Nekromanti V2089 (Runda 2)

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Vimes said:
!Paxen said:
Antingen har Mukwa styrt spelet genom att låta Spider överleva eller så har någon förmågan att låta en spelate överleva en gång från utröstning.

Jag tror på första alternativet, men nummer 2 skulle vara übermäktigt att ha, speciellt som ulv.
Läs spoilern i startinlägget istället för att jönsa.
Aaaah, spoilertag... Okej, slutar diskutera hur det ligger till då det står svart på vitt....
Spider Jerusalem said:
Vimes said:
!Paxen said:
Antingen har Mukwa styrt spelet genom att låta Spider överleva eller så har någon förmågan att låta en spelate överleva en gång från utröstning.

Jag tror på första alternativet, men nummer 2 skulle vara übermäktigt att ha, speciellt som ulv.
Missade den.
....

Vatten på kvarn om man säger så. Inte så väldigt observant spelat som bybo.
Det var inte bara jag som missade den

!Paxen said:
Vimes said:
!Paxen said:

Aaaah, spoilertag... Okej, slutar diskutera hur det ligger till då det står svart på vitt....

!Paxen

Swashbuckler
Re: Outningar- klass och yrken

En sak som jag absolut inte förstår: Du får desarmera hur många potentiella bomber som helst, varje runda? What?

!Paxen

Swashbuckler
Fast, K.K. hade mitt inlägg med där också, så han menade båda oss.

Xyas

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
Det här var en intressant förmåga.
Så du kan välja att desarmera bomber på alla varje runda om du vill?
Precis. Jag kan desarmera bomber på alla spelare varje runda, inklusive mig sjælv.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

xyas said:
Jag kan desarmera bomber. "men hallå xyas, vaddå bomber?" tænker ni då såklart, precis som jag nær jag læste førmågan.

Uppenbarligen finns det bomber i spel, gissningvis i någon annan spelares førmåga, som kan apteras på en eller flera spelare. Jag får, varje runda, vælja hur många spelare som helst och desarmera bomber på dessa.
Detta leder ju teoretiskt till att den som har bomb som förmåga att denns förmåga är totalt värdelös då du kan desarmera alla bomber varje runda på alla.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Såhär:

att KK var PSI har jag fattat redan från början, han har varit väldigt tydlig med det (utan att outa det rakt ut alltså). Det är en av anledningarna till att jag avskrivit honom som misstänkt.
Korrekt.

Vimes said:
Jag gissar att han har en aktiv förmåga? Eventuellt är han en förmågesiare (typ sia om någon använder en förmåga, eller sia om någon är ett mål för en förmåga o.s.v.) Det har han från PSI alltså. (Från BRAT kan han ha info, tänker jag mig, men jag vet inte).
Jag har en förmåga och ser mig som väldigt grön och en måltavla för ulvarna. Just precis nu tänker jag inte gå in på den utan vill se lite reaktioner från olika håll först.

Vimes said:
I och med att två jävligt misstänkta ROBotar har sagt att de inte påverkas av PSI-förågor förutsatte jag att KK skulle testa en av dessa med sin PSI-förmåga. Jackpot hade ju varit om han hade kunnat använda sin förmåga på typ Spider. Och när han i början av rundan verkade backa från Paxen trodde jag att han använt sin förmåga på Paxen och alltså misslyckats (vilket skulle bekräfta att Pax var ROB).
Jag kan ha använt min förmåga fel, men som sagt. Det går jag inte in på nu utan lite senare. Båda ROBotarna har gått ut med att de inte påverkas av PSI-förmågor det fick mig att inte välja dem. Det är delvis därför jag misstänkte båda ROBotarna fortfarande. Alltså, de kan ha vetskap om att det finns en lurkande PSI i spel som de bör hålla sig undan.

Jag är inte nöjd med utfallet av min förmåga så här i efterhand, men det är inte mycket att göra åt. Hade jag valt !Paxen som jag inte gjorde pågrund av hans PSI-förmåge förstörare (ingen hjärna? eller var det Spider) hade jag kanske kunna bekräfta att han var ROBot eftersom min förmåga brakade samman.

Xyas

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
xyas said:
Jag kan desarmera bomber. "men hallå xyas, vaddå bomber?" tænker ni då såklart, precis som jag nær jag læste førmågan.

