Nekromanti V2089 (Runda 2)

Sapient

Swashbuckler
Re: Outningar- klass och yrken

Vimes said:
Men du. Det gjorde han inte! Men du satt kvar med din röst på Paxen. Hur tänkte du där? Tänkte du att det inte finns någon siare? Varför finns det isf millers? Det här har jag redan avhandlat. Är Paxen ulv måste rimligtvis både du och Möller vara det. Vilket innebär att vi alltså hade fyra ulvar från start. Jikes!
Det här är osammanhängande svammel. Om du hade svarat på riktigt istället för att börja bli trängd nu Vimes, så hade du noterat att jag redogjort för att jag tänkte att det fanns en betydligt trovärdigare siare, en som aktat sig för att outa sårbar info och inte stod på galgtrappan redan.* (Samma person som du höll för siare.)

Du undviker min fråga om vilken information du baserade dig på, när DU hastigt och lustigt bestämde dig för att !Paxen var grön. Istället presenterar nu samma kedjeresonemang som tidigare (!Paxen != sirare -> noll siare; noll siare -> Millers = Ulvar; andersson + !Paxen + Möller + Sapient = orimligt många ulvar!!!)

Grejen är att så där kan du inte ha resonerat innan rundans slut. För då hade vi inte infon att andersson var ulv. Alltså är detta en efterkonstruktion.

(Att det är en efterhandskonstruktion är iofs. inte ett problem i sig. Inte för resonemangets giltighet. Men att du undviker frågan och försöker låtsas att efterhandskonstruktionen på något sätt inkriminerar MIG är det ju i högsta grad. För dig.)

Vimes said:
Jag förstår inte alls att du, efter att Paxen outat sig som siare och din antagna siare KK inte sagt något utan köpt det, fortsätter att verka för att Paxen ska åka ut. Bonkers! Även om du är bybo har du ansträngt dig, verkligen ansträngt dig, att få byns siare utröstad.
Det där har jag också redan svarat på. Jag anstränger mig för att rösta ut en person som kommer med en uppenbar nödlögn under galgen.

Det kan visa sig vara fel, som alla våra resonemang. Men det är en minst lika trolig och trovärdig hållning som att lita på !Paxen.

Du hade den fram till 17:33 och du har inte kunnat svara på frågan vilken info som fick dig att byta åsikt.

Vilken info det än var, så var det inget du behagade förklara för att få andra att förstå hur du tänkte. (Du nämner vid ett tillfälle, 17:49, varför du väljer Spider, men inget i det friar !Paxen.) Du gick på ren "kom igen då!" och "det är jag som bestämmer vem som röstas ut"...

Vimes said:
Att du skriver det här:
Sapient said:
Nu tycker jag att det fladdrar bra mycket, så här i sista minuten.
Vad jag kan se säger Recca att det står mellan henne och Spider, endera är en ulv.
Då jag håller för sannolikt att Spider är en ulv, känner jag att vi kan vänta med att hänga Recca tills vi får klarhet.
Mion röst ligger på !Paxen sen igår. Där kommer det ligga, som det ser ut nu. Jag kan inte se att den här distraktionen från Recca ändrar förutsättningarna.
och ändå inte väljer att rösta på Spider, trots att Paxen har outat sig som siare, är ärligt talat inget jag skulle visa upp om jag vore du. Det är jävligt illa helt enkelt.
Och du om någon, som ju länge hade hävdat att du höll Spider som ett av dina absoluta toppnamn, borde ju hakat på där.
Och du pratade om att kasta om kronologi?

När jag skriver det där (20:48) ligger det en (1) röst på Spider.

Det är inte din. Det är xyas. Du övergav själv spider kl 20:30 och kom med tvekan tillbaka i slutminuterna.

Hur kan du då tycka att det där är blamerande för min del?

