Hjälp mig!
Här skriver den ena pörskans forumiten efter den andra avhandlingar om hur rik matkultur de har kring sina spelmöten. Vad tror ni att ni sysslar med egentligen, om jag får fråga! Inte bara gör ni mig övermåttan hungrig och sötsaksugen hela tiden, ni har fått mig att känna mig som en okultiverad skit!
Är det vad ni är ute efter eller?
På mina spelmöten har vi aldrig käkat nybakad tigerkaka, chips, glass eller någonting annat smaskigt, på din höjd knaprar jag i mig några halvtinade majskorn. Jag har inte gafflar några ostbågar, inte blandat Oboy, inte kokat gröt - jag dricker på sin höjd billig multivitamindricka från Tyskland, knappast speciellt flärdfullt. När mina spelare anländer har de vanligtvis endast med sig varsin pizza, de är nämligen väldigt billiga på en av de lokala pizzeriorna (29:- på min ära), de sjunker också så lågt att medtaga snuskiga Coca Colaflaskor som jag aldrig ens skulle röra med tång. När pizzorna är uppätna lämnas kartongerna i min hall (staplarna av kartonger kan bli riktigt höga, ingen av dem är min), sedan är det inte mer med det. Coca Cola, Multivitamin eller en traditionell Kommunalare (kranvatten) är vad som sörplas resten av kvällen.
Och sedan detta:
Tönt-Pom: "Vi kör ofta knytkalasstuket. Det kan bli hembakt, frukthögar, en dunk köttfärssås till middagen, högvis med de läsktyper som reas för närvarande, småkakor, chips, glass, eller annat i skön blandning. Det är alltid någon som inte hunnit käka den senaste nödvändiga måltiden och kommer med en burgare, kyckling eller en mikromatskartong i näven."
Usch!
Ful-Rising: "Ölkorv, gustavskorv och konjaksvurst är helt djävla guld att ha när man spelat länge och börjar bli lite seg i kroppen. Då kan det dessutom vara dags att plocka fram lite alkohol. Jag dricker helst Gin o Tonic när jag spelar (Bombay Saphire är bästa ginsorten, och den bästa Tonicsorten är den som inte är från Schweppes, men som ändå har gula omslagspapper, och som jag aldrig kommer på namnet på (brukar bara finnas i små flaskor, dessvärre, men det ska man alltid ha i frysen)), men vad som helst som tar lång tid att dricka går bra. Dock, om det saknas konjaksvärmare vid bordet (min har gått sönder) så kan man icke dricka konjak, för det är svårt att slå tärningar och administrera spelet samtidigt som man värmer konjaken i sin hand. Då är det bättre med whisky (Bästa märket heter Laphroaig, men allt från Islay är bra (det ska smaka som om någon doppat sjögräs i tjära för att jag ska bli glad))."
Hemskt!
Fjoll-Vitulv: "Öl är skitbra. Helst starköl. Det är gott och hjälper till att lätta upp stämningen. Två-tre öl är lagom för mig. För er sparvar räcker det med en. Man får inte bli full. Inte ens lullig, utan bara lite skönt avslappnad. Hjälper mot scenskräck och sätter igång fantasin."
Illa!
Jag tycker inte om er. Ni försöker antyda att jag är en simpel barbar och kallar det liv jag lever ett hundliv, och ni lyckas - jag känner mig som en av Pavlovs hundar när jag läser era förnedrande texter.
Hur ska jag klara av det här? Till gårdagens spelmöte fick jag panik. Är jag den enda som är så här? Har jag levt fel hela mitt liv? Jag drog till bageriet och köpte bakelser, bullar och bröd, fyllde på med dricka från Ica och riktigt belamrade mig inför mina spelares ankomst. Ni kan räkna med att jag skickar kvittot till er, era miffon! Det hela blev ju dyrt!
Så nu sitter jag här - bombad, barskrapad, sänkt och framför allt drägglandes framför min arbetsdator. Alla bakverk får mig att känna mig illamående, bagaren bara skrattar när jag kommer in och ber om mer kredit och mina händer skakar när jag inte fått i mig något socker på mer än en halvtimme. Bilringar, potatisnäsa och finnar är något jag får vänja mig vid.
Vad ska jag ta mig till! Jag blir ju bara så hungrig hela tiden!
(Jag tänkte säga adjö till forumet efter det här (det hela är egentligen bara förskyld elitism!), men jag nöjer mig med att ni var och en ber om ursäkt - det är det minsta jag kan begära tycker jag...)