Hoppas på att få spela mycket! Har gått med i ett antal Discords för att leta spelargrupp, så nu är allt som behövs tid på schemat. Hoppas på att få två parallella löpande, en online och en på plats.
Eon 4.5: Jag har många idéer på husregler som jag vill speltesta, och har redan investerat så mycket tid i världen att det känns givet att fortsätta äventyra i den.
Äventyrsidéer: Faktionsspel med rebeller / fantasy-kommunister i Jargien. Fågelskötare i Mûhad. Version 2 av min pilgrimskampanj. Version 2 av mitt inkvisionsäventyr.
Svärdets sång: Köpte på rea i somras. En in-person kampanj så man kan använda stickers.
Äventyrsidéer: "Klassiskt grottröj / sandlåde-kampanj" i AD&D-stil, med pengar som huvudsakligt motiv och våld som lösningsmetod.
Ballar & Blot: Lasers & Feelings är roligt, och våra Viking-karaktärer var helt hysteriska. Ett mer passande regelsystem kan bara bli bra.
Äventyrsidéer: Resan till Island, Wogn och Yxnas saga.
Troika!: Reglerna är åt helsike har jag insett, men rollfigurerna är så crazy att det blir kul ändå. Low-prep och färgglatt pga all galenskap. Äventyrsidéer: speltesta mitt tåg-äventyr jag skrev till ettblads-tävlingen.
Tenra Bansho Zero: Mitt favorit-rollspel, så klart att man vill spela mer av det. Känner att Japan-inspiration vuxit på sistone. Problemet är att det är så jäkla svårt att skapa bra äventyr till.
Äventyrsidéer: Oklar.
Paranoia: Länge sedan jag spelade sist, galet och roligt. Rollspel kan bli så mörkt, behöver lite humor också. Nytt för min spelgrupp.
Äventyrsidéer: Oklar, kanske laga toaletterna?
Shinobigami, Blades in the Dark & Spire: Spel med riktigt spännande mekaniker som jag köpt men ännu inte spelat ordentligt. BitD verkar ha fördelen att det är enkelt att starta en kampanj och spelet kommer med mycket material för att hjälpa spelledaren skriva/improvisera äventyr, något som är förvånande ovanligt för ett rollspel.