Nekromanti V2089 (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re:

Recca.

Ditt långa inlägg har en massa olika citat från kors och tvärs. Är det nått du vill att jag skall besvara så finns jag här nu. Bumpa frågan separat om du har lust.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Rösträkning på begäran.

Brynolf said:
Själv skulle jag sätta Vimes högst av de fyra, vad gäller just Brynolf-mobbing. Du får gärna förtydliga när du har tid varför du tycker Vic är mest suspekt. Klart är ju i varje fall att Xyas inte har hoppat på bandvagnen.

Nu ska jag lira Mario kart med mina marsvin. Tillbaka lite senare.
Just då alldeles innan hemfärd hade jag Vic närmast till hands. Just då pågick en massa snack er emellan så troligen fastnade jag lite i det. Sen hade jag lite på lagret mot Vic som jag störde mig på i början av spelet som passade bra in i paranoian.

Vimes var inte långt efter i min högst personliga lista där. Han har varit lite mer rakt på så som Vimes brukar vara så jag har nog inte stört mig så värst på det. Sen har han hoppat in och flaggat för att din outning av KRIM inte skall ses med så fula glasögon på. Nu freebasar jag lite igen och kommer nog gå in djupare i det hela så snart jag hinner och har lite ork.

Sapient

Swashbuckler
Vicotnik said:
Helt klart en intressant outning och jag finner faktiskt den mycket rimlig. Oavsett om du är ulv eller inte så anser jag att du är av kroken så länge. Anledningen till det är att vi nu vet att du kommer ge utslag som skurk när du sias vilket sparar oss värdefull tid. Samt att skulle det komma till kritan att vi inte har någon bättre att rösta ut så är du troligtvis den som åker.
Du gör helt korrekt i att informera om din nackdel trots att du själv kanske kommer åka så hjälper din outning oss mer än någon annans outning enligt mig.
Nej, jag inser ju att det är konsekvensen. De är ju inte vad jag hoppas på, så jag får arbeta desto hårdare för byns räkning. :gremsmile:

Ser att den här dagen varit produktiv den med. Ca 200 meddelanden att läsa in. :gremcry:

Brynolf

Dum fan

Det är ju en ganska o-häftig förmåga Vic påstår sig ha, konstaterar jag mitt i alltihopa...

Recca said:
Enligt mina tidigare teorier fanns det två ulvar som var replikanter och hade ett yrkes-alibi samt en ulv som var infiltratör och hade ett klass-alibi. Du (Brynolf) skulle kunna vara vilken som av dessa men din outning Kriminell tycker jag är pricken över i där du bekräftar att du inte går att lita på. Vad är ditt brott? Dags att snacka...
Jag fattar inte hur du kan se KRIM-grejen som en nackdel för mig. Skulle en varulv påstå sig vara kriminell? Det är alldeles för dumt.

Jag kan till och med svära på att om jag visar mig vara ulv detta spel, lovar jag utse mig själv till WRNU:s sämsta-ste varulv.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
I det här inlägget har jag en del anklagelser mot dig !Paxen och inget av detta har du berört. Du har hoppat över det här inlägget och gett dig in i ett annat inlägg som rör lite väktar-snack som jag pular med på fritiden.

Fetmarkerar ett stycke som du själv har skrivit. Det är därifrån jag fått för mig att du inte är så värst på gällande tanken om en väktare. Alltså, du är inte så säker på om dom finns med i spel, men att siare bara måste finnas.

Konrad Konvalj said:
En del text och mycket freebasande från mitt inre. Kan finnas faktafel och liknande, men jag måste ut med det nu för att kunna gå vidare in och studera.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Om det finns en MPOL bland NOMissarna så tror jag ju inte !Paxen´s ROB är så värst trolig att hamna i det facket. I så fall bör !Paxen-ROB placeras in i Spiders SVOT ficka.

Vi har 8 Yrken.
3 ulvar känns vettigt.
Det ger oss ett litet överskott på spelare mot de yrken som finns att välja bland.

Alltså sitter 2 spelare med samma Yrke. Spider och !Paxen enligt mitt resonemang ovan.

