Re: Vad tycker vi om varandras spel? [edit]
Maus
Genesis dogmaspel.. Jag blev störtförtjust i spelet och ville samarbeta med Genesis för att utöka spelet med några sidor.. Synd att det rann ut i sanden, dels för att jag inte orkade ta upp tråden och dels för att Genesis försvann från forumet.. Min beskrivning av rollspelet när jag gjorde kommentarerna var "Basil Mus i Frankrike under revolutionen" och den förklaringen håller jag på än.. En värld full fäktande möss, mustiker och musketörer.. Och att ha "söt" som grundegenskap är alltid ett plus..
Jag blev så inspirerad när jag läste det att jag ritade en <A HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/forum/bonde.jpg>bild på en bonde</A> (vars yrke är att denne stjäl mat från människobönder).. Dessutom så är slumpsystemet genialt och gör att man kan spela spelet var som helst när som helst.. Exempelvis om man är ute på promenad..
Balladen om den röda lotusen
När jag läste
spelet blev jag lika drömsk som de drogade alverna i det rollspelet.. Snälla
sinisa, skriv klart det!
Staden
Jag försökte läsa in mig på det (på wikin för något år sedan) men gav upp efter en bit.. Det var inte så svårt att få överblick över Staden, men det är så himla mycket.. Jag hade faktiskt tänkt att överraska och skriva ett scenario till Staden men orkade inte..
Crazy Cadillac Cillers (sp?)
Ett nedlagt projekt.. Jag skulle rådigga att spela i Grease- eller Ung Rebell-miljön med folkloriska influenser..
Dnalor brukar vilja påta i regler och
Rising som illustratör skulle slå det mesta.. Men, men.. Tydligen så funkade det inte.. Tråkigt..
T10-systemet: Trudvang
Som en utmaning och uppmaning till Riotminds..
Annars är det inte så många rollspel som har fått mig att tänka "Skit, det här
måste jag spela".. Det har inte varit tillräckligt fantasieggande.. Jag har skrivit om <A HREF=http://www.inthedark.nu>In the Dark</A> överallt på forumet känns det som, men det spelet började jag spelleda för att regelsystemet var så lätt att mod:a.. Det spelet är för övrigt ett av få rollspel av alla miljoner (ok, 20-30 stycken då) indierollspel jag läst som jag tyckte är vettigt..
Rollspel som jag försökt lova mig att att läsa igenom
Alla gratisrollspel på wrnu
Dogmabidragen 2004
Stjärnfödd
Saga
Myth
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte har läst senaste dogmautmaningarna eller har hängt på makarforumet så mycket under senaste året
<font size="1">[edit] Lade till och ändrade de tre sista styckena</FONT>[color:"green"]