Nekromanti V2089 (Runda 2)

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
En sak till förresten, varning för överjävligt metaresonemang. Angående att vi inte fick någon utröstning.

Jag hade inte gjort det valet (men jag är ju en sunkig varulvs-SL iofs), byn röstar sannolikt ut en bybo första rundan, och det resultat som blev - 1 bybo/1 ulv - är ju avsevärt sämre för ulvarna än 2 bybor/1 ulv. Jag får nästan intrycket av att Mukwa plockade bort vår utröstning för att det inte skulle bli 1 bybo/2 ulvar, för det hade ju varit en veritabel katastrof för ulveriet.

Ja ni fattar? Det är alltid fullmåne där Spider är.
Jag funderade också i de banorna, medger jag.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Tja, jag hade en teori om din roll. Att du ändå inte vill gröna Paxen tyder på att min teori var felaktig eller att du har använt din förmåga dåligt. Så ja, jag är besviken.
Skulle jag kunna gröna !Paxen så hade jag ju gjort det så klart. Det stärker din plats i det gröna ledet för då är det grönin-gröning-gröning och du grönar ju i din tur Möller så då förlängs det hela med en till gröning. Sen finns teorierna om att Vic/Recca grönas och Recca var inne på att Spider* är grön.

Brynolf var grön och Andersson var skurk.

Då blir det lite fjuttigt med misstänkta kvar.
Sapient
xyas
Korpen

Och av dessa ser ju jag Sapient som rätt grön (jag har inte grönat någon och kan inte göra det..)

Då har vi två kvar: xyas & Korpen. Är spelet så uppenbart och lätt att knäcka? Jag tror inte det. Någon luras med mig och jag har ännu inte knäckt det.

*Det med att Spider är grön måste jag ju kolla upp. Alltså, Reccas "gröning" av honom. Har inte riktigt gått in på det ännu men jag jobbar på det.
Jag förstår inte varför !Paxen blev grönad nu av dig?

Recca

Femme Fatale
Re: Outningar- klass och yrken

xyas said:
Næ nu tar jag å går ut med min førmåga, det kænns lika bra før att ta død på det hær relationssnacket.

Jag kan desarmera bomber. "men hallå xyas, vaddå bomber?" tænker ni då såklart, precis som jag nær jag læste førmågan.

Uppenbarligen finns det bomber i spel, gissningvis i någon annan spelares førmåga, som kan apteras på en eller flera spelare. Jag får, varje runda, vælja hur många spelare som helst och desarmera bomber på dessa. Men jag har ingen aning om de verkligen har bomber eller inte på sig.

Anledningen till att jag inte ville outa detta i færsta rundan var att en av mina tankar var att det ær jag som ær væktaren, och att bomber ær det sætt som ulvarna tar bybor ur spel. Att jag kan skydda alla skulle i så fall ha kompenserats med att ulvarna vet om att KORP ær væktare och/eller har førmågor som stør andras eller møjligen att något skit hænder om jag førsøker desarmera på en ulv. Detta var också varfør jag tyckte mig kunna grøna Vic nær han pratade om att identifiera lik med ballistik (dvs hur deras kroppsdelar flugit øver hela stællet nær de sprængts).

Men den teorin kan jag ju lægga åt sidan nu då Brynolf blev skjuten och inte sprængd.

Den andra teorin som jag hade, och som jag fortfarande inte kan utesluta, ær att det ær en annan bybo, inte en ulv, som kan sprænga folk.
Jag har en bomb på mig kan jag berätta.

Recca

Femme Fatale

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Överjälva orimligt att !Paxen är ulv tycker inte jag att det är.
Så du menar alltså att vi startade spel med fyra ulvar? Eller? Hur får du annars ihop det att Pax ska vara ulv?

---

Paxens förmåga fungerade. Vico/Recca fick också resultat (även fast man ju kan diskutera huruvida det gav något*).

*Iofs fick vi veta att Andersson var REP och inte infiltratör. Vilket nog kan innebära att det finns en eller flera ulvar som outat sin verkliga KLASS.
Vänta Vimes.

Paxen siar ju fraktion och mig veterligen är MUT skyddade mot att sias som MUT väl???

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
What? Kan du utveckla? Är det en bomb som dödar dig eller någon annan?

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Spider Jerusalem said:
Ja jag erkänner jag är infiltratören(Detta är ironi för er som har svårt att identifiera det i text) för jag anser att en förmåga som kan nullifiera en annan är övermäktig.
Nej men vafan K.K om Xyas skulle ha en förmåga som tillät honom att skydda alla hela tiden från bomber så skulle en bomb förmåga vara omöjlig att använda.
Inte om det finns någon annan som kan stoppa min førmåga eller om det, som jag tror, hænder något taskigt med mig om jag førsøker anvænda min førmåga på "fel" person. Och ær jag ute ur spel så kan jag inte anvænda min førmåga oavsett.

Jag tar det heller inte fær omøjligt att bombaren vet att det inte ær lønt att bomba så længe det finns en KORP med i spel.
Men om du är övertygad om att din förmåga kan nullifieras är det sämsta du kan göra att gå ut med din kraft? Eller har jag missat något?

Troligare är väl att du är bombaren men att du dessutom kan desarmera bomber så att du kan gröna dig själv om du vill...

Recca

Femme Fatale

Vimes said:
Ja, Sapient är klinisk. Smart.

Eller?

Jag förordar ett kvickt halshuggande av Spider denna runda. För är Spider ulv, då tycker jag vi har slagläge på Sapient.