Nu har ju jag lite svårt att lita till !Paxen. Sen har jag lite svårt att lita på Spider också. I Spiders fall kan det bero på att jag inte riktigt greppar det han skriver. Dock så har han lovat att försöka förtydliga för mig efter nått möte eller så.

Andersson lär vi inte få ett skit av så länge det inte framgår efter hans diskning vad han tillhör. Har inte kollat upp det i regelverket. (och om någon kan kontakta honom IRL skulle det ju hjälpa oss om man nu får det?)

Sen får vi kolla lite på att det sitter 5 pers på NOM och och 4 pers sitter utan Klass. Jag vet ju vad jag är och jag tror ju att Sapient är MUT. Korpen/Andersson har vi inte den blekaste aning om vad de är. Skulle någon av dessa visa sig vara NOM har vi typ 6 NOM och det är på tok för mycket. Redan 5 NOMissar är illavarslande.

Jag skulle villa ha:
NOM: 4
ROB: 2
MUT: 2
PSI: 1

Det ger mig 1 ulv bland NOMissarna helt klart, och enligt mig själv så är den högst misstänkte Brynolf, men som jag ser det är det inte riktigt läge att slå fast vid det på något vis. Brynolf´s pingande är ju inte så värst starkt. Det var lite körigt i starten för Brynolf, men efter det har han ju repat sig rejält vill jag påstå. Sen är han först ut att outa NOM det tycker jag talar lite till hans fördel. Jag måste ge mig in i NOMiss träsket djupare känner jag.

Sen så kan jag tänka mig att det finns en ulv bland ROBotarna för att det hela skall gå ihop måste !Paxen eller Dr.Spider ljuga. Det är inte en omöjlighet i min värld. Jag har suktat efter att få fram nått på !Paxen rätt länge. Det på grund av att han finns men finns inte. Sen hans outning (ROB) har jag inte sätt skymten av honom. Varför vågar sig !Paxen på en sådan lögn? Det kan mycket väl vara så att Andersson/Korpen är den egentliga Roboten. Båda dessa har !Paxen varit ute efter trots att deras aktivitet är noll.

Alternativ 1: !Paxen är vår väktare. Kanske är rätt dumt av mig att skrika ut det, men eftersom Spider förnekar en roll som väktare (typ) och är ROB+SVOT.
Av !Paxens första inlägg att döma går han ut rätt hårt och förnekar att det finns en väktare också: "Eventuella siare (måste finnas) och väktare (inte lika säker å det)" Båda våra ROB´s går ut och förnekar (kanske är ett starkt ord) möjliga väktar roller och det låter ju helt sjukt i mina öron eftersom hela spelet lär vara fyllt av: cybernetik-mentala och fysiska mutationer-robotteknik-vapen-droger-information

Okay. Det säger ju sig självt att det är dumt att hinta om att man har en powerroll men nog luktar det någonstans här. Robotarna kanske inte är väktarna precis som !Paxen & Spider tror. Istället sitter de inne med nån robotteknik alá stålskelett och tål två träffar, men att båda gör det betvivlar jag starkt. Sen att båda "förnekar" en väktar roll tycker jag är skumt.

Alternativ 2: !Paxen är inte vår väktare, men har information om att det finns en väktare. Han kanske till och med vet vem som är väktaren? Tror inte det går ihop dock. Det borde vara OP-Ulv power om man hade koll på det.

Enligt Spider (som inte är väktare) och är SVOT borde vi kunna utläsa en del genom att få fram vad !Paxen har för yrke.

Nu målar jag ju upp ett scenario där !Paxen är en av ulvarna här, och det är nått som jag haft på känn (eller så har jag varit paranoid över !Paxens spelande och färgad därifrån). Men det är nått som inte känns rätt med våra robotar.

Sen har vi bröderna Miller.

Möller är en apful MUT.
Sapient är Ziggy. (och troligen en MUT enligt mina funderingar)

Möller hintade om att det fanns något negativt med hans roll, men Sapient är ju bra mycket mer trovärdig.

Håller jag fast vid mitt väktarspår (alltså att det finns en väktare ibland oss) så stryker jag ju Möller rätt av. Detta till trots att han är MERC. Finns en väktare så finns den hos MPOL eller SVOT och enligt robotarna finns det inte hos SVOT.

