Re: Jag vill inte ha något introäventyr
Själv skriver jag ju på Scriptura, som är en en-kampanjs-värld. Mitt introäventyr är en startpunkt för kampanjen (även om man kan skriva en egen introduktion med samma SLP:er om man vill, eller bara skita i den officiella kampanjen och köra helt eget), och dessutom ger jag förslag på hur man konstruerar egna äventyr i samma stil. Tanken är att introäventyret ska innebära en möjlig startpunkt, och sedan släpper jag övriga kampanjdelar lite då och då - där tanken är att mina skrivna/släppta kampanjdelar ska vara som "key points" och att spelgrupperna själva ska använda mina verktyg för att bygga egna äventyr mellan dessa punkter...
Låter sketabra, tycker jag.Arfert said:i sagas fall har vi 2 äventyr för den som vill köra med folk som aldrig rollspelat tidigare (och om man aldrig spellett.. visar världen, men är raka och kanske lite väl rälsade. Nästa edition ska jag nog ha med ett eller två mer typiskt Saga-äventyr för erfarna spelare också.
Själv skriver jag ju på Scriptura, som är en en-kampanjs-värld. Mitt introäventyr är en startpunkt för kampanjen (även om man kan skriva en egen introduktion med samma SLP:er om man vill, eller bara skita i den officiella kampanjen och köra helt eget), och dessutom ger jag förslag på hur man konstruerar egna äventyr i samma stil. Tanken är att introäventyret ska innebära en möjlig startpunkt, och sedan släpper jag övriga kampanjdelar lite då och då - där tanken är att mina skrivna/släppta kampanjdelar ska vara som "key points" och att spelgrupperna själva ska använda mina verktyg för att bygga egna äventyr mellan dessa punkter...