Re: Outningar- klass och yrken
Brynolf Klass: NOM Yrke: KRIM
Andersson Klass: REP
!Paxen Klass: ROB Yrke: MUD
Konrad Konvalj Klass: ??? Yrke: BRAT
Korpen Klass: MUT Yrke: ???
Möller Klass: MUT Yrke: MERC
Recca Klass: NOM Yrke: MPOL
Sapient Klass: MUT Yrke: ZIGGY
Spider Jerusalem Klass: ROB Yrke: SVOT
Vicotnik Klass: NOM Yrke: MPOL
Vimes Klass: NOM Yrke: MERC
Xyas Klass: NOM Yrke: KORP
Vi är 10 spelare, troligtvis är det 8 bybor och 2 ulvar kvar.
Jag grönar Vimes, Vicotnik och Recca grönar varandra (om jag inte har missförstått det) desamma med Xyas och Vimes. Sapient påstår sig vara en grön miller, desamma med Möller, och det finns en chans att Korpen också är det (3 st låter lite för mycket dock).
Detta är 7 st totalt. Det är lite för många som påstås vara gröna, på ett eller annat sätt. Jag tror att bland dessa så finns det minst 1 ulv.
Om nu Sapient, Möller och Korpen sias som ulvar fel så kan jag inte sia dessa då det inte gör någon skillnad, men jag vill höra från Korpen hur det är med honom. Enda sättet är ju att rösta ut honom, vilket jag vill påstå kan vara en enda utväg om det inte finns något annat, dock så finns det annat vi kan sikta på under tiden.
Vimes grönas från 2 håll, från 2 håll, mig och Xyas iom förmågeföhållandet. Vicotnik och Recca ska också ha en förmågekoppling, men jag har för mig att det var Vicotnik som påstod att någon i dessa förmåga-träsk-kopplingen kunde vara en ulv. Om det är så så har vi 3 misstänkta, Recca, Vicotnik och Xyas.
Vilket passar ganska bra då dessa 3 är NOM också, vilket det borde finnas åtminstone en ulv bland dessa enligt vad jag tror.
Sen har vi kopplingen mellan mig och Spider. Jag kan inte gröna honom på något sätt genom min roll (dubbelkollade min roll).
Vad tycker ni?