*) Visserligen kan det vara så att min säkerhet på !Paxens ulvighet var felaktig. (Vi får se, han är ingalunda grönad än...) Men nu diskuterar vi som sagt vilken information som stod till buds då och hur vi agerade utifrån den.

Sapient

Swashbuckler

Vimes said:
Vad har det för betydelse att redan fanns halvt uttalad (nota bene att MUT inte hade kopplats till miller ännu) när du gjorde din fejkoutning?
Det visar att det ena av dina två led i resonemanget att jag är ulv, är påhittat av dig.

Du bygger på att jag, som ulv, ville claima mig som Miller för den händelse jag skulle bli siad.

Vilket givetvis står och faller med min trovärdighet i outningen (och i allmänhet).

Så du ville först få det till att jag ändrade mig och försökte anpassa mig. Det fick du erkänna att det inte riktigt var sant.

Då försökte du påstå att jag hade begått ett misstag för att jag inte hade anledning att misstänka att det kunde finnas en koppling mellan KLASS/YRKE och egenskapen.

Och det har jag visat att det hade jag visst kunnat ana. Teorin hade flutit omkring - och jag hade till och med yttrat mig för den - långt innan.

Om jag nu anade att sådana kopplingar kunde finnas, varför skulle jag då ta risken att koppla det till YRKE, om jag visste att vi spejade efter sådana kopplingar?

Vimes said:
Och att det var symmetri i förmågorna. Och det kan du väl inte hävda att du visste när du smulade?
Jag visste ju att vi misstänkte det när jag outade. Och det borde ju ha räckt, eller hur?

Jag smulade ju BARA fisklukten så jag hade inte behövt gå ut med något annat.

Sapient

Swashbuckler

Vimes said:
Vilka frågor har jag inte svarat på?
De här frågorna:
* Var, när och vilken information får dig att ändra uppfattning?

* Hur ser du på det jag skriver om att !Paxens "gröning" av dig, verkligen inte grönar honom?

* Hur ser du på existensen av K.K:s förmåga, i förhållande till kärnan i din teori (!Paxen siare, eller fyra ulvar)?

* Tycker du att det var bra spelat av dig mot slutet att svaja fram och tillbaka, byta objekt flera gånger och tveka in i det sista om vem du ska rösta ut? (Ja, du fick en majoritet till slut, men vad det innebar vet vi inte, eftersom vi fortfarande inte har någon info om Spiders tillhörighet...)
Du har kort berört K.K.s förmåga, när du skriver att du i början av den här rundan, antar att han är förmågesiare.

Men du hade inte den infon innan/i samband med !Paxens outning. (Du presenterar det den här rundan som "en teori".)

Så det hör ihop med när du får ihop din "om inte !Paxen är siare, har vi fyra ulvar"-teori.

Vimes said:
Vilka punkter har jag backat på?
Här:
Sapient said:
Att jag kan ha tagit miste på anledningen att jag sias röd, är en sak. Det medgav jag tidigt. Det är möjligt, om din teori stämmer, att det snarare kommer av KLASS än YRKE. Men det är din tolkning. Jag har inte "ändrat mig", jag har medgett att du kan ha rätt.
Vimes said:
Nej det stämmer. Du har inte sagt: "Åh, jag såg fel. Det är ju tydligt att det är MUT min millerroll är relaterad till!".
Men du har heller inte sagt: "Nä, fan, här står det faktiskt om att jag är från Zonen och därför miller!"
Det du sagt är: "Nå, oj, ja, det går ju att tolka åt båda hållen."
Vad du ursprungliga presenterade var:
Vimes said:
3. Sapients millerroll. Sapient kopplar den först till att han är Ziggy, men ändrar detta senare och kommer ut som MUT.
Och "ändrat" den har jag alltså inte gjort, utan det är något du hittat på.

Vilken är din favorittuggleksak?
Ulvar som snärjer in sig i ett nät av lögner som de sen inte kan ta sig ur, utan börjar bli mer och mer desperata.

Fast jag föredrar lakrits. Mindre ben och godare smak...

