Nekromanti V2089 (Runda 1)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag ger mig på Sapient för jag tror att han kommer vara nästa vi drevar mot efter Möller och jag tänker mig att Möller ändå kommer outa snart och jag vill inte waste'a min röst på honom därför iom att jag blir borta hela resten av em o kväll.
Varför tror du att Sapient kommer vara nästa som vi drevar mot? Vore trevligt om du kunde motivera varför du tror att han är nästa person som vi ska dreva mot? Vem skulle du lägga din röst på om det inte blir ett drev mot Sapient?

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
Tackar!

Røst: Ingen
xyas på dig har jag än så länge räknat 3 stycken Ingen röster. Varför lägger du ner din röst så ofta? Har du svårt att komma på någon att rikta misstankar emot? Väntar du på att någon annan ska ta ledningen?

Möller

Hubert Hortlax
xyas said:
Möller said:
Om du nu stödjer massoutningar, varför har du inte outat något själv?
Jag har outat.
Ah, du var NOM. Kollade på sammanställningen precis ovanför inlägget där du outar, sorry.

Xyas

Swashbuckler
Möller said:
xyas said:
Möller said:
Jag har outat.
Ah, du var NOM. Kollade på sammanställningen precis ovanför inlägget där du outar, sorry.
Det ær ok. Men intressant att både du OCH konrad missade det.

Xyas

Swashbuckler
Røst: Vimes

Nu har han ju varit borta en del, men jag tycker inte det ær riktigt samma Vimes. Jag ser gærna en vælmotiverad outning samt gærna en førklaring till varfør peka-med-hela-handen-beteendet ær något frånvarande denna gången. Om det finns något det vill sæga.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Okej, upplever du att alla är gröna?
I nulæget tycker jag ingen sticker ut sådær vældans mycket nej (men se också mitt inlægg ovanfør detta).

Xyas

Swashbuckler
xyas said:
Vicotnik said:
Okej, upplever du att alla är gröna?
I nulæget tycker jag ingen sticker ut sådær vældans mycket nej (men se också mitt inlægg ovanfør detta).
Men jag kan fortsætta och sæga att om jag var tvungen att lægga min slutgiltiga røst just nu så skulle det nog bli Spider. Men jag ær rædd att den røsten ær mer sprungen ur, vad jag uppfattar som, hans något ohjælpsamma spelstil denna rundan æn något annat.

Möller

Hubert Hortlax
xyas said:
För att vi varulvar har ett gemensamt google-dokument som vi missat att uppdatera?

Nej, det är inte intressant. Högst troligt så läste Konrad bara mitt inlägg och bemödade sig inte med att dubbelkolla

Xyas

Swashbuckler
Möller said:
Nej, det är inte intressant.
Kanske det. Vi får væl se.

Men din røst ær fortfarande på mig. Vad ær det mer som efterfrågas? Handlar det fortfarande om spelstil, och i så fall, om min spelstil inte ændras i ditt tycke. Kommer din røst att ligga på mig till rundans slut?

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Möller said:
xyas said:
Möller said:
Jag har outat.
Då missade du min poäng xyas.

ouch...För Möllers del.

Det står i ett flertal sammanställningar vad du har outat och jag har full koll på det. Att Möller missat det anser jag däremot är konstigt.

Möller

Hubert Hortlax
xyas said:
Möller said:
Kommer din røst att ligga på mig till rundans slut?
Som det ser ut nu, ingen aning. Antagligen inte. Fortsätter du som du gjort så är du bara milt pingande, jag hoppas att vi i slutet av rundan luskat ut någon mer skum.

Röst: Sapient
Jag tror det är bra att testa att pressa Sapient. Han har spelat IRL och är en forumräv i allmänhet, men här är han ändå ny. Är han ulv så finns det iallafall en viss chans att han ger ifrån sig nått.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dagens göromål förkortas så här:

!Paxen är in lite nu och då. Fäller en radom kommentar och blir osynlig. Röstar lite random på inaktiva spelare så som Andersson & Korpen.

Jag vill att vi pressar !Paxen. Han sitter ju här och lurkar någonstans antar jag?

Andersson kan vi släppa. Enligt Möller har han inte ens läst sitt PM. Kanske har glömt? Kanske skiter i det? Kanske är ulv? Vi vet inget så det är ingen idé att pilla med röster där just nu.

Korpen är osynlig. Ingen idé att rösta där heller.

Sapient dyker upp ikväll så ett drev mot denne tycker jag är på sin plats. Alternativt kommer Sapient med en massa bra tankar så här efter jobbet.

Spider Jerusalem har inte spelat 100 enligt mig. Jag tycker outningen luktar lite illa. Både sättet han gör det på och sedan allt snack som blir kring det hela. Just nu har vi gott om tid att återvända till det hela så det är lika bra att släppa det tillsvidare.

xyas har som jag säkert nämnt 44 gånger spelat upp sig och jag känner igenom honom. Hans blank-röstande stör mig inte på något vis eftersom det är så han spelar. Vicotnik tycks haka upp sig lite på det här, men det gjorde han inte i Mos Varulv om jag inte minns helt fel? xyas blankade hejvillt där också.

Möller är inte helt osynlig som !Paxen. Däremot tycker jag att han har siktet inställt på enbart xyas. Har man det som en bybob så håller man ju full koll på sin tänkta ulv, och då missar min inte en outning. Man kollar upp sådant innan man slänger ur sig saker. Det känns lite sloppy må jag säga.

Vicotnik/Recca/Vimes. Nog finns det lite här och där som jag är intresserad av, men just nu så måste vi ta tag i de som inte fått ur sig något. !Paxen är mitt högst personliga mål innan kvällning.

Kan tänka mig att följa med Sapient tåget så snart vi vet att han är med i matchen. Han är ju sjukligt upplyst och dessutom bevandrad i ulvaspel (enligt egen utsago) så jag tror vi kan få en del bra analyser av honom som hjälper byn eller naila honom om han är ulvig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag har fortfarande inte röstat.

Röst: !Paxen

Starkaste motiveringen är just att han är osynlig. !Paxen tycker att vi jobbar på bra men att vi skulle kunna vara lite snabbare. Hans sätt att hjälpa byn att jobba snabbare med att derva är att lägga röster på icke-spelare. Det är ju så långt ifrån snabbt spelande det bara går.

Möller

Hubert Hortlax
Konrad Konvalj said:
Andersson kan vi släppa. Enligt Möller har han inte ens läst sitt PM. Kanske har glömt? Kanske skiter i det? Kanske är ulv? Vi vet inget så det är ingen idé att pilla med röster där just nu.
Jag må vara förvirrad och missar lätt grejer, men nu är det faktiskt din tur =)

Jag sa inget om Andersson och PMet. Det var !Paxen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Konrad Konvalj said:
Jag må vara förvirrad och missar lätt grejer, men nu är det faktiskt din tur =)

Jag sa inget om Andersson och PMet. Det var !Paxen.
Jag freebasar lite, kör på känsla och har tagit allt ur minnet i inlägget. Vem det än var så är det helt oväsentligt. Andersson är inte här så att rösta på honom är onödigt är ju lixom det av vikt.

Jag har även utelämnat Brynolf helt i min genomgång. Det på grund av att han idag har spelat väldigt bra (eller varit helt osynlig?). Min mini-analys är gällande dagens spörsmål och jag har inte reflekterat över Brynolf någonstans.