Nu börjar byn bli passiv igen, kom igen! Samla upp lite must nu!
Impe kastade in handduken i #118. Innan dess låg Brynolf, MrJ, Octa, Sidd och Stradh med röst där. Att ligga kvar med slappröster där känns inte som att det ger så mycket i nuläget. Är Impe grön så vet ulvarna det och kan safe ligga kvar. Octa flyttade på sig, Sidd stannade kvar. Är Impe röd har ulvarna antingen gett upp, och då borde MrJ vara den sista ulven, eller så är det någon sorts utstuderad plan för att dölja den tredje.
Vi har nu en situation där vi har två spelare som är för passiva för byns bästa (BB7 och Impe), vilket nästan tvingar oss att sätta färg på dem antingen genom utröstning eller siande eftersom de själva inte kommer gröna sig. Jag har mycket svårt att se att ulv-Impes drag skulle sätta mer press på BB7 (eller på någon annan för den delen) och kan inte se ulvrationaliteten i draget som något positivt, annat än att det möjligtvis skulle leda till att vi inte tar ut Impe denna rundan. Kanske bör vi ta ut Impe bara av den anledningen, men jag läser honom mer som en frustrerad bybo än en ulv här. Eftersom vi tog ut Vimes köpte vi oss en runda, så det är för tidigt för ett sånt ulvplay. Hade det kommit nästa runda hade jag blivit bra mer misstänksam.