Således har vi ju råd att hänga Möller. Han är inte väktare och synas han så är han ulv. Är han bybo så blir det ju knasigare och det är inget jag har orkat fundera över ännu, men det måste vi ju såklart göra. Och det har redan gjorts har jag sätt men jag har inte satt mig in i det hela.

Min röst på !Paxen lär ju ligga kvar. Jag har målat upp ulvscenarion i mitt inre och vill ha mer av honom. Mer av allt! Jag vill ha Yrket och sen vill jag ha en spelande !Paxen inte en osynlig !Paxen.

Det finns fanimäj mer att bita i här det vet jag och det kommer jag att göra.
</div>
</div></div>

Okej, ska kolla igenom det.

Finns ett par sätt att tolka just inlägget jag gjorde jag gjorde ang väktare. Det ena är att jag inte tror på att det finns en väktare, det andra är att jag är att jag helt enkelt är mer säker på att det finns en siare. Hur tolkar du det? :gremsmile:

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
I det här inlägget har jag en del anklagelser mot dig !Paxen och inget av detta har du berört. Du har hoppat över det här inlägget och gett dig in i ett annat inlägg som rör lite väktar-snack som jag pular med på fritiden.

Fetmarkerar ett stycke som du själv har skrivit. Det är därifrån jag fått för mig att du inte är så värst på gällande tanken om en väktare. Alltså, du är inte så säker på om dom finns med i spel, men att siare bara måste finnas.

Konrad Konvalj said:
En del text och mycket freebasande från mitt inre. Kan finnas faktafel och liknande, men jag måste ut med det nu för att kunna gå vidare in och studera.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Om det finns en MPOL bland NOMissarna så tror jag ju inte !Paxen´s ROB är så värst trolig att hamna i det facket. I så fall bör !Paxen-ROB placeras in i Spiders SVOT ficka.

Vi har 8 Yrken.
3 ulvar känns vettigt.
Det ger oss ett litet överskott på spelare mot de yrken som finns att välja bland.

Alltså sitter 2 spelare med samma Yrke. Spider och !Paxen enligt mitt resonemang ovan.

Nu har ju jag lite svårt att lita till !Paxen. Sen har jag lite svårt att lita på Spider också. I Spiders fall kan det bero på att jag inte riktigt greppar det han skriver. Dock så har han lovat att försöka förtydliga för mig efter nått möte eller så.

Andersson lär vi inte få ett skit av så länge det inte framgår efter hans diskning vad han tillhör. Har inte kollat upp det i regelverket. (och om någon kan kontakta honom IRL skulle det ju hjälpa oss om man nu får det?)

Sen får vi kolla lite på att det sitter 5 pers på NOM och och 4 pers sitter utan Klass. Jag vet ju vad jag är och jag tror ju att Sapient är MUT. Korpen/Andersson har vi inte den blekaste aning om vad de är. Skulle någon av dessa visa sig vara NOM har vi typ 6 NOM och det är på tok för mycket. Redan 5 NOMissar är illavarslande.

Jag skulle villa ha:
NOM: 4
ROB: 2
MUT: 2
PSI: 1

Det ger mig 1 ulv bland NOMissarna helt klart, och enligt mig själv så är den högst misstänkte Brynolf, men som jag ser det är det inte riktigt läge att slå fast vid det på något vis. Brynolf´s pingande är ju inte så värst starkt. Det var lite körigt i starten för Brynolf, men efter det har han ju repat sig rejält vill jag påstå. Sen är han först ut att outa NOM det tycker jag talar lite till hans fördel. Jag måste ge mig in i NOMiss träsket djupare känner jag.

Sen så kan jag tänka mig att det finns en ulv bland ROBotarna för att det hela skall gå ihop måste !Paxen eller Dr.Spider ljuga. Det är inte en omöjlighet i min värld. Jag har suktat efter att få fram nått på !Paxen rätt länge. Det på grund av att han finns men finns inte. Sen hans outning (ROB) har jag inte sätt skymten av honom. Varför vågar sig !Paxen på en sådan lögn? Det kan mycket väl vara så att Andersson/Korpen är den egentliga Roboten. Båda dessa har !Paxen varit ute efter trots att deras aktivitet är noll.

