Det viktiga är att göra något varje dag!luddwig;n319541 said:Idag har jag tyvärr inte skrivit mycket alls, men jag har åtminstone gjort en liten ändring i Världsrymdens vagabonder och funderar på hur jag kan utveckla den vidare.
Det viktiga är att göra något varje dag!luddwig;n319541 said:Idag har jag tyvärr inte skrivit mycket alls, men jag har åtminstone gjort en liten ändring i Världsrymdens vagabonder och funderar på hur jag kan utveckla den vidare.
Nyfiken på hur provtrycket blir, dela gärna när det dyker upp. Hade gärna tryckt en finuppsättning kort för Our Ship nu för eget bruk, spelet är så pass klart att det känns motiverat.Genesis;n319546 said:Det enda jag har skrivit idag är produktbeskrivningen till namnkortleken till Anatman. Men i gengäld har jag laddat upp leken till DriveThruCards och beställt ett provtryck, tillsammans med en till Anatmanlek som jag tänker ge bort. Känns skönt att komma någon vart! Jag känner mig taggad. GothCon var bra för min motivation.
Tackar så mycket!Genesis;n319542 said:Du gör så sjukt grymma kartor. Vilken programvara använder du? Illustrator?
Jag har redan fått mitt första provtryck till Anatmankorten. Tyckte att de blev väldigt tjusiga, men jag är ingen expert. Jag lyckas inte ladda upp bilden, men PM:a mig med en e-postadress om du vill ha foton.Sysp;n319548 said:Nyfiken på hur provtrycket blir, dela gärna när det dyker upp. Hade gärna tryckt en finuppsättning kort för Our Ship nu för eget bruk, spelet är så pass klart att det känns motiverat.
På forumet?Genesis;n319552 said:Jag har redan fått mitt första provtryck till Anatmankorten. Tyckte att de blev väldigt tjusiga, men jag är ingen expert. Jag lyckas inte ladda upp bilden, men PM:a mig med en e-postadress om du vill ha foton.
Legend?terje;n319539 said:Jag har tillsammans med min kumpan skrivit de sista spelledarpersonerna till Sveriges mest försenade kickstarterprojekt.
Genesis;n319561 said:Nu gick det. Försökte två gånger förut och fick det inte att funka. Men nu gick det första gången. Jag kanske hade loggats ut i bakgrunden?
Ja. Vi kryper över mållinjen.Bolongo;n319560 said:Legend?
Spännande! Jag ser fram emot att kika, oavsett vad som sägs.MetaLarsson;n319466 said:Det som ligger närmast i mitt sinne till att skriva med rollspelsanknytning är en recension av Gudasaga. Läste färdigt boken igår och hoppas få klar texten till recensionen ikväll. De enda distraktionsmolnen jag kan se är ett besök av svärfar och eventuellt någon Sickan Carlsson-film.
Jag har inte kollat igenom dem noga, men jag tror att DriveThruCards har bättre koll än vad jag har! De kan nog matcha rätt framsida med rätt baksida.ceruleanfive;n319564 said:Sjukt nice! (Rätt bakgrunder den här gången? )
Konfabuleringsprincipen
Konfabulering är vad som händer när ditt medvetande inte känner till hela sanningen om sitt eget beteende. När du utför en handling utan att veta varför, och någon frågar dig anledningen, så svarar du inte att du inte vet. Istället hittar din hjärna på ett svar som du själv tror på. Nollningsceremonier fungerar på denna princip. Du utstår förödmjukan för att bli medlem i någon klubb. Detta ökar din lojalitet till klubben, eftersom du tänker att du verkligen måste gilla klubben, då du ansträngt dig så hårt för att få bli medlem. Grupptrycket i stunden tenderar att inte tas med i beräkningen.
Samma princip tänker vi oss fungerar när någon ändrar i din hjärna. Någon planterar en tanke i din hjärna om att du vill göra slut med din partner. Ni har i övrigt ett lyckligt förhållande, men denna tanke antas komma någonstans ifrån och du börjar tänka att ditt förhållande inte alls är så lyckligt, och att du känt såhär under en längre tid. Naturligtvis gäller detta inom rimliga gränser, och totalt okaraktäristiskt beteende kan fortfarande få dig att inse att du blivit manipulerad. Spelarens tycke avgör.
Integritetsprincipen
Den här principen säger att din hjärna alltid kommer att göra allt för att hålla ihop din identitet. Du kommer att se dig själv som ett samlat jag, även om delar byts ut, plockas bort eller läggs till. Kanske finns det en gräns när hjärnan inte längre klarar påfrestningarna och du splittras i flera personligheter som kämpar om kontrollen? Jag vet inte. Men grundprincipen är att din hjärna håller ihop ditt sinne och din identitet så länge den kan. Jaget kanske är en illusion, som buddhisterna påstår, men illusionen bryts inte så enkelt.
Substitutionsprincipen
Den här principen säger att framförallt minnen, men också kunskap, övertygelser och annat, inte lagras som komplett, detaljerad data i din hjärna. Istället lagras det bitvis, som ett skelett som du sedan klär i kött när du frammanar minnet. Det här är en stor hjälp när du inplanterar ett falskt minne hos någon. Du kan plantera in ett minne av en moders död, och mottagaren kommer att fylla i detaljerna med sin egen moder. Det gör inte så mycket om minnet är av en annan persons moder från början, för det är inte en videoinspelning, utan ett suddigt minne.