Nekromanti Vad i helvete är det här för jävla nynazism?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Oki, där ser man ! + en annan fråga till ledningen

Det ser ut som om det är fixat nu, för jag kunde iaf gå in och kolla på mina... :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Va´mysko !!!

Hmmmm, nu blir jag förvirrad !! :gremconfused:
Kan fortfarande inte se dem..

Troberg

Sinister eater
Re: Isch!

Tror nog majoriteten av de som bryr sig vill ha bort det.
Oavsett vad det är för fråga så är alltid majoriteten av de som bryr sig emot. Det ligger i den mänskliga naturen, det är inte förrän vi blir irriterade vi orkar bry oss.

Gardener

Champion
Visa användares inlägg

Det verkar vara någon bugg i skapandet av söklänken för användare med mellanslag i namnet. Ska fixa det.

Gardener

Champion

Jepp, det är så sant som det är sagt. Tyvärr är det något som undgår många.

Jag skulle också vilja veta vilka dessa "och många med mig" är för några som man ser så mycket av. De där som alltid tycker som en själv som man kan använda det för att understryka att man har rätt.

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Vad sägs om en poll om det hela (betyg på användare - ja eller nej)?
Lätt att svara, tar inte mycket tid, ren statistik, demokratiskt.

Gardener

Champion

Eller varför inte låta det få vara kvar en tid, som det var tänkt från början (hann inte ens skriva detta då det blev lynchningsstämning på en gång, som vanligt...). Liksom, folk antar det ena värre än det andra, utan att ens ge det en chans. Har jag fel och det urartar sig och folk blir stötta och förbannade (behöver iofs inte ens gå så långt) så är det bara att ta bort det. Funkar det så är det ju bara att låta det vara kvar. Svårare än så är det inte.

P|uT0NiUm

Swashbuckler

..."hann inte ens skriva detta då det blev lynchningsstämning på en gång, som vanligt...). "

Jag tycker att det är fel på grund av att man lätt bedömer allt personen säger efter vad han tidigare har skrivit = betyget som han har fått tidigare. För vad sätter man annars betyget för, om inte för vad personen har skrivit?
Antal stavfel? Politisk åsikt? Religion? Hudfärg?

Just det. Därför anser jag att det räcker gott och väl med att kunna betygsätta enskilda inlägg, inte hela personen ifråga.

Ta den där som jag hittade på Eonforumet till exempel, med en stjärna. Då vet man ju direkt när man öppnat inlägget att man inte ska läsa vidare när man bara ser en klargul stjärna under namnet.

Ja, vaddårå? De flesta har ju 4-5 stjärnor, i värsta fall 3, men så finns det de här som är mindre värda (hur ska man annars tolka det? Upplys mig gärna) som har 1 stjärna. Då blir det plötsligt ingen vits att besöka forumet för den personen.

Det kan ju vara riktigt bra, så slipper vi alla som stavar fel, tycker olika om saker och ting och skriver "onödiga" inlägg.

Som någon en gång sade åt mig: "Det är helt rätt, Plutte. De personer som inte kan stava ordentligt förtjänar allt hån och all dryghet som man kan uppbåda. Dessutom kan man lugnt räkna med att de inte har några vettiga argument att komma med."
(bra sagt, förresten, jag har försökt bättra mig :gremsmirk:)

Jag tror att det här betyg-på-användare-systemet som du tycker är så hemskt klyftigt, kan uppbåda till att man sätter ett lågt betyg på någon person på grund av någon tidigare dispyt eller helt enkelt meningsskiljaktigheter. Detta betyg stannar, som vi alla vet, och om någon fjantar runt grymt mycket i sin tidiga forumperiod så får han sitta där med sin etta och inse att ingen vill läsa vad han skriver, just för att den allmänna uppfattningen om honom är "idiot".

Personligen har jag väl inte så jävla mycket emot att sortera in folk i fack, men eftersom att vi i Sverige allmänt inte gör detta, så tycker jag inte att det passar sig här. Eftersom att jag inte är den enda som av en eller annan anledning inte gillar detta, så tycker jag att du borde sätta upp en poll för att avgöra om det ska vara kvar eller inte. Då slipper alltså folk bli "stötta och förbannade".
Så oavsett hur klyftigt du tycker att det är, så är det fler än du som skriver här. Av den anledningen föreslog jag en poll.
Dessutom så frågade du själv vilka det var som tyckte det - en poll är ett snabbt och enkelt sätt att avgöra.

Och eftersom att jag också är en som kontinuerligt skriver här, samt att du är webchef, så bör du visa mer respekt till de som nu har en annan åsikt och dumpa dina sarkasmer .

Om du nu tycker att det är så vänligt och fint att visa sin uppskattning, varför gör du inte ett nytt forum som heter just "Uppskattning", där man kan skriva att någon är skitsmart, skriver eftertänksamma saker och inte stavar fel?

Tack för att du har läst så här långt och förhoppningsvis tagit åt dig av vad jag har skrivit. Det tog jävligt lång tid :gremwink:.

Och bara för att du inte ska känna dig nedtryckt så ska jag även berömma dig för alla bra nya funktioner som du har satt in! De är mycket användbara.

P.S. Se det inte som en lynchning, utan hellre konstruktiv kritik på något som kanske inte är så omtyckt när allt kommer omkring.

Gardener

Champion

Det gör det lättare att sortera ut vad man vill läsa, konstigare än så är det inte.

För övrigt så är en stjärna bättre än ingen stjärna, vilket du själv bevisar genom att hävda att nästan alla har det. Tog en titt på just Eon-forumet och såg många som inte hade några stjärnor, och de måste du ha missat, kanske just för att de inte hade några stjärnor?

