Nekromanti V2089 (Runda 2)

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Fel av mig att skriva att EN av ROBotarna är ulv. Båda kan lika gärna vara ulv i min värld. Vi är ute efter 2 ulvar till (om vi startade på 3) och jag har varken släppt !Paxen eller Spider.
Ok. Då vet jag. Kan säga att jag är besviken.

!Paxen

Swashbuckler
Re: Outningar- klass och yrken

Brynolf Klass: NOM Yrke: KRIM
Andersson Klass: REP Yrke: ???

!Paxen Klass: ROB Yrke: MUD
Konrad Konvalj Klass: ??? Yrke: BRAT
Korpen Klass: MUT Yrke: ???
Möller Klass: MUT Yrke: MERC
Recca Klass: NOM Yrke: MPOL
Sapient Klass: MUT Yrke: ZIGGY
Spider Jerusalem Klass: ROB Yrke: SVOT
Vicotnik Klass: NOM Yrke: MPOL
Vimes Klass: NOM Yrke: MERC
Xyas Klass: NOM Yrke: KORP

Xyas bör kunna gå ut med sin förmåga nu enligt mig.

Vimes

Sillkung

Möller said:
Hmmm. Är Konrad PSI måntro?

I övrigt så känns det ju rätt onödigt att inte känna till Korpen och Xyas yrken.
Tja, han har ju hårdhintat det hela första rundan...

!Paxen

Swashbuckler

Vimes said:
Möller said:

I övrigt så känns det ju rätt onödigt att inte känna till Korpen och Xyas yrken.
Jag vill dock gärna höra dom orden direkt ifrån honom, även om det verkar troligt att han är PSI just nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Andersson Klass: REP

Röst: Korpen

Möller

Hubert Hortlax

Vimes said:
Möller said:

Säkert, men sådant tenderar jag att missa.

Om han nu gjort det borde han då inte särdeles rädd för att gå ut om PSI nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Fel av mig att skriva att EN av ROBotarna är ulv. Båda kan lika gärna vara ulv i min värld. Vi är ute efter 2 ulvar till (om vi startade på 3) och jag har varken släppt !Paxen eller Spider.
Det kan vända fort och än är det ju inte över så jag kommer nog göra dig glad i slutändan.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:

Röst: Korpen
Kan du ju ge ut din klass också? Det påstås att du är PSI, mest för att du har hintat om det tidigare, så nu är det väl lite fel att vara rädd för att avslöja det.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Det kan vända fort och än är det ju inte över så jag kommer nog göra dig glad i slutändan.
Tja, jag hade en teori om din roll. Att du ändå inte vill gröna Paxen tyder på att min teori var felaktig eller att du har använt din förmåga dåligt. Så ja, jag är besviken.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Tja, jag hade en teori om din roll. Att du ändå inte vill gröna Paxen tyder på att min teori var felaktig eller att du har använt din förmåga dåligt. Så ja, jag är besviken.
Skulle jag kunna gröna !Paxen så hade jag ju gjort det så klart. Det stärker din plats i det gröna ledet för då är det grönin-gröning-gröning och du grönar ju i din tur Möller så då förlängs det hela med en till gröning. Sen finns teorierna om att Vic/Recca grönas och Recca var inne på att Spider* är grön.

Brynolf var grön och Andersson var skurk.

Då blir det lite fjuttigt med misstänkta kvar.
Sapient
xyas
Korpen

Och av dessa ser ju jag Sapient som rätt grön (jag har inte grönat någon och kan inte göra det..)

Då har vi två kvar: xyas & Korpen. Är spelet så uppenbart och lätt att knäcka? Jag tror inte det. Någon luras med mig och jag har ännu inte knäckt det.

*Det med att Spider är grön måste jag ju kolla upp. Alltså, Reccas "gröning" av honom. Har inte riktigt gått in på det ännu men jag jobbar på det.

Möller

Hubert Hortlax
Äh, kom igen nu Konrad.

Varför går du inte ut med din klass?

!Paxen

Swashbuckler

Vi är 10 spelare, troligtvis är det 8 bybor och 2 ulvar kvar.
Jag grönar Vimes, Vicotnik och Recca grönar varandra (om jag inte har missförstått det) desamma med Xyas och Vimes. Sapient påstår sig vara en grön miller, desamma med Möller, och det finns en chans att Korpen också är det (3 st låter lite för mycket dock).

Detta är 7 st totalt. Det är lite för många som påstås vara gröna, på ett eller annat sätt. Jag tror att bland dessa så finns det minst 1 ulv.

Om nu Sapient, Möller och Korpen sias som ulvar fel så kan jag inte sia dessa då det inte gör någon skillnad, men jag vill höra från Korpen hur det är med honom. Enda sättet är ju att rösta ut honom, vilket jag vill påstå kan vara en enda utväg om det inte finns något annat, dock så finns det annat vi kan sikta på under tiden.

