Cybot
Mest spelbar
Jag föredrar att tänka på mina "onda" karaktärer som individer med alternativa moraliska system.
De lever enligt en moralisk kod som samhället anser som farlig eller förkastlig, men deras egen attityd mot samhållet är precis samma. Enligt dem är samhällets moraliska kod förkastlig, naiv eller så är folk bara så blinda att de inte ser det som är viktigt. Personerna kan ha förkastat samhället pga sina egna val, eller så kan de vara trasiga människor som helt enkelt har haft upplevt något så traumatiskt, så fel, att de vet att samhället är en lögn.
När det gäller övernaturliga spelarkaraktärer så kan de ha inneboende förmågor och drifter (eller en avsaknad av sådana) som helt enkelt gör samhället mer eller mindre oförståeligt.
De lever enligt en moralisk kod som samhället anser som farlig eller förkastlig, men deras egen attityd mot samhållet är precis samma. Enligt dem är samhällets moraliska kod förkastlig, naiv eller så är folk bara så blinda att de inte ser det som är viktigt. Personerna kan ha förkastat samhället pga sina egna val, eller så kan de vara trasiga människor som helt enkelt har haft upplevt något så traumatiskt, så fel, att de vet att samhället är en lögn.
När det gäller övernaturliga spelarkaraktärer så kan de ha inneboende förmågor och drifter (eller en avsaknad av sådana) som helt enkelt gör samhället mer eller mindre oförståeligt.