Uppenbarligen finns det bomber i spel, gissningvis i någon annan spelares førmåga, som kan apteras på en eller flera spelare. Jag får, varje runda, vælja hur många spelare som helst och desarmera bomber på dessa.
Detta leder ju teoretiskt till att den som har bomb som förmåga att denns förmåga är totalt värdelös då du kan desarmera alla bomber varje runda på alla.
Precis. Och dærmed måste det ju finnas någon motpol mot det hær. Jag var inne på att jag var væktaren och skulle dø/førlora min førmåga om jag førsøkte desarmera på en ulv. Men nu vet jag inte længre.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

xyas said:
Spider Jerusalem said:
Precis. Jag kan desarmera bomber på alla spelare varje runda, inklusive mig sjælv.
Jag måste säga att det här pingar fel för mig. Att du skulle ha en förmåga som totalt nullifierar en annan förmåga permanent. Det gör att Person X som har Bomb att hans förmåga har 0% chans att lyckas om man ska räkna med att det är en fördröjning på 1 runda på bomben så du skulle ha en chans att desarmera den.

!Paxen

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
xyas said:

Då är frågan om det är en bybo förmåga eller inte.

Väldigt kraftfull är den då.

Xyas

Swashbuckler

!Paxen said:
Då är frågan om det är en bybo förmåga eller inte.
Jepp. Jag ær redan i siktet før en del, och det kænns vettigare att ha diskussionen om jag ska ut eller inte med full disclosure (det ær alltså hela min roll som ær outad nu, no more).

Vicotnik

Den onde
Staff member

!Paxen said:
men jag har för mig att det var Vicotnik som påstod att någon i dessa förmåga-träsk-kopplingen kunde vara en ulv.
Om jag inte har helt fel så har jag sagt att jag finner det orimligt att det finns en ulv i förmåga-kopplingarna. Varför: se tidigare inlägg från mig.

!Paxen

Swashbuckler

Vicotnik said:
!Paxen said:
men jag har för mig att det var Vicotnik som påstod att någon i dessa förmåga-träsk-kopplingen kunde vara en ulv.
Om jag inte har helt fel så har jag sagt att jag finner det orimligt att det finns en ulv i förmåga-kopplingarna. Varför: se tidigare inlägg från mig.
Okej, så det var tvärtom. men då har vi ett mindre antal misstänkta isf.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Kan jag be !Paxen och Spider Jerusalem (som båda tycks vara aktiva just nu) Att:

Lägga upp sina respektive outningar här.
Ni får citera er själva från runda 1 eller skriva en helt ny outning om ni vill det.

Förhala inte det hela utan gör det bara.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Kan jag be !Paxen och Spider Jerusalem (som båda tycks vara aktiva just nu) Att:

Ni får citera er själva från runda 1 eller skriva en helt ny outning om ni vill det.

Varför?

Klass: ROB Yrke: MUD

PSI kan ej använda sina förmågor mot mig.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Din förmåga måste vara den mest skumma och undligaste förmåga jag någonsin sett i ett maffia spel. Att du sen skulle kunna desamera bomber på alla spelare hela tiden gör att jag har svårt att tro på din förmåga.
Jag kan inte se hur den fyller en funktion i spelet, vi har inte haft några indikatorer på att bomber ens skulle finnas med i spelet och om de gjorde det så vore det extrem undligt att du kan desarmera dem på alla... jämt utan någon nackdel. Jag tycker din förmåga luktar lögn.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Klass: Robot
Yrke: SVOT
Information: Det finns 2 MERCS och 2 MPOLS i spel.
Förmågor:
Stridsrobot:
Du kan stå emot ett mordförsök, alternativt välja att skydda en annan.

Robotteknisk:
Då jag är robot och har ingen hjärna så fungerar inte PSI-mutationer på mig.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
xyas said:
Spider Jerusalem said:
Jag måste säga att det här pingar fel för mig. Att du skulle ha en förmåga som totalt nullifierar en annan förmåga permanent. Det gör att Person X som har Bomb att hans förmåga har 0% chans att lyckas om man ska räkna med att det är en fördröjning på 1 runda på bomben så du skulle ha en chans att desarmera den.
Jag tror du pratar hästskit.

Röst: Xyas

Motivationen är det jag skrev i citatet ovanför.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:

Skulle gärna vilja ha en förklaring till det här.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Konrad Konvalj said:

Varför?

Klass: ROB Yrke: MUD

PSI kan ej använda sina förmågor mot mig.
Varför? Mest sugen att få det på pränt framför mig och slippa flippa mellan olika inlägg.

Sen har du ju ingen Siar förmåga !Paxen? Vart har du lämnat den?