Tack för spel,
@fjodorsenuba och
@Hägerstrand !
Jag tyckte som sagt att Fjodor var en bra kandidat för utröstning iom att hans signalerade tydligt att han inte var väktaren när han la sig så platt som han gjorde.
VAR NOGRANNA MED ATT INTE AVSÄGA ER VÄKTARROLLEN SÅ SOM FJODOR INDIREKT GJORDE!
Ulvarna har en (1) prio nu och det är att mörda väktaren. De har som mest nio potentiella mål att välja bland beroende på hur många av de som redan outat sig som ickeväktare som är bybor.
Denna rundan vill jag ta ut
@StradhLestat iom att han outat ”ingen powerroll” och därmed är antingen en ulv eller en tom blodpåse.
Det blir inte konstrultivt att föra ett sånt resonemang under rundan dock utan jag får spara den tanken till sent i rundan och fram tills dess köra VJVS.
Mitt case mot
@BiobunkerVII från r1 ringer fortfarande ganska rent och jag tror det var
@Basenanji som sen gjorde en bra genomläsning av densamme. Bonkers är fortsatt en av de rödaste i min bok.
@Mr.J har spelat ulvigt så som Basse precis redogjorde för. Starkaste poängen där är ”siarkung är en bra plan” till ”finns det en outad siare?”
Röst: @MrJ
Jag tycker att misstankarna som riktats mot
@Vimes ringer rent och håller med om att Vimes skrivit okarakteristiska inlägg tidigt och sedan varit mer defensiv än förväntat när man påpekat detta. Så helt klart åt det rödare hållet.
@bigmama ställer mycket frågor om hur spelet fungerar. Jag köper inte att hon genuint är undrande över så mycket iom att hon spelat förr. Sen finns ju försvaret av nybörjare och mr.J också. Rödande.
I orange skikt har jag
@Octagonal och
@Sysp smat
@StradhLestat
sysp är svårläst och likaså
@StradhLestat iom att de är nya och har alla möjligheter att dölja sina ulvtänder under fejkad okunskap. Stradh ger mer ulvvibbar än Sysp men det är svårt att gröna sysp också. Octa är en orm u gräset som sagt,
@Brynolf tyckte det var geönande att han ”försvarade” Fjodor after the fact i r1, jagvtycker om något att det är rödande. Tryggt för en ulv att geöna en bybo som är bekräftad till galgen. Som bybo ville man gjort det innan det var avgjort och sen tappat intresset (uttrycket ”att sparka på en död häst” dyker upp i medvetandet).
@Basenanji har spelar upp sig mycket med sina fina case och rödlistor. Gul.
@Anthrox är nog den bästa bybon i metat. Om han är ulv är det väldigt snyggt jobbat. Grön.
Brynolf är siare och därmed bekräftat grön.