Föredrar du att vi röstar ut dig eller Spider först?
Jag tror byn inser hur svaga dina argument är. Du hade kunnat stanna vid att grilla mig, "hördu Sapient, det här verkar underligt, kan du förklara dig??"

Istället har du gått på om utröstning - och du tar bara till högre och högre tonläge, ju fler små fel, brister, misstag och felsägningar jag beslår dig med.

När du gör ditt dundermisstag att påstå att jag förvridit kronologin, när du själv i själva verket inte brytt dig om att kolla (uppenbarligen) så står du utan försvar. Det där var nyckelpunkten i hela ditt angrepp, att jag var skum för att jag var för angelägen om att passera.

Det var också då jag insåg att du måste ha satt agendan först (rösta ut Sapient!) och försökt hitta på argumenten sen.

Och min gissning är att nyckeln till det, är det du själv dragit upp så mycket - nämligen mitt beteende i slutet av förra rundan.

Du återkommer till det hela tiden.

Det finns något där som uppenbarligen gör mig väldigt farlig.

Första gången du lade din röst på mig i runda ett, hette det att jag ägnade mig åt för mycket "följa John". När jag gör raka motsatsen, då blir det betydligt värre. Då ska jag hängas. Till varje pris.

Det går inte ihop. Inte ett dugg.

!Paxen

Swashbuckler

Wow, det är så mycket att ta in. Jag är fortfarande ulv tydligen. Jag håller med Vimes (och, ja, jag är partisk där självklart). Jag är siare, ingen har kommit in och sagt "Nej, han ljuger, för jag är siare". Om jag inte är siare, vem är det då? Om det inte finns siare, varför finns det då millers?

Det intressanta är att du, när jag frågar vad du och K.K. vill ha för information om mig gör ett inlägg där du skriver "Blod!!". Jag tror att du hade bestämt dig då för att du aldrig skulle flytta din röst, oavsett vad som skulle hända.

Anyhoo, jag har som sagt inget emot om jag röstas ut i slutet av rundan, då det iaf har grönat en person. Men kan vi gå på dom som är mer logiska val först och främst?

!Paxen

Swashbuckler

Förresten, jag försökte hinta om att jag var siare långt innan jag outade det. Oavsett hur dåligt jag hintade så visar det att det inte var en nödlögn i slutet.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Du har missat Brynolf och Andersson, inte för att det spelar så jättestor roll.
Har inte missat dem, jag utelämnade dem eftersom de inte var i livet.

Vimes

Sillkung

Sapient said:

Det är inte din. Det är xyas. Du övergav själv spider kl 20:30 och kom med tvekan tillbaka i slutminuterna.
Aha! Du har inte ens koll på vad som skrivs! Och du ankalgar mig för massa saker! Du förstår ju inte ens vad som händer i tråden! Det är illa Sapient! ¤!%¤#&!#&! ILLA!

JAG var ju den på vilkens initiativ drevet vände från Recca till Spider. HUR KAN DU SKRIVA ATT JAG KOM TILLBAKA MED "TEVKAN"?!?! DU MÅSTE VARA ULV!!!!11

Röst: Sapient!!!!!!![/b

TwawwAHAHA!!)!=)!?

Obs: ovanstående inlägg är en parodi på Sapients inlägg igårkväll, i vilket han reagerar på samma sätt på att jag menar att Förmågeteorin "fastställs" efter att han har gått ut med att han är miller. Han verkar då tolka mig som att jag menar att förmågeteorin dyker upp ur tomma intet och inte är något som pö om pö arbetas fram i tråden. Det har jag varit tydlig med att jag inte menar. Hur han ställer sig till det faktum att han ballar ur helt och hållet på en grej han uppenbart har missuppfattat svarar han inte på.

