Vad jag vill se i Thalamur
Vad jag VILL ha:
Ingående beskrivningar av de thalaskiska ätterna, deras vapensköldar och ifall de har något igenkänannde släktdrag (typ "alla Verata är feta, kroknästa och har gröna ögon etc").
Ingående beskrivningar av viktiga personer i Thalamur komplett med
snygga fullpersonsporträtt, personlighetsdrag och berömda citat.
INTRIGER & RÄVSPEL! (gärna ett separat kapitel!)
Ett par sidor om det thalaskiska språket, uttalsregler och en svensk-thalaskisk ordlista (eller skit i det förresten, lägg ut sånt på hemsidan!).
En uppsättning berömda thalaskiska sånger. Lägg gärna ut ett sånghäfte i pdf-format på hemsidan och några ljudfiler så att man kan sjunga med! (alternativt så kan ni släppa en egen modul om thalaskiska sånger (komplett med noter) kallad "Så Vill Staten Att Det Ska Låta!" eller kanske "Allsång med Igar")
Detaljerade beskrivningar på unikt thalaskiska avrättnings/"förhörsmetoder!!!"
MEEER VAAAPEN!!! ('Cuz killin's what RPG's all 'bout, 'now whattam sayin' aigh?
)
En beskrivning på synen på Thalamur från många olika länders/folkslags perspektiv (inte bara fjollförtryckarna Consabers förvridna shit alltså).
En ingående beskrivning av thalaskisk arkitektur samt några nationella storverk och skrytbyggen hellre än stadskartor och en massa info om städerna.
NYA hemligheter.
Vad jag INTE vill ha
Ett helt kapitel om Rakhori av tidigare nämnda skäl.
GAMLA (i tidigare moduler nämnda) hemligheter.
Alltför stora historia och/eller geografikapitel. Geez, det finns ju redan i en massa andra moduler!
En skitmodul som ligger och samlar damm i hyllan, utan en som blir överanvänd och går sönder likt "Vapenmästaren" i vår spelgrupp (nej det var INTE jag som pajade den, ok?).
- Danne, diggar Thalamur och hoppas på en diggande modul. You dig?