Nekromanti vad finns det...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,866
Location
Värnhem, Malmö
Re: Äh, jag skojade ju bara …

"För övrigt tycker jag GURPS är kasst för att man inte kan spela dinosaurie."

Om man drar ner IQ och använder några av de konstigare för- och nackdelarna för olika främmande raser bör det väl gå? För en klassisk dinosaurie är väl hög ST och HT, låg DX, Inconvenient size, No fine manipulators och Mute en bra början...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,659
Re: Äh, jag skojade ju bara …

Om man drar ner IQ och använder några av de konstigare för- och nackdelarna för olika främmande raser bör det väl gå? För en klassisk dinosaurie är väl hög ST och HT, låg DX, Inconvenient size, No fine manipulators och Mute en bra början...
Men tyrannosuren kan vara svår, det finns inget "otroligt fjantiga armar"-disadvantage.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Just ja

"Det fanns ett briljant äventyr i White Dwarf som gick i två nummer, där man spelade AD&D-snubbar som hamnade i 20-talets USA, parallellt som man spelade investigators som hamnade i AD&D-världen."

Häftigt! Men vilka regler använde man sig av när man spelade igenom äventyren?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,771
Location
Stockholm
Nu ska vi se

Äventyret hette Ancient & Modern, och i Ancient-delen använde man AD&D. I Modern använde man CoC. Äventyret var i två delar, och fanns i nummer 81 och 82.

Jag tror att det går utmärkt att göra sådana crossovers, till exempel med D&D och d20 Modern, med CoC och Stormbringer, med GURPS och GURPS.

M.
 
Top