Jag ska snart skriva ett lite mer seriöst inlägg kring Sapient. Men det är svårt att hålla sig helt allvarlig när den så kliniske och smarte Sapient hakar upp sig på detaljer, uppenbart medvetet missförstår och helt spolar förbi vad som är kärnan av anklagelserna, och istället skriver inlägg som i stil med det jag gjorde ovan.

F.ö. får Spider min röst.

Röst: Spider Jerusalem

Vicotnik

Den onde
Staff member

Sapient, har du någon förmåga/information eller är du bara Miller? För har du gått ut med en förmåga/information så har jag inte missat att notera det i mina anteckningar.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Förresten, jag försökte hinta om att jag var siare långt innan jag outade det. Oavsett hur dåligt jag hintade så visar det att det inte var en nödlögn i slutet.
Betyder ju inte att det kan vara en lögn för det :gremsmile: även ulvar kan ju tidigt hinta om det för att göra det trovärdigt mot slutet. Men svar ja, du hintade om det väldigt, väldigt tidigt.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Nu ska vi se här.

Idag har jag begravningar och prylar så aktiviteten kommer att sjunka. Jag var inte så aktiv igår heller och sånt straffar sig har jag upptäckt. Det blir genast lite luddigt och svårare att hänga med. Tycker jag.

Hur som så har jag en teori....

Kånkelmania said:
Bombmannen xyas är ett geni. Han spelar sitt vanliga spel och håller sig rätt anonym i första rundan. Väljer att placera en bomb på Recca när drevet vänder bort från henne i slutet av rundan. Runda 2 börjar och Recca upptäcker att hon kommer att sprängas i slutet av rundan. Innan det så går xyas ut med sin bombförmåga som enligt Spider är nullifierande för den som kan släppa bomber. xyas kan som sagt ta bort bomber på alla spelare i spel i samma runda vilket gör den andre mannen med bombkunskaper till noll.

Recca släpper sin bomb (alltså att hon bär en bomb och kommer att sprängas) xyas kommer ju som en räddande ängel. Aha, jag kan ta bort den från dig! Min superförmåga kommer att rädda ditt liv Recca. Nice, säger Recca och är inte orolig att hon kommer att sprängas.

Nu har xyas ett bra överläge. Han kommer givet inte plocka bort sprängladdningen från Recca utan hon kommer att flyga i luften 21.00 på söndang. xyas har dessutom köpt sig en runda till så runda 3 kommer han att placera ännu en laddning på någon bybo som kommer att sprängas i runda 4. Det finns alltså ingen som kan rädda denne heller. Troligen hänger vi xyas den rundan men han tar med sig ännu en bybo.

Som måste dubbelkollas. Det kan finns fallgropar och luckor i den..

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Betyder ju inte att det kan vara en lögn för det :gremsmile: även ulvar kan ju tidigt hinta om det för att göra det trovärdigt mot slutet. Men svar ja, du hintade om det väldigt, väldigt tidigt.
Absolut inte, men Sapient påstod att det var en nödlögn som jag drog "i sista sekund", vilket det definitivt inte var.

Vimes

Sillkung

Jag vet faktiskt inte hur värt det är att försöka diskutera med dig, Sapient. Helt allvarligt alltså. Istället för att faktiskt bemöta anklagelserna väljer du ut smådelar och tolkar dem så skevt som möjligt. Är du bybo beror det antagligen på att du inte riktigt förstår vad det är jag anklagar dig för, men om du vore bybo tror jag du å andra sidan skulle försöka läsa mig mer välvilligt för att faktiskt svara på de saker jag misstänker dig för.

jag [har] redogjort för att jag tänkte att det fanns en betydligt trovärdigare siare, en som aktat sig för att outa sårbar info och inte stod på galgtrappan redan.* (Samma person som du höll för siare.)
Check. Du tänkte att KK kanske var siare. Jag tänkte att han kanske kunde varit det, jag "höll" honom inte för att vara siare, enbart PSI. Dessuto gjorde ROBotarnas outningar det rätt osannolikt att han var siare (jag menar två millers och två som PSI inte kan använda sin kraft på?)

