Re: Outningar- klass och yrken
Du undviker min fråga om vilken information du baserade dig på, när DU hastigt och lustigt bestämde dig för att !Paxen var grön. Istället presenterar nu samma kedjeresonemang som tidigare (!Paxen != sirare -> noll siare; noll siare -> Millers = Ulvar; andersson + !Paxen + Möller + Sapient = orimligt många ulvar!!!)
Grejen är att så där kan du inte ha resonerat innan rundans slut. För då hade vi inte infon att andersson var ulv. Alltså är detta en efterkonstruktion.
(Att det är en efterhandskonstruktion är iofs. inte ett problem i sig. Inte för resonemangets giltighet. Men att du undviker frågan och försöker låtsas att efterhandskonstruktionen på något sätt inkriminerar MIG är det ju i högsta grad. För dig.)
Det kan visa sig vara fel, som alla våra resonemang. Men det är en minst lika trolig och trovärdig hållning som att lita på !Paxen.
Du hade den fram till 17:33 och du har inte kunnat svara på frågan vilken info som fick dig att byta åsikt.
Vilken info det än var, så var det inget du behagade förklara för att få andra att förstå hur du tänkte. (Du nämner vid ett tillfälle, 17:49, varför du väljer Spider, men inget i det friar !Paxen.) Du gick på ren "kom igen då!" och "det är jag som bestämmer vem som röstas ut"...
När jag skriver det där (20:48) ligger det en (1) röst på Spider.
Det är inte din. Det är xyas. Du övergav själv spider kl 20:30 och kom med tvekan tillbaka i slutminuterna.
Hur kan du då tycka att det där är blamerande för min del?
*) Visserligen kan det vara så att min säkerhet på !Paxens ulvighet var felaktig. (Vi får se, han är ingalunda grönad än...) Men nu diskuterar vi som sagt vilken information som stod till buds då och hur vi agerade utifrån den.
Det här är osammanhängande svammel. Om du hade svarat på riktigt istället för att börja bli trängd nu Vimes, så hade du noterat att jag redogjort för att jag tänkte att det fanns en betydligt trovärdigare siare, en som aktat sig för att outa sårbar info och inte stod på galgtrappan redan.* (Samma person som du höll för siare.)Vimes said:Men du. Det gjorde han inte! Men du satt kvar med din röst på Paxen. Hur tänkte du där? Tänkte du att det inte finns någon siare? Varför finns det isf millers? Det här har jag redan avhandlat. Är Paxen ulv måste rimligtvis både du och Möller vara det. Vilket innebär att vi alltså hade fyra ulvar från start. Jikes!
Du undviker min fråga om vilken information du baserade dig på, när DU hastigt och lustigt bestämde dig för att !Paxen var grön. Istället presenterar nu samma kedjeresonemang som tidigare (!Paxen != sirare -> noll siare; noll siare -> Millers = Ulvar; andersson + !Paxen + Möller + Sapient = orimligt många ulvar!!!)
Grejen är att så där kan du inte ha resonerat innan rundans slut. För då hade vi inte infon att andersson var ulv. Alltså är detta en efterkonstruktion.
(Att det är en efterhandskonstruktion är iofs. inte ett problem i sig. Inte för resonemangets giltighet. Men att du undviker frågan och försöker låtsas att efterhandskonstruktionen på något sätt inkriminerar MIG är det ju i högsta grad. För dig.)
Det där har jag också redan svarat på. Jag anstränger mig för att rösta ut en person som kommer med en uppenbar nödlögn under galgen.Vimes said:Jag förstår inte alls att du, efter att Paxen outat sig som siare och din antagna siare KK inte sagt något utan köpt det, fortsätter att verka för att Paxen ska åka ut. Bonkers! Även om du är bybo har du ansträngt dig, verkligen ansträngt dig, att få byns siare utröstad.
Det kan visa sig vara fel, som alla våra resonemang. Men det är en minst lika trolig och trovärdig hållning som att lita på !Paxen.
Du hade den fram till 17:33 och du har inte kunnat svara på frågan vilken info som fick dig att byta åsikt.
Vilken info det än var, så var det inget du behagade förklara för att få andra att förstå hur du tänkte. (Du nämner vid ett tillfälle, 17:49, varför du väljer Spider, men inget i det friar !Paxen.) Du gick på ren "kom igen då!" och "det är jag som bestämmer vem som röstas ut"...
Och du pratade om att kasta om kronologi?Vimes said:Att du skriver det här:
och ändå inte väljer att rösta på Spider, trots att Paxen har outat sig som siare, är ärligt talat inget jag skulle visa upp om jag vore du. Det är jävligt illa helt enkelt.Sapient said:Nu tycker jag att det fladdrar bra mycket, så här i sista minuten.
Vad jag kan se säger Recca att det står mellan henne och Spider, endera är en ulv.
Då jag håller för sannolikt att Spider är en ulv, känner jag att vi kan vänta med att hänga Recca tills vi får klarhet.
Mion röst ligger på !Paxen sen igår. Där kommer det ligga, som det ser ut nu. Jag kan inte se att den här distraktionen från Recca ändrar förutsättningarna.
Och du om någon, som ju länge hade hävdat att du höll Spider som ett av dina absoluta toppnamn, borde ju hakat på där.
När jag skriver det där (20:48) ligger det en (1) röst på Spider.
Det är inte din. Det är xyas. Du övergav själv spider kl 20:30 och kom med tvekan tillbaka i slutminuterna.
Hur kan du då tycka att det där är blamerande för min del?
*) Visserligen kan det vara så att min säkerhet på !Paxens ulvighet var felaktig. (Vi får se, han är ingalunda grönad än...) Men nu diskuterar vi som sagt vilken information som stod till buds då och hur vi agerade utifrån den.