För, hans andra scum tell (den första är då problemen kring hans miller-mutant-ziggy-outning) baseras på antagandet att Spider är ulv:
I förra rundan så listar Sapient Spider bland sina prime suspects. Men när det kommer till kritan, vid utröstning, är han ovillig att flytta sin röst från Paxen till Spider. Detta trots att hans röst på Paxen inte innebar att Paxen skulle åka, utan att Recca eller Andersson skulle göra det. Andersson ville Sapient inte rösta ut, och Recca tror jag inte han menat vara en rimlig kandidat för utröstning.

Alltså, Sapients agerande jämte Spider i slutet av rundan ser ut som ulv mot ulv.
Jag har funderat på Spider också men efter ditt resonemang känns det självklart att vi ska sikta in oss på Spider. Men Korpen har lite att diskutera också.

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Recca said:
Den kommer döda mig i slutet av den här rundan, eller rättare sagt klockan nio på söndag om den inte desarmeras.

Recca

Femme Fatale
Så vad är ulvarnas idé när de sätter bomben på mig?

Jag tycker det verkar som att ulven är sjukt intelligent för jag har fan aldrig varit så här förvirrad i ett ulvspel...

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
xyas said:
Recca said:
Den kommer döda mig i slutet av den här rundan, eller rättare sagt klockan nio på söndag om den inte desarmeras.
Har du vetat det här från början eller först denna rundan?

!Paxen

Swashbuckler

Recca said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Överjälva orimligt att !Paxen är ulv tycker inte jag att det är.
Så du menar alltså att vi startade spel med fyra ulvar? Eller? Hur får du annars ihop det att Pax ska vara ulv?

---

Paxens förmåga fungerade. Vico/Recca fick också resultat (även fast man ju kan diskutera huruvida det gav något*).

*Iofs fick vi veta att Andersson var REP och inte infiltratör. Vilket nog kan innebära att det finns en eller flera ulvar som outat sin verkliga KLASS.
Vänta Vimes.

Paxen siar ju fraktion och mig veterligen är MUT skyddade mot att sias som MUT väl???
Jag siar fraktion, alltså om dom är sieger-bauhaus (bybor) eller firman (ulvar). MUT, som jag har förstått, sias som Firman, dvs ulv, fast dom är gröna Sieger-Bauhaus.

!Paxen

Swashbuckler

xyas said:
Recca said:
xyas said:
Recca said:
Bra fråga, och fråga nummer 2: varför har du inte nämnt något förräns nu?

Recca

Femme Fatale

!Paxen said:
Jag siar fraktion, alltså om dom är sieger-bauhaus (bybor) eller firman (ulvar). MUT, som jag har förstått, sias som Firman, dvs ulv, fast dom är gröna Sieger-Bauhaus.
Det stämmer bra med att jag och Vicotnik siar klass på de som röstas ut eller dödas.
!Paxen said:
xyas said:
Recca said:
xyas said:
Bra fråga, och fråga nummer 2: varför har du inte nämnt något förräns nu?
Jag fick reda på det i början av den här rundan men just då var det annat som kändes mer intressant att snacka om, t.ex. att tre-fyra pers var villiga att skicka ut mig på grund av K.K's indicie-fjanteri. Och sen tog ju min diskussion med K.K fart istället.

Jag har haft fullt upp att diskutera annat och först när xyas outar sin kraft och han får en drös personer på sig kändes det jävligt relevant att berätta om min bomb, som jag antar grönar xyas förmåga... typ.. Om han inte är bombaren, men det tycker jag är osannolikt för han har snackat om sin kraft skitlänge. Fast han har ju spelat ut det som att den har mer med vics kraft att göra... Äsch, han får förklara sig mer om det helt enkelt. Jag är iaf beredd att gröna xyas nu faktiskt.

Recca

Femme Fatale

Jag tycker att vi fem Nomissar+Möller är ganska gröna just nu och tycker Vimes teori om Sapient+Spider låter mest sannolik...

Röst: Spider Jerusalem

Recca

Femme Fatale

Recca said:
Jag tycker att vi fem Nomissar+Möller är ganska gröna just nu och tycker Vimes teori om Sapient+Spider låter mest sannolik...

Röst: Spider Jerusalem
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag förstår inte varför !Paxen blev grönad nu av dig?
Ytterligare en teori. Kommer säkert dyka upp på fler platser när du läser ikapp.
Jag ser dig online i 10 minuter efter att jag kört mitt förra meddelande som jag citerar först här. Nu har du lite att jobba med, K.K. Nånstans i den här röran tror jag att du är den enda som är paranoid nog att gräva upp sanningen. :gremsmile:

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
han har snackat om sin kraft skitlänge. Fast han har ju spelat ut det som att den har mer med vics kraft att göra...
Nä, det är ju precis det jag inte har gjort. Andra har försökt para ihop med andra relationsförmågor och jag har protesterat hela tiden.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Skriver från mobilen. Xyas förmåga + reccas meddelade om bomben grönar båda enligt mig.
Är det någon som kan posta listan över allt som outats, då jag inte har tillgång till min på resande fot. Har en tes som jag funderat på, men måste ha listan på outningar för att kunna jobba vidare med den.

Röst: ingen

Åter kommer om ett tag med en ordentlig röst, då jag har ett ordentligt tangentbord.

Möller

Hubert Hortlax

Jaha. En bomb på Recca?

Xyas, hur fungerar nu din kraft? Eller, kan du rädda Recca?

Jag är enormt förvirrad. Va fan liksom, hur många gånger ska outningar få mig att byta misstänkt?

Vi vet nu vad ulvarna begåvats med för att balansera spelet - möjligheten att (minst en gång) ta ut en extra bybo i slutet av en runda. Det är nog bra att vi vet om.

Förövrigt, om !Paxen siar klass, vad betyder det då att jag sias »röd«?