Men faktum kvarstår: KK kommer inte ut som siare efter att Paxen har claimat rollen. Att du trodde att KK var siare bara för att han uppenbart var PSI är en jävligt klen grund att rösta ut en outad siare på. Speciellt när KK hade all tid i världen att peka på Paxen och säga att han ljuger.

That's it. Trots det tycker du att det rimligtaste är att rösta ut Paxen. Jag måste fråga:
tror du fortfarande att KK är siare? (hur dåligt skötte han inte slutet av förra rundan då? Även om han var rädd för att outa sig borde han ju verkat för att Paxen skulle ryka)

Över huvud taget skulle jag vilja se dig resonera kring det här. För om inte Paxen eller KK är siare så finns det ganska få som kan vara det kvar. Och alternativet att spelet startade utan siare verkar osannolikt tror jag vi båda anser.

Du undviker min fråga om vilken information du baserade dig på, när DU hastigt och lustigt bestämde dig för att !Paxen var grön. Istället presenterar nu samma kedjeresonemang som tidigare (!Paxen != sirare -> noll siare; noll siare -> Millers = Ulvar; andersson + !Paxen + Möller + Sapient = orimligt många ulvar!!!)
Den information som gör att jag väljer att flytta min röst från Paxen till Spider (som större delen av rundan varit min huvudmisstänkte) är förstås hans outning. Han kommer ut som siare. Det behövs inget mer, jag är definitivt villig att ge honom en runda till där. Att ge honom en runda till är väl snarare den normala byboreaktionen på ett siarclaim (så till vida ingen visar att det är lögn), upplever du att jag inte svarat på frågan beror det nog på att jag ansett ovanstående vara så självklart att jag inte tänkt på att formulera det explicit.

Det stämmer att jag kom att tänka på att antalet millers + Andersson gör det helt orimligt att vi inte har någon siare och att Paxen är ulv först i den här rundan. Men det ändrar inte ovanstående: han outar sig som siare, ingen säger emot honom, klart han blir preliminärgrönad.

Jag anstränger mig för att rösta ut en person som kommer med en uppenbar nödlögn under galgen.

Det kan visa sig vara fel, som alla våra resonemang. Men det är en minst lika trolig och trovärdig hållning som att lita på !Paxen.
Nu tycker jag du är otydlig. Först skriver du att det är en "uppenbar nödlögn" sedan skriver du att det är i lika rimligt att tolka Paxens outning åt båda hållen.

För det första håller jag inte med om att det är lika rimligt att tolka Paxen som ulv, i varje fall inte ju längre rundan går utan att någon kommer med ett kontraclaim. Visst, direkt när Paxen outar är det kanske 50/50, men när varken KK eller någon annan säger något ser Paxen mer och mer ut som om han har varit sanningsenlig.

Men det är egentligen skitsamma. Även om det först blir i den här rundan som någon kommer och säger: "Hey! Det är ju jag som är siaren!" så anser jag att det taktiskt bästa för byn är att låta ett outande som Paxens rädda honom undan hängning. Det är det enda rimliga förhållningssättet.

Det är ju just därför att claima siare är en så pass vanlig varulvslögn, i varje fall så länge siaren är död eller inte fanns med från början, för att den rimligaste och vanligaste reaktionen från byn är att plocka bort snaran från halsen.

Jag måste fråga: hur ser du på Paxen nu? Är han fortfarande en rimlig ulv för dig, och hur får du ihop det med tanke på att ingen annan outat sig som siare och att vi har två outade millers? (Ja, jag kom på att Paxen = ulv -> 4 ulvar, den här rundan. Jag frågar dig hur du ser på Paxen NU?)

