Ja, HP är grymt underskattat.Den Grå Eminensen said:Hit points är ohippa, det är hippare med skadenivåer, vitality, dödsspiraler och andra nymodigheter. Men till syvende och sist funkar hit points bäst. Inga skaderelaterade minus, inga instakills, utan bara en enda resurs att hålla reda på. Sen dör man.
Phelan said:Ledsen, Krank, men dina problem är så klockrena i relation till detta klipp.
Ett litet klipp om teknik och förväntningar
/ Phelan
Om du läser trådstarten så ser du att det specifikt snackas om saker som är ohippa ur ett forumperspektiv, dvs sånt som de "hippa" killarna på forumet ogillar.Bengt Petter said:Sådant som ett tjugotal personer på detta forum gillar just nu
I så fall tror jag det mest o-hippa är vanlig standardfantasy (i kombination med hitpoints och hitlocations). Om det inte är D&D4, naturligtvis.krank said:Om du läser trådstarten så ser du att det specifikt snackas om saker som är ohippa ur ett forumperspektiv, dvs sånt som de "hippa" killarna på forumet ogillar.Bengt Petter said:Sådant som ett tjugotal personer på detta forum gillar just nu
indie-gänget, antar jag... Om de är hippa verkligheten är ju en annan sak.. ;-)Bengt Petter said:Vilka är de "hippa" killarna på forumet?
Skulle jag inte vilja påstå.Är inte EON bland det absolut minst hippa på hela detta forum?
ja, jag kom på mig själv att tänka "man kanske skulle spela Eon"... det var skrämmande...solvebring said:Varenda jävel som lirar svensk fantasy numera lirar fan Eon.
Äh, Eon är ju helt okej så länge man moddar bort några småsaker bara, typ som reglerna och världenArfert said:ja, jag kom på mig själv att tänka "man kanske skulle spela Eon"... det var skrämmande...
Håller inte med...De hippa på forumet skulle aldrig spela Eon, det är bara noobsen som besöker Eonforumet.
Då är det fan hippt, om det lyckas göra anspråk på en gammal räv som dig, Arfert.ja, jag kom på mig själv att tänka "man kanske skulle spela Eon"... det var skrämmande...