Jag vet inte, men du kan väl kalla min traditionalist. Jag gillar old school rollspel. där en SL presenterar ett äventyr, där spelarna spelar en massa olika roliga och spännande karaktärer och där vi rullar lite tärningar när det är strid.
Ja. så spelar jag och det gör nästan alla andra. Sen kan man svänga med en massa teorier på olika forum hit och dit, men i slutändan så är det så att vi alla spelar nästan likadant.
Har själv spelat med MASSOR med spelgrupper under mina 22 år som rollspelare och jag ser samma sak överallt.
Klart jag har ändrat min stil, men det är mer detaljer, detaljer som inte påverkar min hobby i stort.
- Jag ger samberättande ett mycket större utrymme idag än vad jag gjorde för säg 2 år sen.
- Spelarna har mycket större inflytande i världen, kampanjen och hur den ska utvecklas.
- Våran story. Det är inte längre min story, utan våran. Vi skapar den tillsammans, även om jag som SL kanske har liiite mer inflytande.
- Massor med regler vs Lite regler. Här hoppar jag fram och tillbaka. Just nu känner jag att min D20 period håller på att gå över. Nu orkar jag inte med lika mycket regler, nu är det lite mer "Men rulla en tärning så får vi se"
Så för mig är rollspel: Att lajja lite RPG med mina kompisar som jag gjort sen -84 och än idag ha en möjlighet att återuppleva min barndom