Ja, det här har jag redan tramsat mig om. Nå, jag är nog rätt tydlig med att jag vill rösta ut Spider. När Recca outar sig jävligt slirigt blir jag (helt ärligt) irriterad och hoppar på där. Sedan lugnar jag mig och inser att det nog var överlirat, samt att Recca verkligen verkar genuin i sitt ilskna försvar. Spider har liksom varit mitt namn hela rundan, så det är ju inte direkt med "tvekan" jag sedan vänder drevet ditåt.

F.ö. är det jävligt irrelevant. DU har Spider bland dina toppnamn. xyas har bestämt sig. Jag har flera gånger sagt att jag vill rösta ut Spider. Och det finns en uppsjö spelare som har signalerat att de gärna nackar honom.

Men du vill, när det kommer till kritan, rösta ut en spelare som har gpreliminärgrönat sig som siare. Trodde du helt allvarligt att du skulle få byn med dig i det?

Hur resonerade du? För, jag tror vi faktiskt är överrens här :gremsmile: : Paxen-drevet pyser ihop helt när han outar sig, sedan hamnar Recca i blickfånget (altenativen ANdersson och Spider har ser under hela processen ut att vara rimliga 2100), sedan under de sista tio minuterna svänger drevet till Spider. Den beskrivningen köper du väl?

Hur resonerade du när du satt med din röst på Paxen? Trodde du att byn skulle rösta ut honom? Vad tänkte du om Recca i slutet? Hon såg ju ut att vara den som skulle ryka, var du nöjd med det? Hade du hellre sett Spider än Recca i galgen? Kort och gott: varför försökte du inte påverka byn i en riktning som var bra mycket mer trolig än det stendöda Paxen-drevet?

Vimes

Sillkung

Sapient said:
De här frågorna:
Har fan inte ens sett dem. Förutom dethär då, som jag svarat på: "Var, när och vilken information får dig att ändra uppfattning?"

* Hur ser du på det jag skriver om att !Paxens "gröning" av dig, verkligen inte grönar honom?
Skriver du det? Har det varit en fråga till mig? Ja, ok. Nä, det är ju självklart att "Här är en bybo!" inte alls är ett siande som bekräftar ett skit. Det behövs väl inte ens diskuteras?

* Hur ser du på existensen av K.K:s förmåga, i förhållande till kärnan i din teori (!Paxen siare, eller fyra ulvar)?
Kärnan i min teori? Nåja.

KKs förmåga har jag ju resonerat om, och den påverkar inte ett jävla smack. Det är ju också jävligt underförstått, jag trodde du var smart, Sapient. Om KK är förmågesiare så säger det väl inte ett jävla skit om huruvida Paxen är siare eller en av fyra ulvar? På vilket sätt skulle det vara relevant?

* Tycker du att det var bra spelat av dig mot slutet att svaja fram och tillbaka, byta objekt flera gånger och tveka in i det sista om vem du ska rösta ut? (Ja, du fick en majoritet till slut, men vad det innebar vet vi inte, eftersom vi fortfarande inte har någon info om Spiders tillhörighet...)
Ja, jag tycker det var bra spelat. Det vaskade ju fram dig. Dessutom är det knappast första gången jag spelar på det sättet. Eventuellt var det en dumhet att rösta på Recca, Spider had ejag bestämt mig för att få ut, men i slutändan blev resultatet vädligt intressant tycker jag.

Sapient said:
Vimes said:
Vilka punkter har jag backat på?
Här: [en punkt]
Ja, det stämmer. Jag hade för mig att du hade skrivit att du nog hade feltolkat och att det var MUT som gällde. Det du skrev var att när du läste mer noggrant så gick det att tolka åt båda hållen. Vilket fortfarande är ett backande från din första outning. Hade du skrivit att "Nej, jag är verkligen miller för att jag är Ziggy" så hade saken kommit i ett annat ljus. Alldeles oavsett om du drar tillbaka ziggy-miller-kopplingen helt eller bara säger att det är en tolkningsfråga anpassar du ju din outning till det som andra skrivit i tråden.

