Railin av Zolod
Hero
Då blir man 26 år gammal, gift och med barn. Låter lite ungt för mig faktiskt.Låt oss vrida fram klockan tio år i tiden. Ni är gifta eller i alla fall sambos. Ni har en eller flera mindre barn. Er partner spelar inte rollspel. Tror ni fortfarande att ni håller fanan högt under de omständigheterna eller kannaliserar ni era kreativa energier på andra, mer "seriösa" sätt?
Det beror på. Troligtvis på vart jag bor och hur länge det var sedan jag flyttade. Om jag bor kvar här i stan och läser på Mitthögskolan eller arbetar vart det nu kan bli någonstans så spelar jag nog fortfarande rollspel. Gamla gänget skulle vara kvar, och vi skulle ju ha klubben som ger nya rekryter hela tiden.
Om jag har flyttat, så beror det på. Har jag flyttat innan samboskapet, så kan det hända att det spelas rollspel. Borde inte bli alltför svårt att hitta rollspelsgrupper på dom ställen man kan tänkas bo.
Har man flyttat med sambon så.. Antagligen inte. Man har flyttat till ett annat ställe, där man är upptagen med barn och sambo. Ingen tid att leta ny grupp alltså. Då spelar jag dock troligen mer på internet, men inte med någon grupp.