Analys av MrJ
Första stinget av misstänksamhet träffar mig med denna post:
MrJ presenterar sig och berättar vem han känner
Här "glömmer" MrJ att berätta att han känner BigMama. MrJ ger sken av att vara nybörjare med sin fråga om "smula".
Impetigo har också noterat att MrJ bytt onlinestatus
efter att roller delats ut, vilket MrJ tycker är en löjlig anledning att rösta på honom för.
Sedan skriver MrJ det här:
Tisdag 18.46 (min fetstil)
I det här läget (18.46) har Hägerstrand och Anthrox röstat på MrJ, men därefter bytt röstmål (kl 16.50 och 17.11). Det kan ju vara en nybörjare som inte riktigt har koll, men jag läser det som en desperat ulv absolut inte vill hamna i rampljuset och som har noterat eller fått tips om att han har blivit misstänkt. En pikant detalj här är att BigMama
kommer till räddning.
Lite senare skriver MrJ en diplomatisk post
att lågflygare är hans kandidat till utröstning Det är en väldigt snömosig post utan substans, t ex kommer ingen röst eller liknande - inte ens på någon som skulle kunna stämma in på MrJ:s kriterier.
Idag kl 12.54 frågar sig MrJ
vem som är siare Det känns oerhört märkligt att en person som först (se ovan) säger sig ha accepterat en siarplan sedan helt plötsligt inte vet vem som är siare?! Idag kl 15.18 undrar MrJ
varför alla röstar på Vimes vilket känns oväntat. Varför bry sig om det helt plötsligt?
Jag undrar om Vimes och MrJ är ulvar ihop? Vid 18-tiden idag undrar MrJ vem denne ska rösta på och varför.
vem denne ska rösta på och varför
Det kanske inte är så lätt för en nybörjare, men mitt råd till dig MrJ och alla andra är att bilda dig en egen uppfattning om spelet och rösta på den DU misstänker mest. Annars kan du ju alltid skylla på någon annan när du röstar ut en bybo?! Summa summarum tycker jag nog att MrJ förtjänar att pressas.
RÖST: @MrJ
(
@Mr.J