Re: Outningar- klass och yrken
Vimes said:
Dessutom var Sapient för taggad på att rösta ut Paxen - vår siare - i förra rundan, och för osugen på att nita Spider.
Visst inte.
Klockan 17.30 igår såg röstläget ut så här:
!Paxen (4) - Sapient, Konrad, Vimes, Brynolf, Spider J.
Xyas (1) - Vicotnik, Möller,
Korpen (1) - !Paxen
Sapient (1) - Korpen
Brynolf (1) - Recca
Det verkade solklart att Paxen skulle åka ut. Och vi var flera som hållit honom för höggradigt misstänkt under en stor del av rundan, så det var helt i sin ordning så långt.
Vi var också åtminstone några som tydligt sett K.K:s hintar om att han var siare och/eller åtminstone noterat att han lämnat blankt på sin KLASS (för att inte komma ut som PSI och bli nattmördad...)
Ergo - min slutsats (och din, vad det har verkat tom. denna rundan) är att det var K.K. som var vår siare.
I desperation kastar !Paxen ur sig att han är MUD. Vilket vi tror (obs tror) kan vara det samma som siare.
Där drar du och jag uppenbart olika slutsatser. Jag väntar mig att K.K. ska göra en "Vicotnik" och dräpa !Paxen i sista sekund genom att komma ut själv. Du blir på stört övertygad om att den person du precis står i begrepp att hänga plötsligt talar sanning. 17:33 byter du röst till Spider Jerusalem. (Vilket !Paxen givetvis hänger på omedelbart.)
Du måste rimligen medge att allting så långt faktiskt precis lika gärna kan vara en ulv som handlar i desperation?
Därefter flippar !Paxen plötsligt sin röst till Andersson.
Möller och Brynolf byter till Recca.
Konvaljeorkestern hänger på.
Xyas hugger på Spider.
Brynolf byter till Andersson
Brynolf byter till Recca
Recca byter till xyas
Vimes byter till Recca
Korpen tittar in och kastar sin röst på Recca
Möller byter till !Paxen
När vi har en kvart kvar byter Recca till Andersson
Brynolf hänger på Andersson
Då kommer jag in och säger:
Nu tycker jag att det fladdrar bra mycket, så här i sista minuten.
Vad jag kan se säger Recca att det står mellan henne och Spider, endera är en ulv.
Då jag håller för sannolikt att Spider är en ulv, känner jag att vi kan vänta med att hänga Recca tills vi får klarhet.
Mion röst ligger på !Paxen sen igår. Där kommer det ligga, som det ser ut nu. Jag kan inte se att den här distraktionen från Recca ändrar förutsättningarna.
Mitt skäl är enkelt - vi hade nyss en majoritet för !Paxen. Jag betraktade han outning som ett desperat försök (och är fortfarande starkt misstänksam, även om !Paxen spelar bättre denna runda - men det kan lika gärna vara en skrämd ulv som anstränger sig...) och det enklaste i detta kaos verkar vara att försöka återställa den majoriteten.
!Paxen har vid det läget fortfarande tre röster på sig, enligt den räkning du publicerade minuten efter.
(Spider Jerusalem hoppar ju folk av och på hej vilt...Inte ens du själv var ju särskilt säker, du hade ändrat dig till Recca.)
20:53 skriver jag:
Flytta den till !Paxen. !Paxen är höggradigt misstänkt. Spider också, men försent (förmodligen) att flytta tillräckligt emd röster.
Lämna Recca till nästa runda, så får vi klarhet ordentligt.
Sen postar jag två ggr till med samma budskap, rösta !Paxen. Det är samma kritiska minuter som ett antal spelare svänger till Spider J.
(Du, Möller, K.K, xyas, Recca, Brynolf.) En majoritet för Spider uppstår inte förrän tre minuter innan rundans slut.
Nu vill du göra en anklagelse mot mig av det här.
Förefaller inte det ganska långsökt? Det borde det göra, även i dina ögon.