Nekromanti Vad är inte hippt, men bra?

Arfert

Facit
Att rollspela bra och att orbajsa är inte synomymer. Är förbryllad över att du drar den slutsatsen.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Vi kan lika gärna klippa den här deltråden innan den tar fart. Om ni vill diskutera det här, gör det i en annan tråd, för den här är inte rätt plats för det.

Arfert

Facit
Den Grå Eminensen said:
Hit points är ohippa, det är hippare med skadenivåer, vitality, dödsspiraler och andra nymodigheter. Men till syvende och sist funkar hit points bäst. Inga skaderelaterade minus, inga instakills, utan bara en enda resurs att hålla reda på. Sen dör man.
Ja, HP är grymt underskattat.

Ögat

Hero
Samtidigt är det brutalt att kunna bli blind från start, på samma sätt som det är kick-ass att de flesta magiker i DoD expert aldrig lyckas bli magiker för att spelaren sumpar sitt PSY-slag, eller att Warhammer Quest erbjöd möjligheten/risken att din hjälte dog mellan äventyren!

Jag vet inte riktigt om man kan säga att det är vare sig hippt, eller bra, men TUNGT. Många invändningar kan man ha mot den inskrivna ondska som finns i tabellernas värld, men jag tror att risken att bli vindögd, förlamad eller enuck på nåt sätt var en förutsättning för att tabellen skulle kännas rolig och spännande att slå på.

Ögat

Hero
Axelklaffar
Eller egentligen kanske de är både hippa och bra - ser fräna ut och erbjuder skydd för det annars väldigt utsatta öra/nyckelbens-området.

krank

Går ondskans ärenden
Re: (OT) Re: Vad är inte hippt, men bra?

Phelan said:
Ledsen, Krank, men dina problem är så klockrena i relation till detta klipp.

Ett litet klipp om teknik och förväntningar

/ Phelan

...vilken jävla idiot jag håller nog inte riktigt med honom om att det nödvändigtvis är något negativt att förväntningar höjs i samband med att teknologin förbättras; det finns alltids utrymme för förbättringar och JA, det är nåt självklart att sträva efter dessa förbättringar. Tycker jag. Vårt samhälle är det bästa hittills, men ögonblicket vi lutar oss tillbaks och tycker att det är skitbra är samma ögonblick som vi tror att det räcker, att det duger. Visst, utvecklingen har gått snabbt och många förbättringar har gjorts - men vi har bara toppen av ett megagigantiskt isberg av förbättringar som behöver göras innan vårt samhälle är det minsta vettigt.

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare

Vad menas med hippt här egentligen? Sådant som ett tjugotal personer på detta forum gillar just nu eller sådant som är de genomgående trenderna i ett internationellt, kommersiellt perspektiv? I så fall är D&D4 trendigast.

Eller handlar det om vilka spel som får priser? I så fall ligger väl Kenneth Hite och Luke Crane bra till. Om deras grejer säljer bra vet jag inte. Men de känns tämligen nu i min värld.

krank

Går ondskans ärenden

Bengt Petter said:
Sådant som ett tjugotal personer på detta forum gillar just nu
Om du läser trådstarten så ser du att det specifikt snackas om saker som är ohippa ur ett forumperspektiv, dvs sånt som de "hippa" killarna på forumet ogillar.

Arfert

Facit

krank said:
Bengt Petter said:
Sådant som ett tjugotal personer på detta forum gillar just nu
Om du läser trådstarten så ser du att det specifikt snackas om saker som är ohippa ur ett forumperspektiv, dvs sånt som de "hippa" killarna på forumet ogillar.
I så fall tror jag det mest o-hippa är vanlig standardfantasy (i kombination med hitpoints och hitlocations). Om det inte är D&D4, naturligtvis.

Arfert

Facit

Bengt Petter said:
Vilka är de "hippa" killarna på forumet?
indie-gänget, antar jag... Om de är hippa verkligheten är ju en annan sak.. ;-)

MrG

Swashbuckler
Systemlöst ses väll som ohippt här på forumet, men det är the skit i vissa lägen.

Samma sak med att stå upp och spela, jag vet att det inte är allas kopp av te och att det brukar dissas här. Men bra för magstödet, utlevelse och för mig åtminstone är det även kanon för min inlevelse. Plus att det håller mig piggare, vilket kan behövas med småbarn och heltidsjobb...

-Gunnar (hoppas att det här fortfarande är en kärlekstråd)

Craygh

Swordsman
Alltså, EON. Är inte EON bland det absolut minst hippa på hela detta forum? Jag gillar EON!

solvebring

Superhero
Är inte EON bland det absolut minst hippa på hela detta forum?
Skulle jag inte vilja påstå.
Eonforumet är välbesökt för det mesta tycker jag.
Visst, det kanske inte är det mest uppskattade spelet bland de mer framträdande forumiterna, men det är knappast bland det minst hippa. Det finns way way mer ohippt att finna än Eon, som förövrigt är på god väg att bli Sveriges populäraste fantasyspel. Varenda jävel som lirar svensk fantasy numera lirar fan Eon.

Ond bråd död

Swashbuckler
Nej, Eon är helt ohippt.

De hippa på forumet skulle aldrig spela Eon, det är bara noobsen som besöker Eonforumet. I Luleå har jag hört att man spottar på folk som säger sig spela Eon. Vet inte om det är så illa dock. :gremsmile:

Arfert

Facit
solvebring said:
Varenda jävel som lirar svensk fantasy numera lirar fan Eon.
ja, jag kom på mig själv att tänka "man kanske skulle spela Eon"... det var skrämmande... :gremgrin:

Jarl

Hero
Arfert said:
ja, jag kom på mig själv att tänka "man kanske skulle spela Eon"... det var skrämmande... :gremgrin:
Äh, Eon är ju helt okej så länge man moddar bort några småsaker bara, typ som reglerna och världen