Som sagt, jag kan köpa (och gjorde det då) att Ziggy och Mutant går i varandra i fluffet. Men betraktat med misstänksamhet (folk har ju varit väldigt välvilliga mot dig, mig själv inkluderad) ser det ju ut som att du försöker revidera din egen outning så den ska passa in. Och det är förstås smart att säga "FLuffet går att tolka åt båda håll" snarare än "Åh, jag såg fel, det var min klass det var kopplat till, dumt av mig, tihi!".

När du gör ditt dundermisstag att påstå att jag förvridit kronologin, när du själv i själva verket inte brytt dig om att kolla (uppenbarligen) så står du utan försvar. Det där var nyckelpunkten i hela ditt angrepp, att jag var skum för att jag var för angelägen om att passera.
Alltså, fan Sapient. När jag säger att du slarvat med kronologin är det ju för att du hävdat att din outning ziggy/miller skulle varit ett "enkelt misstag", det jag menar är att så som landet låg då så var det inte alls ett misstag, det blev ett misstag först när det började dyka upp riktiga Millers och Förmågeteorins olika delar blev mer och mer tydliga (MUT=miller). Det är inte nån jävla nyckelkomponent i min misstanke mot dig.

Möller

Hubert Hortlax

Konrad Konvalj said:
Nu ska vi se här.

Idag har jag begravningar och prylar så aktiviteten kommer att sjunka. Jag var inte så aktiv igår heller och sånt straffar sig har jag upptäckt. Det blir genast lite luddigt och svårare att hänga med. Tycker jag.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Kånkelmania said:
Bombmannen xyas är ett geni. Han spelar sitt vanliga spel och håller sig rätt anonym i första rundan. Väljer att placera en bomb på Recca när drevet vänder bort från henne i slutet av rundan. Runda 2 börjar och Recca upptäcker att hon kommer att sprängas i slutet av rundan. Innan det så går xyas ut med sin bombförmåga som enligt Spider är nullifierande för den som kan släppa bomber. xyas kan som sagt ta bort bomber på alla spelare i spel i samma runda vilket gör den andre mannen med bombkunskaper till noll.

Recca släpper sin bomb (alltså att hon bär en bomb och kommer att sprängas) xyas kommer ju som en räddande ängel. Aha, jag kan ta bort den från dig! Min superförmåga kommer att rädda ditt liv Recca. Nice, säger Recca och är inte orolig att hon kommer att sprängas.

Nu har xyas ett bra överläge. Han kommer givet inte plocka bort sprängladdningen från Recca utan hon kommer att flyga i luften 21.00 på söndang. xyas har dessutom köpt sig en runda till så runda 3 kommer han att placera ännu en laddning på någon bybo som kommer att sprängas i runda 4. Det finns alltså ingen som kan rädda denne heller. Troligen hänger vi xyas den rundan men han tar med sig ännu en bybo.
</div>

Som måste dubbelkollas. Det kan finns fallgropar och luckor i den.. </div></div> Två grejer:

Xyas väntade en bit in i rundan med att outa sin bombförmåga. Först efteråt erkänner Recca att hon är bombad. Om Xyas är bomb-ulv så skulle det sett konstigare ut om Recca kommer in först och Xyas sen träder in som räddaren i nöden. Det känns svårt att planera som ulv.

Att ulvarna kan döda en extra bybo per runda, eller åtminstone ett par gånger, är väldigt kraftfullt. Om de kan det borde det rimligtvis finnas en balanserande kraft, som negligerar de extra morden. En bomb-tekniker. Som Xyas. Eftersom ingen fällt Xyas på outningen så verkar det ju som att Xyas talar sanning.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Möller said:
Konrad Konvalj said:
Nu ska vi se här.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Kånkelmania said:

</div>

Som måste dubbelkollas. Det kan finns fallgropar och luckor i den..
Två grejer:

Xyas väntade en bit in i rundan med att outa sin bombförmåga. Först efteråt erkänner Recca att hon är bombad. Om Xyas är bomb-ulv så skulle det sett konstigare ut om Recca kommer in först och Xyas sen träder in som räddaren i nöden. Det känns svårt att planera som ulv.

