Nekromanti Vad hatar ni mest i rollspelsindustrin?

Johan K

Gammal & dryg
Yepp !

Poäng till dig !!
Tänk om rollspelshobbyen kunde vara lika stor som fotboll eller nått sådant... Vore ruskit trevligt

anth

Vetefan
Re: Rollspelare

Jag tycker vi kör min standardlösning för fingerade namn: gnujL ennasuS. Stensäkert
Om saker jag hatar med rollspelsindustrin:
Det finns en person, låt oss kalla honom för Grebort... :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Morgoth

Swashbuckler
Du kunde lika gärna ha sagt "nej"...

Men okej, det är smart det du skriver, så jag är böjd att hålla med. Du har uppenbarligen inget behov av att få skriva av dig iallafall, så sunt av dig.

Mogz - som mest ville att folk skulle frossa i projektionerna, men lite djupodlad analys var väl på sin plats - antar jag.

Johan K

Gammal & dryg
Dagens sämsta skämt... (OT)

Men då skulle ju jag bara lira korprollspel...
Urrghhhh.......
Det är för tidigt för sådana här skämt ju... :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

/ Johan K, som är lättroad.... :gremcrazy:

anth

Vetefan
WotC's propagerande för världar där förökning sker med storken och där kvinnor inte får ha bröstvårtor.
Hej! WotC har bara förbjudit bröstvårtor i andras produkter, i sina egna är det fortfarande fullt tillåtet.
Se Exalted Deeds s141, mycket tydlig bröstvårta.
I ärlighetens namn så måste jag tillägga att Wizards har satt på en varningsetikett på just den boken:
"VARNING! Content is intended for mature audiences only."
Det skulle ju vara hemskt om minderåriga, t.ex. spädbarn, fick se en bröstvårta eller två...
:gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Det skulle ju vara hemskt om minderåriga, t.ex. spädbarn, fick se en bröstvårta eller två..."

Ja, barnens (framtida) sexualitet blir förvriden och samhället rasar samman. Dessutom kommer alla storkfarmar gå i konkurs.

Troberg

Sinister eater
Re: Rollspelare

Om saker jag hatar med rollspelsindustrin:
Det finns en person, låt oss kalla honom för Grebort...
Win some, lose some. Man kan inte vara populär överallt. Fast du har ju gjort fel, det är 'T' som ska vara versal, inte 'G'. Det tar ju bort hela humorn i det annars.

Krille

Super Moderator
  • Levande rollspel, och nej, inte i betydelsen "lajv" utan i betydelsen "rollspel som har ett aktivt stöd från sina producenter".
  • Icke-glansigt tunt papper är också en stående favorit. Tjockt glansigt papper i all ära, men tunt icke-glansigt papper är lättare att bläddra och skriva i. Faktiskt.
  • Kringfakta tycker jag om. Jag vill har små artiklar om varför tjuvgillen inte finns, hur man smider svärd.
  • Kompromisslösa rollspel tycker jag om, spel där konstruktören inte kompromissat mellan vad som säljer och vad han vill göra, utan gör spelet som han vill ha det.
  • Jag älskar konstruktörer som har insett att "spel" faktiskt
  • Spelkonstruktörer som dyker upp på konvent är jättebra!
  • Egotrippar tycker jag också om: jag tycker om att stå och lukta på trycksvärtan från min egen rollspelsmodul, och jag tycker om att se när andra gör det, och jag tycker om när de kommer fram till mig och säger "faen vilket bra rollspel det här var!".
  • Kramar tycker jag om. Det finns alldeles för få kramar i den här världen. Det borde finnas fler.
  • Konventsmys är trevligt. Att sitta i cafeterian och svulla skräpmat och godis i glada vänners lag, medan dessa bläddrar i ens nyligen inköpta junk från Trads junkauktion... mums!
  • Cola Light Citron är jättemumsmums!
  • Att le i mjugg är jättetrevligt. Jag älskar idioter bara av den anledningen. Det är så skönt att kunna säga "gud vad skönt att jag inte är fjortis!" Dessutom gör jag fjortisarna en tjänst: de kan ju säga "gud vad skönt att jag inte är nörd" om mig.
  • Söta alvflickor borde det finnas mer av. Den enda leverantören av söta alvflickor är nog Håkan Ackegård numera. I övrigt så finns det ju bara sexiga alvflickor, hårda alvflickor, bitchiga alvflickor... men söta alvflickor är det alldeles för ont om. Bäst att njuta av de som finns.
  • Riktigt kladdiga pizzor är bra. Kanske inte för magen eller kolesterolhalten, men ni vet vad jag menar.
  • Folk som lånar ut sin fickkniv när plasten på ens nyinköpta rollspel trilskas. Kramisar till er!
  • PDF är... helt enkelt bra!
  • Sverok ger oss pengar. Det är bra. Dito kommuner, studieförbund och sådant. Sverok Väst ordnar bussresor. Det är bra. Mer sånt!
  • Rollspel som säljer mycket är bra, även om det inte är mitt. Utom möjligen d20 och Storyteller... amen, sånt skulle jag ju inte säga! Rollspel som säljer mycket är bra!
  • Konvent är bra, och ikväll åker jag på ett BSK.

