Nekromanti Vad är den essentiellaste förtäringen i samband...

Sodivra

Champion
Vafan Rising! CHOCK!

tyckte dock att man behövde något för att göra bottennappet Fluxx uthärdligt.

Vadå bottennapp. :gremfrown:

/Arvidos, som igårnatt kom på på toaletten att det vore häftigt att få spela lite flux.

Rising

Vila i frid
Re: Vafan Rising! CHOCK!

Ämen vad är du? Tolv år och bor i en låda?

Jag har ju skrivit tusen miljoner ggr att Fluxx är ett helt muppigt spel som det typ är omöjligt att göra spelmässigt bra drag i.

Tidigare har jag exempelvis skrivit så här: "Fluxx (=fullkomligt idiotiskt och felkonstruerat spel i min åsikt)" och så här: ""Fluxx" är ett annat spel som jag tycker hemskt illa om. Jag tror jag har spelat tusen partier där jag vunnit utan att förtjäna det (det bara blev så, skall man spela fler kort än man får ta upp blir det liksom så) och knappt ett enda där jag vunnit efter att ha gjort ett någorlunda taktiskt drag." och så här: "Fluxx begriper jag inte hur man ska kunna spela ett vettigt parti med. Varje gång jag provar så blir det antingen mer Play än Draw eller Hand Size:0 eller något annat som gör att spelet urartar till patiens där någon förr eller senare konstaterar "nämen kolla, jag vann." Jag tror att jag har gjort kanske två eller tre verkligt genomtänkta, bra och osjälvklara drag i det spelet. Någonsin. Liksom, jag förväntar mig att ett bra spel ska ge mig möjligheten att utföra sådana på löpande band i varenda spelomgång."

Fluxx är typ det enda Loony Lab-spel som jag inte tror är bra. Resten verkar trevliga.

Sodivra

Champion
Eh.

Jaha.

Dåså.

Jag trodde vi pratade om Flux.

Ja, Fluxx suger.

Såklart.

/Arvidos, skriver tydligen bara löjliga inlägg nu för tiden. Men Flux-idén jag fick var häftig iallafall. Och så har jag Universalis. Så det är nog inte helt hopplöst.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hörreni...

...Alltså... Men... Det här kan jag inte finna mig i...

"Ja, Fluxx suger."

Ni. Jag. Parkeringshuset. Vilken tid som passar. Ta med era bästa vapen... Ni kommer behöva dem.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Eftersom...

"Okej, jag glömde O'boy. Du har fullkomligt rätt. Jag gjorde en miss där, och det ska jag inte förneka."

Bra, bra. Än så länge är vi helt överens.

"Eller öh, ville du ha ett alternativ som var alla tre på en gång? :gremsmile:"

Ja, typ. Ett "Yassilus supernajsiga alternativ" hade varit asschysst, men äsch, det spelar inte så stor roll. Jag har ju min egen lilla omröstning och behöver inte er för att komma fram till vad som är överlägset godast. Så det så. :gremtongue:

Bunny

Crazy like a fool
Dizz

"O'boy
O'boy är bra, O'boy är gott och det är toppen att dricka till rollspel, och för all del, till alla sorters spel."

Jaha. Ok. Då förstår jag vad det var för rand du hade på överläppen senast vi sågs. :gremtongue:

Bunny

Crazy like a fool
Hjälp mig!

Här skriver den ena pörskans forumiten efter den andra avhandlingar om hur rik matkultur de har kring sina spelmöten. Vad tror ni att ni sysslar med egentligen, om jag får fråga! Inte bara gör ni mig övermåttan hungrig och sötsaksugen hela tiden, ni har fått mig att känna mig som en okultiverad skit!

Är det vad ni är ute efter eller?

mina spelmöten har vi aldrig käkat nybakad tigerkaka, chips, glass eller någonting annat smaskigt, på din höjd knaprar jag i mig några halvtinade majskorn. Jag har inte gafflar några ostbågar, inte blandat Oboy, inte kokat gröt - jag dricker på sin höjd billig multivitamindricka från Tyskland, knappast speciellt flärdfullt. När mina spelare anländer har de vanligtvis endast med sig varsin pizza, de är nämligen väldigt billiga på en av de lokala pizzeriorna (29:- på min ära), de sjunker också så lågt att medtaga snuskiga Coca Colaflaskor som jag aldrig ens skulle röra med tång. När pizzorna är uppätna lämnas kartongerna i min hall (staplarna av kartonger kan bli riktigt höga, ingen av dem är min), sedan är det inte mer med det. Coca Cola, Multivitamin eller en traditionell Kommunalare (kranvatten) är vad som sörplas resten av kvällen.

Och sedan detta:

Tönt-Pom: "Vi kör ofta knytkalasstuket. Det kan bli hembakt, frukthögar, en dunk köttfärssås till middagen, högvis med de läsktyper som reas för närvarande, småkakor, chips, glass, eller annat i skön blandning. Det är alltid någon som inte hunnit käka den senaste nödvändiga måltiden och kommer med en burgare, kyckling eller en mikromatskartong i näven."

Usch!

