt.
Nu är du lite för övertydlig... <.<
Verkligen inte, jag säger inte att alla har det, samt jag säger inte ens att jag har det.
Utifrån vad jag vet om världen så drar jag de här slutsatserna.
Alltså, du vet ju vad du har för förmåga och du säger att du troligtvis är en väktare.

Det luktar mysko...

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Alltså, du vet ju vad du har för förmåga och du säger att du troligtvis är en väktare.

Det luktar mysko...
I Supernaturalgate sa jag tidigt i spelet »Det är inget bra om jag outar (tänk t.ex. om jag är siare)«. Jag blev dödad första rundan (dock inte för det), och Vimes trodde länge att jag faktiskt var siare.

Det var jag inte. Jag hade visserligen en kraft, men jag var inte så dum att jag nämnde den. Istället nämnde jag siar-kraften, som troligen existerade i spelet och som alla vet hur den funkar.

Spider lär ju knappast skriva vad han faktiskt är om man vill hålla det hemligt.

Recca

Femme Fatale
Spider Jerusalem said:
Du är väldigt på andra och jag skulle gärna se vad du har i din påse. Så för att få ut lite mer information om dig och se hur du resonerar kring allt så röstar jag på dig.
Jag drevar så här. Eftersom jag redan outat så antar jag att din röst på mig har en av två eller båda av dessa anledningar:
1. Du misstänker mig mer än någon annan som har eller inte har outat någonting än.
2. Du hämndröstar för att jag har drevat dig väldigt hårt.

Mina resonemang har jag för övrigt skrivit mycket om redan.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Recca said:
Spider Jerusalem said:
Jag drevar så här. Eftersom jag redan outat så antar jag att din röst på mig har en av två eller båda av dessa anledningar:
1. Du misstänker mig mer än någon annan som har eller inte har outat någonting än.
2. Du hämndröstar för att jag har drevat dig väldigt hårt.

Mina resonemang har jag för övrigt skrivit mycket om redan.
Svaret på det är 1.

Att man drevar hårt är bra, men det brukar glömmas att dreva hårt mot de som gör det. Man brukar anta att det är mer ok bara för de kan skriva bra, samt presentera det dom vill på ett bra sätt i skrift. Det jag vill med det här är att det drevas lika hårt mot dig som du drevar mot andra.

Recca

Femme Fatale
Spider Jerusalem said:
Jag säger även att polis och merc troligen är väktare.
Det finns tre yrken som troligen skulle kunna vara väktare, SVOT är en av dom.
Låt gå. Jag släpper det här. Jag hängde upp mig lite väl mycket på dig. Behöver göra det bästa av min ulvtid innan jag sticker till jobbet nu.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Spider Jerusalem said:
Jag säger även att polis och merc troligen är väktare.
Det finns tre yrken som troligen skulle kunna vara väktare, SVOT är en av dom.
Låt gå. Jag släpper det här. Jag hängde upp mig lite väl mycket på dig. Behöver göra det bästa av min ulvtid innan jag sticker till jobbet nu.
Och innan ni halshugger mig för det där så menar jag naturligtvis ulvspeltid.

Recca

Femme Fatale
Nåväl. Jag måste lägga min röst någonstans innan jag går till jobbet.

Jag ger mig på Sapient för jag tror att han kommer vara nästa vi drevar mot efter Möller och jag tänker mig att Möller ändå kommer outa snart och jag vill inte waste'a min röst på honom därför iom att jag blir borta hela resten av em o kväll.

!Sen så är jag väl lagom hemma innan drevet ändrar riktning mot den som är kvar, dvs !Paxen (och Korpen som antagligen är inloggad som gäst och är en av varulvarna, eller vad ska man tro egentligen?).

Sen så lyfte ju !Paxen det där med Andersson... Jag antar att han blir diskad i slutet av rundan?

Röst: Sapient

Möller

Hubert Hortlax
Okej, det är väl så dags att outa från min sida.

Mitt yrke är MERC

Jag har en förmåga, och den är likadan (eller väldigt snarlik) som minst en annan spelares förmåga.

Jag har också en nackdel.

Xyas

Swashbuckler
Möller said:
Mitt yrke är MERC

Jag har en förmåga, och den är likadan (eller väldigt snarlik) som minst en annan spelares förmåga.
Nice.

Vet du det hær utifrån din rollbeskrivning eller utifrån vad andra har sagt sedan rundans start?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Att motivera sin outning är gott och väl, men att sitta och invänta fler röster för att kunna avläsa något ur röstmönster och röstmotiveringar så här långt tror jag inte är givande.
Noterar att Brynolf sätter käppar i hjulen för alla bybornas verktyg.
Det var ju en ytterst pessimistisk tolkning... Du håller alltså inte med i att det är så när på omöjligt att få något vettigt ur röstmönster och röstmotiveringar så här tidigt i spelet? Jag skulle tro att vi tidigast i kväll bör kunna komma igång med lite mer motiverade röster.
Det är egentligen bara första rösten som ska vara svår att motivera. Alla röster utöver den första ska motiveras och framför allt nu när det har postas så mycket som det gjort så finns det en hel del att ta med i sin röstmotivering. Så att hävda att vi först ikväll skulle kunna börja motivera våra röster ser jag som bullshit.

Möller

Hubert Hortlax
xyas said:
Vet du det hær utifrån din rollbeskrivning eller utifrån vad andra har sagt sedan rundans start?
Ja, från min rollbeskrivning såklart.

Vicotnik

Den onde
Staff member

xyas said:
Möller said:
xyas said:
Ett drev!

Røst: Møller
Nähmen, hoppar du på mig utan riktig motivering igen?
Jepp. Det ræcker før mig att det ær ett drev nu. Jag vill ju egentligen att vi massoutar.
Må räcka för dig men det räcker inte för oss andra. Det där är inget som vi i byn tjänar något som helst på. Det säger oss inget om dig annat än att du gärna springer efter andra.

Möller

Hubert Hortlax
Jag vill förövrigt påminna om att min röst står kvar

Röst: Xyas

Även om det tagit sig tycker jag Xyas spel saknar den vanliga glöden. Det är mer följa John + fejkad rebellisk anda i massoutnings-idén.

Om du nu stödjer massoutningar, varför har du inte outat något själv?