"Först och främst: Regler där man inte har tänkt ett dugg på sannolikhetsfördelningar och att tärningslagen ska vara begripliga."
Sannolikhetslära är för mesar. Det är ju mer utmaning ifall man struntar i sannolikheten.
"Att man på grund av någon modenyck ska trycka in allt i d20-formen, även om det inte passar och måste bankas på plats med en slägga."
Kom och var med i Yassilus' dogmautmaning! Det måste vara ett d20-spel som inte får vara längre än 3 sidor, varav en ska vara licens-tjafs och sånt. Osv osv...
Nej, men det kan jag hålla med om lite, även om jag är glad att det är just d20an som är inblandad och inte *host* ob3t6 *host host* *vissla*.
"Det massiva motståndet mot pulsjetmotorer inom rollspelsvärlden."
Pulsjetmotorer måste jag ju ha med i mitt d30-spel... *lockar*
"Överlayoutade spel som är näst intill oläsliga på grund av häftiga bakgrunder (D&D är ett typexempel). En tumregel: Kan man inte lägga boken i en halvdålig kopiator och få ett lättläst resultat så är det en överarbetad layout."
Hmm... Jag antar att du menar första sidan i varje kapitel, för någon annanstans förstår jag inte hur du kan se det som överlayoutat. Layouten är snygg och lite prålig men knappast oläslig (förutom just där då).
"WotC's propagerande för världar där förökning sker med storken och där kvinnor inte får ha bröstvårtor."
[cartman-röst]Woho! Grouse![/cartman-röst]
Man kanske skulle ta och pressa ner massa bilder på topless-tjejer utan bröstvårtor i sitt nästa d20-spel? Jag menar de som inte gillar genteknik och sånt lär ju bli rätt sura..