Nekromanti vad finns det...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Äh, jag skojade ju bara …

"För övrigt tycker jag GURPS är kasst för att man inte kan spela dinosaurie."

Om man drar ner IQ och använder några av de konstigare för- och nackdelarna för olika främmande raser bör det väl gå? För en klassisk dinosaurie är väl hög ST och HT, låg DX, Inconvenient size, No fine manipulators och Mute en bra början...

Troberg

Sinister eater
Re: Äh, jag skojade ju bara …

Om man drar ner IQ och använder några av de konstigare för- och nackdelarna för olika främmande raser bör det väl gå? För en klassisk dinosaurie är väl hög ST och HT, låg DX, Inconvenient size, No fine manipulators och Mute en bra början...
Men tyrannosuren kan vara svår, det finns inget "otroligt fjantiga armar"-disadvantage.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Just ja

"Det fanns ett briljant äventyr i White Dwarf som gick i två nummer, där man spelade AD&D-snubbar som hamnade i 20-talets USA, parallellt som man spelade investigators som hamnade i AD&D-världen."

Häftigt! Men vilka regler använde man sig av när man spelade igenom äventyren?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nu ska vi se

Äventyret hette Ancient & Modern, och i Ancient-delen använde man AD&D. I Modern använde man CoC. Äventyret var i två delar, och fanns i nummer 81 och 82.

Jag tror att det går utmärkt att göra sådana crossovers, till exempel med D&D och d20 Modern, med CoC och Stormbringer, med GURPS och GURPS.

M.