Att ulvarna kan döda en extra bybo per runda, eller åtminstone ett par gånger, är väldigt kraftfullt. Om de kan det borde det rimligtvis finnas en balanserande kraft, som negligerar de extra morden. En bomb-tekniker. Som Xyas. Eftersom ingen fällt Xyas på outningen så verkar det ju som att Xyas talar sanning. </div></div>

Bra, tack för tankar.

Vimes

Sillkung

Det här är fan tröttsamt. Efter detta inlägg skiter jag i varulvsspelet tills imorgon tror jag. Bläeh.

Sapient said:
Du bygger på att jag, som ulv, ville claima mig som Miller för den händelse jag skulle bli siad.

Så du ville först få det till att jag ändrade mig och försökte anpassa mig. Det fick du erkänna att det inte riktigt var sant.
Ändrat dig har du ju bevisligen gjort.

Om jag nu anade att sådana kopplingar kunde finnas, varför skulle jag då ta risken att koppla det till YRKE, om jag visste att vi spejade efter sådana kopplingar?
För att du chansar på att claima att du är miller. Det har ju ingen betydelse att det fanns en teori om att förmågor var kopplade till klass och yrke när du gjorde det. Det blev relevant först när Möller OCKSÅ var miller, och du var tvungen att ändra din tolkning.

Det här händer:
1. Du claimar miller och ZIGGY (med antagen koppling mellan dessa)
2. Möller claimar miller och MUT
3. Du outar dig senare som MUT
4. Du säger att man nog kan tolka fluffet åt båda hållen. (vilket jag som sagt köpte då, och köper nu, Ziggy och mutant är närliggande, likväl backar du från din tolkning i punkt 1)
5. Korpen säger sig vara MUT (det är ju här det blir riktigt intressant, för, givet att teorin stämmer, så har vi tre millers)

Är det något du inte tycker stämmer i ovanstående?

Ditt misstag var alltså att du inte visste att det fanns millers i spel (hur skulle du kunna veta det?), detta misstag blir än mer problematiskt i och med att det onekligen ser ut som att förmågetoerin stämmer, för det innebär att vi har tre millers (bara två är många!).

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vimes, har du några anteckningar på om Sapient har gått ut med någon förmåga/information utöver att han säger att han är Miller? Jag har letat men jag hittar inget om det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
5. Korpen säger sig vara MUT (det är ju här det blir riktigt intressant, för, givet att teorin stämmer, så har vi tre millers)
Korpen måste steppa upp och komma ut med sin information.
Det samma gäller ju för Sapient.

Vicotnik efterlyser information och förmåge outning från Sapient och det gör även jag med flera.

Jag har röstat Korpen hela rundan i stort sätt men det är ju fanimäj ingen idé. Nu röstar jag Sapient istället och rösten lär ligga kvar tills vi får nått mer att jobba med.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Vimes, har du några anteckningar på om Sapient har gått ut med någon förmåga/information utöver att han säger att han är Miller? Jag har letat men jag hittar inget om det.
Hehe.

Fan, det är ingen som lyssnar på oss Vicotnik.
Ditt protokoll med vad alla outar och mitt protokoll med tankar gällande detta är som luft.

Vimes och Sapient. Släpp varandra tillsvidare och hjälp byn på andra vis istället.

Vimes

Sillkung

Vicotnik said:
Nej, och vad jag vet har han inte resonerat kring det heller (eventuellt har han skrivit "Jag vill inte gå ut med den ännu" förra rundan). Jag frågade honom igår i ett inlägg om hans förmåga är relaterad till klass eller yrke, men jag har inte sett något svar på det.

---

Nu är jag alldeles varulvsspelsbränd och tänker skita i det här i varje fall fram tills imorgon bitti.

Heja byn!