Alternativ 1: !Paxen är vår väktare. Kanske är rätt dumt av mig att skrika ut det, men eftersom Spider förnekar en roll som väktare (typ) och är ROB+SVOT.
Av !Paxens första inlägg att döma går han ut rätt hårt och förnekar att det finns en väktare också: "Eventuella siare (måste finnas) och väktare (inte lika säker å det)" Båda våra ROB´s går ut och förnekar (kanske är ett starkt ord) möjliga väktar roller och det låter ju helt sjukt i mina öron eftersom hela spelet lär vara fyllt av: cybernetik-mentala och fysiska mutationer-robotteknik-vapen-droger-information

Okay. Det säger ju sig självt att det är dumt att hinta om att man har en powerroll men nog luktar det någonstans här. Robotarna kanske inte är väktarna precis som !Paxen & Spider tror. Istället sitter de inne med nån robotteknik alá stålskelett och tål två träffar, men att båda gör det betvivlar jag starkt. Sen att båda "förnekar" en väktar roll tycker jag är skumt.

Alternativ 2: !Paxen är inte vår väktare, men har information om att det finns en väktare. Han kanske till och med vet vem som är väktaren? Tror inte det går ihop dock. Det borde vara OP-Ulv power om man hade koll på det.

Enligt Spider (som inte är väktare) och är SVOT borde vi kunna utläsa en del genom att få fram vad !Paxen har för yrke.

Nu målar jag ju upp ett scenario där !Paxen är en av ulvarna här, och det är nått som jag haft på känn (eller så har jag varit paranoid över !Paxens spelande och färgad därifrån). Men det är nått som inte känns rätt med våra robotar.

Sen har vi bröderna Miller.

Möller är en apful MUT.
Sapient är Ziggy. (och troligen en MUT enligt mina funderingar)

Möller hintade om att det fanns något negativt med hans roll, men Sapient är ju bra mycket mer trovärdig.

Håller jag fast vid mitt väktarspår (alltså att det finns en väktare ibland oss) så stryker jag ju Möller rätt av. Detta till trots att han är MERC. Finns en väktare så finns den hos MPOL eller SVOT och enligt robotarna finns det inte hos SVOT.

Således har vi ju råd att hänga Möller. Han är inte väktare och synas han så är han ulv. Är han bybo så blir det ju knasigare och det är inget jag har orkat fundera över ännu, men det måste vi ju såklart göra. Och det har redan gjorts har jag sätt men jag har inte satt mig in i det hela.

Min röst på !Paxen lär ju ligga kvar. Jag har målat upp ulvscenarion i mitt inre och vill ha mer av honom. Mer av allt! Jag vill ha Yrket och sen vill jag ha en spelande !Paxen inte en osynlig !Paxen.

Det finns fanimäj mer att bita i här det vet jag och det kommer jag att göra.
</div>
</div></div>

Då har jag kollat igenom inlägget och den största frågan var tydligen huruvida jag är väktare eller har information om vem som är väktare Jag kan säga att jag har varken eller.

Det jag har vill jag inte avslöja än, alltså så kommer jag inte avslöja yrke eller information. Det är alldeles för tidigt att göra det, dock så har jag ju till synes hintat om vad det kan vara.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Okej, ska kolla igenom det.

Finns ett par sätt att tolka just inlägget jag gjorde jag gjorde ang väktare. Det ena är att jag inte tror på att det finns en väktare, det andra är att jag är att jag helt enkelt är mer säker på att det finns en siare. Hur tolkar du det? :gremsmile:
Jag har ju tolkat det som att du inte alls är så säker på att det kan finnas väktare med i spel, men att det måste finnas siare med i spel.

1. Man kan tolka inlägget som så att du är väktare och vill visa det på ett diskret sätt genom att säga att du tror det är tveksamt till att det finns väktare.
2. Du vet att det finns en väktare och vill skydda den.
3. Du vet att det finns en väktare och vill visa att du inte tror det.

Sen har du ju ett måste på siaren. Det går ju att lägga upp på liknande vis även det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re:

Vicotnik said:
Recca said:
Samt att Vicotnik resonerar kring det här då det verkar som att han sitter med en nyckel till detta.
Det stämmer att jag har information om saken.