Nu har du beskrivit att du tycker det är apdåligt med användarbetyg och bestämt vad jag tycker också (uppenbarligen, då du helt felaktigt på fyra ställen bestämmer vad jag har tyckt). Varför kan du inte låta det få ett försök innan du avfärdar det, eller är du rädd för att det inte skulle bli som du tror?

Till sist vill jag påpeka att det är du själv som väljer vad du ska läsa, om du inte vill läsa en persons inlägg för att den personen bara har en gul stjärna så är det upp till dig, och det får du stå för.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Okej...

Först så var jag emot, men med den motiverigen du la fram nu så är i alla fall jag beredd att ge betygssystemet en chans. Inte för att jag kommer att använda det speciellt mycket, men jag kan låta dem som kanske tycker att det är okej ha det åtminstone ett tag.

Och så en fråga på det:
Kan man ändra betyg som man har satt på en avändare eller tråd? Det kan ju hända att man råkade sätta fel betyg eller att man ändrar uppfattning om det hela.

Gardener

Champion
Re: Okej...

Jag tror personligen inte heller att det kommer användas så mycket och chansen är större att det försvinner av sig självt för att ingen orkar dela ut betyg. Därför tycker jag också att det är extra spännande att några få tror att det är världens undergång och att folk kommer bli så hårt trakasserade att de inte kommer våga skriva inlägg (som om de ens vet vad det betyder från början).

Men att bara avfärda det som några stycken har gjort, och det med extremt raljerande uttalanden, med antaganden om jordens undergång (för att ta i lite, jag tycker jag kan få göra det också om andra nu ska göra det) utan att ens veta hur det fungera är bara väldigt onödigt.

Gardener

Champion
Re: Ditt mellanslag

Tror du inte Johan K kan läsa själv? Kändes som ett lite onödigt inlägg.

Hursomhelst så är det redan fixat nu. Det var en liten bugg som var åtgärdad i nästa version, som vi dock inte kan installera då vår uppdateringstid gått ut. =[

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Jaja, visst, strunta i pollen då om du har lust. Det kanske bevisar sig att du har fel, och herre min skapare, det får ju inte hända...! :gremwink:

"Varför kan du inte låta det få ett försök innan du avfärdar det, eller är du rädd för att det inte skulle bli som du tror?"

Jag är mer rädd för att det ska bli som jag tror, eftersom att jag inte har något överhängande behov av att "ha rätt" som vissa verkar ha. Jag är snarare oroad över den allmänna trivseln - men det kanske bara är jag som tycker att personsortering = dåligt?

"Nu har du beskrivit att du tycker det är apdåligt med användarbetyg och bestämt vad jag tycker också (uppenbarligen, då du helt [color:\\"red\\"]felaktigt[/color] på fyra ställen bestämmer vad jag har tyckt)."

Så här skrev jag alltså:

..."det här betyg-på-användare-systemet som du tycker är så hemskt klyftigt"...

"Så oavsett hur klyftigt du tycker att det är"...

"Om du nu tycker att det är så vänligt och fint att visa sin uppskattning"...

Av ovanstående tre utdrag från min text finner jag att jag "bestämde" din åsikt en (1) gång. Om du inte tycker att det är ett bra system, så ber jag om ursäkt för att jag skrev så.

Men eftersom att du inte tycker att det är bra (du skrev ju att jag felaktigt påstod det...), så tycker du också att det är dåligt?

Okej, det är väl inte hela världen att få en gul stjärna på sig (det har jag heller inte påstått), men det är knappast uppmuntrande att skriva något då man (som person) har fått "Icke Godkänd" som betyg.

Men visst, jag är redo att ge det ett försök, men jag tycker fortfarande att avgörande genom en poll hade varit bättre.

Fast du vet ju automatiskt bäst genom att du är webchef, så vem är jag att komma och lägga mig i?

Gardener

Champion

Ja, du tycker det är dåligt med användarnamnsstjärnorna. Jag har uppfattat det. Jag förstod det faktiskt första gången.

Låt nu folk få se hur det fungerar så de slipper ta beslut baserade på fördomar, gissningar och propaganda.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Jag är med dig, men...

...jag fick inget svar på frågan jag ställde. Därför ställer jag den igen.

Kan man ändra betyg som man har satt på en avändare eller tråd? Det kan ju hända att man råkade sätta fel betyg eller att man ändrar uppfattning om det hela.

Dessutoms så missades ett påpekande i en äldre inlägg. Det löd så här:

Borde inte "Sök"-knappen ligga under "sök"-rutan eftersom de andra knapparna ligger under sina respektive rutor?..pjuhh... knppar och rutor...

Gardener

Champion
Re: Jag är med dig, men...

Oops, missade visst det.

Man kan inte ändra ett betyg som man redan satt. Ser det inte som ett stort problem, då det inte är så allvarligt, sätter man ett felaktigt betyg så må det väl vara hänt. Tycker man att det är riktigt illa så är det väl bara att höra av sig så kan jag ändra i databasen.

Hur knapparna hamnar beror på hur mkt plats rutorna får, de är lagd bredvid, men ryms de inte så hamnar de på raden under. Tycker det ser urbota dumt när de ligger under rutorna egentligen. Vet dock inte riktigt hur man ska få till det snyggt. Andra förslag mottages gärna.

Sodivra

Champion
..och [center]

Saknas av många.. :gremwink:
Nä, men eftersom det ska vara lätt att göra egna taggar i nya versionen så kommer dom väl att dyka upp.. Om vi ber kodaren snällt.

Ezzy

Warrior
Re: Vi har inte betyg, vi har axelklappningar

själv hade jag en massa jobb med att gissa lösenord till mina gammla profiler så jag kunde ge mig själv en stjärna... :C| men det sprack ju när någon nödvändigt viss skulle ge mig en femma! ARGH! >:C[] ge mig ettor människor!