Troberg

Sinister eater
Det finns en likhet mellan en mors förhållande till sina egna barn och en rollspelare till "sina" rollspel.
Med tanke på vilket förhållande en del tycks ha till sina spel så vill jag upplysa om att det finns lagar som förbjuder mödrar att ha den sortens förhållande till sina barn. För stor risk för banjospelare helt enkelt.

Troberg

Sinister eater
Vi gör en Maria von Trapp: istället för att rabbla upp allting som jag hatar så tänker jag rabbla upp allting som är bra.
Fegis. Jag tror att sound of music är den enda gång då jag har känt att jag hållit på nazisterna. Tänk om de kunde smällt upp ett kulsprutenäste på berget när den där påfrestande trevliga familjen dansar förbi: "The hills are alive with the sound of TATATATATATATATATA". Det hade gjort den sevärd.

I övrigt håller jag på det hela taget med, bortsätt från ditt förordande av light-cola.

Helmgast
Neospelen

Det finns en likhet mellan en mors förhållande till sina egna barn och en rollspelare till "sina" rollspel.
Det gör ingenting hur dåliga de är, man älskar dem iallafall - och jag är en DnD-spelare
I den beskrivningen blir ju Krilles förhållande till neospelen lite märkligt...

Krille

Super Moderator
"Eftersom spelarna vet att sådant "grävande" brukar betyda ett 2 timmar långt spelavbrott"

...så borde de propsa på ett mindre tungt regelsystem.

Varande ordförande i FMMSL måste jag å det kraftigaste fördöma detta spelarförtryck och maktmissbruk! Så får det helt enkelt inte gå till! Det är värsta friformsfasoner vagt förklätt som regelspel!

Frihet! Jämlikhet! Tärningsslag!

(Och nej, jag är inte helt seriös, men inte helt oseriös heller - det finns ingen mening med att ha regler om man skiter i dem. Regler är till för att användas, och regler som skits i har förfelat sitt syfte.)

anth

Vetefan
Det finns en (1) konflikt av intresse inom rollspelsvärlden och det är d20 mot de som avskyr d20 och där känner jag mig nog nödgad att ställa mig på d20-motståndarnas sida. Men jag menar, jag lirar d20, jag har övervägt att spelleda d20, jag har till och med filat på flera spelvärldar till d20. Hat? Knappast.
”Good! Your hate has made you powerful. Now, fulfill your destiny and take your father’s place at my side!” :gremsmile:

anth

Vetefan
Och nej, jag är inte helt seriös, men inte helt oseriös heller - det finns ingen mening med att ha regler om man skiter i dem. Regler är till för att användas, och regler som skits i har förfelat sitt syfte
För det första: d20-systemet är förhållandevis lätt att lära sig.
OK, jag vet att jag får alla d20-hatarna på mig nu, men JAG hade inga problem att lära mig det (vem vet, jag kanske har INT 18 :gremsmile:).

För det andra: jag försöker undvika regelböcker under själva spelsessionen.
Är det en regel som jag tror att jag kommer att behöva och som jag tror att jag inte kommer ihåg så skriver jag ner den på ett papper bland mitt äventyrsmaterial.

Då jag behärskar d20-systemet som åtminstånde 4,5 av handens 5 fingrar så är det inte så mycket jag behöver höfta.
Många av de gånger som jag höftat har det efteråt visat sig att jag har haft rätt.

De få gånger som jag faktiskt har fel använder jag mig av spelledarens privilegium:
"Spelledaren har alltid rätt, även när han har fel".

För övrigt håller jag med dig, vad ska man med regler till om man ändå inte följer dem.

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Yas, du behöver glasögon! :gremwink:"

Nejdå, vad jag behöver är en ssom pekar åt mig... :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Yas, du behöver glasögon! :gremwink:"

Nejdå, vad jag behöver är en som pekar åt mig... :gremsmile:

Nightowl

Champion
Svaret är simplet...

Kvinnliga bröstvårtor associeras med sex, det gör inte manliga*. Det är därför män kan sola toppless på ställen kvinnor inte kan göra det. Själva brösten är också erotiska men man kan inte stoppa DEM från att avbildas, enär antalet poser kvinnor kan ta snabbt tar slut.

Erik

*Detta är irrationellt, det vet jag, jag presenterar bara fakta. Man kan göra jätteroliga saker med en mans bröstvårtor.