Ush gillar verkligen inte att gå ut med det här, men jag tror tyvärr det är för byns bästa, det kommer minska förvirringen (hoppningsvis) även om det utsätter mig och troligtvis de andra som outat att de har delad information.
Den infomation som jag har är att jag kan analysera balistik. Tillsammans med en för mig okänd grupp kan vi tillsammans fastställa vilken klass en död spelare tillhör (vet ej om det gäller mordoffer eller de vi röstar ut eller båda). Om jag tolkar min förmåga rätt så bör det inte bara vara jag som får denna information utan även de som ingår i gruppen.
Fråga.

Hänger inte riktigt med varför du går ut med det här?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re:

Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Recca said:
Samt att Vicotnik resonerar kring det här då det verkar som att han sitter med en nyckel till detta.
Det stämmer att jag har information om saken.

Ush gillar verkligen inte att gå ut med det här, men jag tror tyvärr det är för byns bästa, det kommer minska förvirringen (hoppningsvis) även om det utsätter mig och troligtvis de andra som outat att de har delad information.
Den infomation som jag har är att jag kan analysera balistik. Tillsammans med en för mig okänd grupp kan vi tillsammans fastställa vilken klass en död spelare tillhör (vet ej om det gäller mordoffer eller de vi röstar ut eller båda). Om jag tolkar min förmåga rätt så bör det inte bara vara jag som får denna information utan även de som ingår i gruppen.
Fråga.

Hänger inte riktigt med varför du går ut med det här?
Har försökt förklara det i en post strax efteråt. Min fråga till dig, hur skulle du har gjort om någon bad dig göra följande:
Recca said:

Recca

Femme Fatale
Ber om ursäkt men jag tar en raincheck till imorron. Är helt slut och jag kände att jag gick in i en vägg där lite, vet inte var jag ska börja dra i tåtarna just nu. Känns som det saknas nån viktig pusselbit som jag inte förstår mig på.

Så gonatt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re:

Vicotnik said:
Har försökt förklara det i en post strax efteråt. Min fråga till dig, hur skulle du har gjort om någon bad dig göra följande:
Recca said:
Jo jag har sätt Recca´s post. "Samt att Vicotnik resonerar kring det..." Jag har dock inte hunnit sätta mig in i vart det kommer ifrån. Troligen är det nått Recca har i sin stora post och det handlar troligen om informationen att det finns delade förmågor, men jag var inte riktigt säker.

Jag får väl ta och uppdatera mig lite till i Reccas post för att hitta den där: "Samt att Vicotnik resonerar kring det...(och så vidare)..nyckel"

Sapient

Swashbuckler
xyas said:
(...)
Med ovanstående i åtanke ær jag orolig før att informationsflødet, inkomplet och fullt av ulvløgner, raskt kommer att bli ohanterligt. Nær vi sedan børjar tappa spelare efter førsta rundan kommer detta att bli mycket værre. Genom att då massouta, sæg "klass" eller "aktiva førmåga-ja eller nej" (OBS inte førslag, bara exempel!) reducerar vi de okænda bitarna och kan børja att gemensamt bygga ens trktur øver hur spelet ær uppbyggt. Och som det ser ut kommer vi fortfarande att ha gott om grejer att diskutera och dreva fram i och med att det verkar finnas få/inga blankroller.
Okej, nackdelen med att läsa ikapp - jag vet inte hur detta tagits emot (men det verkade pågå spekulationer om mönster av KLASS/YRKE/FÖRMÅGA när jag såg trådens ände senast).

Jag vill dock påpeka ett stort minus för byn: i och med att en (eller två, ber. på om Korpen är aktiv) spelare är inaktiva finns det ett stor gosigt hål för ulvarna att krypa in i om de anar mönster!

Recca (och nån till) har argumenterat för att det är sannolikt att ulvarna, åtminstone replikanterna, har alibin. Åtminstone delar av.

Men om det inte är så, eller dessa är ofullständiga (KLASS men inte YRKE var väl en teori) så kan det vara lätt för dem att hastigt claima en saknad" förmåga (och hoppas stenhårt att inte Andersson kommer in från det blå...)

