Jävligt fet fråga. Synd bara att den rör den tråkigaste tänkbara bransch som den hade kunnat ställas angående. Jamenar, rollspelsbranschen saknar ju *all* konflikt. Till skillnad från exempelvis musikbranschen, där personer framträder starkare än produkter, så är det i rollspelsbranschen produkterna som syns och personerna bakom dom är anonyma i bästa fall och visst, man kan bli arg på en produkt, men när den inte blir arg tillbaka så blir konflikten rätt ointressant efter ett tag. Dessutom är det ALDRIG någon som gör något kontroversiellt eller politiskt eller uttrycker sina åsikter genom sina skapelser inom rollspelsvärlden och om det nu skulle vara någon som gjorde det så är det ändå ingen som lyssnar på vad han säger. Jag menar, vi kan tycka att World of Synnibar suger, att FATAL är värdelöst och att RaHoWa är ytterst obehagligt, men eftersom vi är väl medvetna om att alla andra kommer att dela våra åsikter så finns det ju ingen anledning till *ilska*, bara till förakt och medlidande.
Det finns en (1) konflikt av intresse inom rollspelsvärlden och det är d20 mot de som avskyr d20 och där känner jag mig nog nödgad att ställa mig på d20-motståndarnas sida. Men jag menar, jag lirar d20, jag har övervägt att spelleda d20, jag har till och med filat på flera spelvärldar till d20. Hat? Knappast.