Ful-Rising: "Ölkorv, gustavskorv och konjaksvurst är helt djävla guld att ha när man spelat länge och börjar bli lite seg i kroppen. Då kan det dessutom vara dags att plocka fram lite alkohol. Jag dricker helst Gin o Tonic när jag spelar (Bombay Saphire är bästa ginsorten, och den bästa Tonicsorten är den som inte är från Schweppes, men som ändå har gula omslagspapper, och som jag aldrig kommer på namnet på (brukar bara finnas i små flaskor, dessvärre, men det ska man alltid ha i frysen)), men vad som helst som tar lång tid att dricka går bra. Dock, om det saknas konjaksvärmare vid bordet (min har gått sönder) så kan man icke dricka konjak, för det är svårt att slå tärningar och administrera spelet samtidigt som man värmer konjaken i sin hand. Då är det bättre med whisky (Bästa märket heter Laphroaig, men allt från Islay är bra (det ska smaka som om någon doppat sjögräs i tjära för att jag ska bli glad))."

Hemskt!

Fjoll-Vitulv: "Öl är skitbra. Helst starköl. Det är gott och hjälper till att lätta upp stämningen. Två-tre öl är lagom för mig. För er sparvar räcker det med en. Man får inte bli full. Inte ens lullig, utan bara lite skönt avslappnad. Hjälper mot scenskräck och sätter igång fantasin."

Illa!

Jag tycker inte om er. Ni försöker antyda att jag är en simpel barbar och kallar det liv jag lever ett hundliv, och ni lyckas - jag känner mig som en av Pavlovs hundar när jag läser era förnedrande texter.

Hur ska jag klara av det här? Till gårdagens spelmöte fick jag panik. Är jag den enda som är så här? Har jag levt fel hela mitt liv? Jag drog till bageriet och köpte bakelser, bullar och bröd, fyllde på med dricka från Ica och riktigt belamrade mig inför mina spelares ankomst. Ni kan räkna med att jag skickar kvittot till er, era miffon! Det hela blev ju dyrt!

Så nu sitter jag här - bombad, barskrapad, sänkt och framför allt drägglandes framför min arbetsdator. Alla bakverk får mig att känna mig illamående, bagaren bara skrattar när jag kommer in och ber om mer kredit och mina händer skakar när jag inte fått i mig något socker på mer än en halvtimme. Bilringar, potatisnäsa och finnar är något jag får vänja mig vid.

Vad ska jag ta mig till! Jag blir ju bara så hungrig hela tiden!

(Jag tänkte säga adjö till forumet efter det här (det hela är egentligen bara förskyld elitism!), men jag nöjer mig med att ni var och en ber om ursäkt - det är det minsta jag kan begära tycker jag...)

Eksem

Champion
Helt ensammen är du inte

Vi brukar dricka vatten. Eller, jag brukar dricka vatten, för jag SL-babblar en massa hela tiden och blir torr i munnen. En gång drack vi en massa sprit, men en av spelarna blev skitpackad och började kräkas blod, så vi slutade med det efter den händelsen.

Däremot röker vi massvis med cigaretter!

Staffan

Myrmidon
Är cashewnötter "äkta" nötter (som hassel- eller valnötter), eller är de ärt-/bönrelaterade (som jordnötter)? Jag undrar eftersom jag är allergisk mot de förra men inte de senare.

Troberg

Sinister eater
Är cashewnötter "äkta" nötter (som hassel- eller valnötter), eller är de ärt-/bönrelaterade (som jordnötter)? Jag undrar eftersom jag är allergisk mot de förra men inte de senare.
Ingen aning. De har en liten "svans", så det talar kanske för det senare. De är också två halvor, ungefär som en ärta eller jordnöt. Lita dock inte på mina gissningar. Du känner ingen annan med samma åkomma att testa på?

Staffan

Myrmidon
Njae, det är dåligt med det. Får väl se till att bulla upp med medicin innan jag provar.

Ceram

Hero
Dysklandsdricka [OT]

jag dricker på sin höjd billig multivitamindricka från Tyskland,
Underskatta inte tysk multivitamindricka. Arbetsstörd som jag är kan jag säga att få produkter på min kära drickaavdelning skickas ut i sådana enorma mängder som denna dryck. Alltså måste den vara bra, alla storstockholms och gästriklands KFbutiker KAN inte ha fel...

/Ceram, klart miljöstörd

sumsarf_UBBT

Veteran
Kaffe!!!

När jag såg frågan började jag genast leta efter "Kaffe".
är fortfarande chockad av att "Middag" vann...
mat och rollspel hör INTE ihop...

Sodivra

Champion
Oroa dig inte.

Stapeln hör i hop med texten under, inte över, så det alternativ som leder är koffein, dvs kaffe. :gremsmile:

Staffan

Myrmidon
Uppdatering: Experiment utfört, och medicin behövde inte intas. Cashewnötter är alltså inte riktiga nötter, precis som jordnötter.

Troberg

Sinister eater
Uppdatering: Experiment utfört, och medicin behövde inte intas. Cashewnötter är alltså inte riktiga nötter, precis som jordnötter.
Vem var den olycklige försökskaninen?

Armas

Veteran
Vad är den essentiellaste förtäringen i samband med rollspel?

just nu när det är ruggit ute och höst och man spelar eon så är té välldans gott.