Jag vill se trovärdig demografi. Med andra ord bör jag nog leta någon annanstans
Utöver det vill jag veta mer om Thakalatribunalernas magiteori, och hur tribunalernas hierarki och organisation förhåller sig till den världsliga makt magikerna besitter. Och så vill jag ha tribunalernas rötter utredda för mig - existerade de paralellt med Legio Colonan, eller härrör de från samma fraktion?
Jag vill också se att förhållandet mellan språken i Danarth, Colonan, Thalamur och Consaber reds ut. Som det är nu för namnen på ruinerna i Colonan tanken till latin eller grekiska, men både thalaskiskan och sabriskan sägs härröra från äldre coloniska, och ändå liknar språken varken varandra eller ort- och flodnamnen i Colonan. Hur tusan hänger det ihop egentligen? Mer lingvistik åt folket! Och hur ser det gamla coloniska skriftspråket ut egentligen?
Och så vill jag slippa Hellervik och trista bildbyråer. En modul i råtext går bra i nödfall; det vore ju rätt nyskapande. Vad som helst utom en ny anakronism-orgie a'la Dover.
Jag vill se hemlighetskapitel som
antyder snarare än att avslöja - det var det som var så bra med 'Alver' och 'Dvärgar'. Antydningar inspirerar mer än klara svar.
Ett helt
kapitel om Rakhori? Varför? De är helt överexploaterade redan, med Fenix-artikel och stuff. Är det verkligen
så intressant att Thalamur har en l337 underrättelsetjänst? Med den logiken borde jag dedikera ett helt ninja-kapitel åt Nattdräparna.
I övrigt håller jag med Rax på alla punkter.
- Ymir, krävande