Vimes grönas från 2 håll, från 2 håll, mig och Xyas iom förmågeföhållandet. Vicotnik och Recca ska också ha en förmågekoppling, men jag har för mig att det var Vicotnik som påstod att någon i dessa förmåga-träsk-kopplingen kunde vara en ulv. Om det är så så har vi 3 misstänkta, Recca, Vicotnik och Xyas.

Vilket passar ganska bra då dessa 3 är NOM också, vilket det borde finnas åtminstone en ulv bland dessa enligt vad jag tror.

Sen har vi kopplingen mellan mig och Spider. Jag kan inte gröna honom på något sätt genom min roll (dubbelkollade min roll).

Vad tycker ni?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Äh, kom igen nu Konrad.

För att det är uppenbart att jag är PSI.
Har inte haft nån panik över att gå ut med det hela eftersom vi har gott om tid kvar i den här rundan.

Och visst har jag förmågor därefter också. Sen var jag ju såklart oroad över att vara PSI med tanke på att ulvarna tycks ha en tendens att fimpa dom.

Jag skulle gärna se Vimes teori nu när jag bekräftat att jag är PSI.

!Paxen

Swashbuckler

Och förstås, då ska det antas att jag är grön.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Möller said:
Äh, kom igen nu Konrad.

För att det är uppenbart att jag är PSI.
Har inte haft nån panik över att gå ut med det hela eftersom vi har gott om tid kvar i den här rundan.

Och visst har jag förmågor därefter också. Sen var jag ju såklart oroad över att vara PSI med tanke på att ulvarna tycks ha en tendens att fimpa dom.

Jag skulle gärna se Vimes teori nu när jag bekräftat att jag är PSI.
Okej, då är det klargjort.

Vimes, fram med din teori nu.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj Klass: PSI Yrke: BRAT

Det enda som fattas är korpens yrke och om han är en miller eller inte.

Vimes

Sillkung
Såhär:

att KK var PSI har jag fattat redan från början, han har varit väldigt tydlig med det (utan att outa det rakt ut alltså). Det är en av anledningarna till att jag avskrivit honom som misstänkt.

Jag gissar att han har en aktiv förmåga? Eventuellt är han en förmågesiare (typ sia om någon använder en förmåga, eller sia om någon är ett mål för en förmåga o.s.v.) Det har han från PSI alltså. (Från BRAT kan han ha info, tänker jag mig, men jag vet inte).

I och med att två jävligt misstänkta ROBotar har sagt att de inte påverkas av PSI-förågor förutsatte jag att KK skulle testa en av dessa med sin PSI-förmåga. Jackpot hade ju varit om han hade kunnat använda sin förmåga på typ Spider. Och när han i början av rundan verkade backa från Paxen trodde jag att han använt sin förmåga på Paxen och alltså misslyckats (vilket skulle bekräfta att Pax var ROB).

Nu har han uppenbarligen inte gjort det.

Xyas

Swashbuckler

Næ nu tar jag å går ut med min førmåga, det kænns lika bra før att ta død på det hær relationssnacket.

Jag kan desarmera bomber. "men hallå xyas, vaddå bomber?" tænker ni då såklart, precis som jag nær jag læste førmågan.

Uppenbarligen finns det bomber i spel, gissningvis i någon annan spelares førmåga, som kan apteras på en eller flera spelare. Jag får, varje runda, vælja hur många spelare som helst och desarmera bomber på dessa. Men jag har ingen aning om de verkligen har bomber eller inte på sig.

Anledningen till att jag inte ville outa detta i færsta rundan var att en av mina tankar var att det ær jag som ær væktaren, och att bomber ær det sætt som ulvarna tar bybor ur spel. Att jag kan skydda alla skulle i så fall ha kompenserats med att ulvarna vet om att KORP ær væktare och/eller har førmågor som stør andras eller møjligen att något skit hænder om jag førsøker desarmera på en ulv. Detta var också varfør jag tyckte mig kunna grøna Vic nær han pratade om att identifiera lik med ballistik (dvs hur deras kroppsdelar flugit øver hela stællet nær de sprængts).

Men den teorin kan jag ju lægga åt sidan nu då Brynolf blev skjuten och inte sprængd.

Den andra teorin som jag hade, och som jag fortfarande inte kan utesluta, ær att det ær en annan bybo, inte en ulv, som kan sprænga folk.

Vimes

Sillkung

Urgh. Det här var ju jättekonstigt, xyas.

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
Urgh. Det här var ju jättekonstigt, xyas.
Jepp, inte precis grønande. Men ni førstår i varje fall varfør jag velat distansera mig från relations-snacket.