Re: Isch!
..."
hann inte ens skriva detta då det blev lynchningsstämning på en gång, som vanligt...). "
Jag tycker att det är fel på grund av att man lätt bedömer allt personen säger efter vad han tidigare har skrivit = betyget som han har fått tidigare. För vad sätter man annars betyget för, om inte för vad personen har skrivit?
Antal stavfel? Politisk åsikt? Religion? Hudfärg?
Just det. Därför anser jag att det räcker gott och väl med att kunna betygsätta enskilda inlägg, inte
hela personen ifråga.
Ta den där som jag hittade på Eonforumet till exempel, med en stjärna. Då vet man ju direkt när man öppnat inlägget att man inte ska läsa vidare när man bara ser
en klargul stjärna under namnet.
Ja, vaddårå? De flesta har ju 4-5 stjärnor, i värsta fall 3, men så finns det de här som är mindre värda (hur ska man annars tolka det? Upplys mig gärna) som har 1 stjärna. Då blir det plötsligt ingen vits att besöka forumet för den personen.
Det kan ju vara riktigt bra, så slipper vi alla som stavar fel, tycker olika om saker och ting och skriver "onödiga" inlägg.
Som någon en gång sade åt mig: "Det är helt rätt, Plutte. De personer som inte kan stava ordentligt förtjänar allt hån och all dryghet som man kan uppbåda. Dessutom kan man lugnt räkna med att de inte har några vettiga argument att komma med."
(bra sagt, förresten, jag har försökt bättra mig
)
Jag tror att det här betyg-på-användare-systemet som du tycker är så hemskt klyftigt, kan uppbåda till att man sätter ett lågt betyg på någon person på grund av någon tidigare dispyt eller helt enkelt meningsskiljaktigheter. Detta betyg stannar, som vi alla vet, och om någon fjantar runt grymt mycket i sin tidiga forumperiod så får han sitta där med sin etta och inse att ingen vill läsa vad han skriver, just för att den allmänna uppfattningen om honom är "idiot".
Personligen har jag väl inte så jävla mycket emot att sortera in folk i fack, men eftersom att vi i Sverige allmänt inte gör detta, så tycker jag inte att det passar sig här. Eftersom att jag inte är den enda som av en eller annan anledning inte gillar detta, så tycker jag att du borde sätta upp en poll för att avgöra om det ska vara kvar eller inte. Då slipper alltså folk bli "stötta och förbannade".
Så oavsett hur klyftigt du tycker att det är, så är det fler än du som skriver här. Av den anledningen föreslog jag en poll.
Dessutom
så frågade du själv vilka det var som tyckte det - en poll är ett snabbt och enkelt sätt att avgöra.
Och eftersom att jag också är en som kontinuerligt skriver här, samt att du är webchef, så bör du visa mer respekt till de som nu har en annan åsikt och dumpa
dina sarkasmer .
Om du nu tycker att det är så vänligt och fint att visa sin uppskattning, varför gör du inte ett nytt forum som heter just "Uppskattning", där man kan skriva att någon är skitsmart, skriver eftertänksamma saker och inte stavar fel?
Tack för att du har läst så här långt och förhoppningsvis tagit åt dig av vad jag har skrivit. Det tog jävligt lång tid
.
Och bara för att du inte ska känna dig nedtryckt så ska jag även berömma dig för alla bra nya funktioner som du har satt in! De är mycket användbara.
P.S. Se det inte som en lynchning, utan hellre konstruktiv kritik på något som kanske inte är så omtyckt när allt kommer omkring.