(Just Korpens oberäknelighet kanske gör det där lite mer riskfyllt dock.)

Det är mitt starkaste argument mot xyas massoutningsförslag.

Vimes

Sillkung

Brynolf said:
Jag fattar inte hur du kan se KRIM-grejen som en nackdel för mig. Skulle en varulv påstå sig vara kriminell? Det är alldeles för dumt.

Jag kan till och med svära på att om jag visar mig vara ulv detta spel, lovar jag utse mig själv till WRNU:s sämsta-ste varulv.
Jösses. Nej, du skulle inte vara WRNUs sämsta ulv för att du claimade KRIM. Det var ju inget att höja på ögonbrynen för. Dessutom skulle jag nog vilja säga att teorin är att du har en alibiroll om du är varulv.

Vimes

Sillkung

Vicos "relationsförmåga" är intressant. Den är nämligen inte alls som min. Eller rättare: den är precis som min, fast spegelvänd.

Jag skulle gärna se xyas orda något om sin förmåga. Bara något litet.

I bästa fall innebär detta att jag, Vico, Möller och xyas bör betraktas som gröna. Förmågan är mest rimlig som byboförmåga, och i och med två outade Millers verkar dessa två delade förmågor vara en rolig buff till byn.

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
Vicos "relationsförmåga" är intressant. Den är nämligen inte alls som min. Eller rättare: den är precis som min, fast spegelvänd.

Jag skulle gärna se xyas orda något om sin förmåga. Bara något litet.

I bästa fall innebär detta att jag, Vico, Möller och xyas bör betraktas som gröna. Förmågan är mest rimlig som byboförmåga, och i och med två outade Millers verkar dessa två delade förmågor vara en rolig buff till byn.
Min förmåga är inte på sätt eller viss relaterad till, eller liknar Vicos.

Och vad menar du spegelvänd?

Sapient

Swashbuckler

Läser fortfarande ikapp, detta är förmodligen helt passé, men men...

Från xyas angrepp mot Vimes:
xyas said:
Varfør hade du inget att sæga alls nær de førsta røsterna lades på dig (jag och konrad). Du totalignorerade det. Dina outningar har varit sjukt safe och dnia spekulationer om spelets uppbyggnad uppenbara.

Du sticker helt enkelt inte ut ett dugg i denna rundan. Och det ær inte Vimes.
Ehm. Från det att Vimes dök upp med sin mycket "underförstådda" outning, sin "surgical strike" i att peka ut Brynolf och framför allt i att strunta i anklagelser och läxa upp dig (xyas) för ditt angrepp och berätta hur du ska göra det, det är 200%, klassisk Vimes!

Jag vet att jag också reagerat tidigare, men no more. Nu har han satt på sig kasken, de billiga stövlarna av papp, pussat lady Sybil på kinden och buset får se upp!

Möller

Hubert Hortlax

Vimes said:
Jag är benägen att hålla med. Jag snackade om att försöka gröna folk iochmed kopplingarna i förmågor tidigare också.

Samtidigt låter det vanskligt med 4 grönade i första rundan. Det är väldigt bra för byn. Vad är haken, liksom?

Möller

Hubert Hortlax

xyas said:
Min förmåga är inte på sätt eller viss relaterad till, eller liknar Vicos.

Och vad menar du spegelvänd?
Hmm. För min liknar Vicotniks, men rör yrke istället för klass.

Mukwa

Swashbuckler

24 timmar kvar till deadline!

Det betyder att ni har 24 timmar på er att skicka användande av förmågor till mig, och det betyder också att det är 24 timmar kvar tills jag tvingas diska Andersson på grund av inaktivitet. Om någon kan få tag på Andersson och säga till honom att det är bråttom nu, så är det helt ok.

Xyas

Swashbuckler

Sapient said:
det är 200%, klassisk Vimes!
I något enskilt inlägg? Javisst. Som helhet? Inte ett dugg.

Och hans korta gästspel nu för en liten stund sedan imponerade ju inte precis. Inget svar på någon av de frågorna som slängts åt hans håll. Enbart intresserad av resonemang som kan gröna honom själv.