Varulv VALulv - Runda 3

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Här har man lätt ångest för att man inte kunnat delta på ett par timmar och så har det typ inte hänt nåt alls 😕

Det kan ju inte vara för att spelet är löst för även om nu Impe är ulv (inte så troligt med tanke på tonen i inlägget och grönt spel i övrigt, tycker inget gräv riktigt har hittat nåt övertygande) så finns det ju en ulv kvar att fånga och till och med två om Impe är grön. Så nu får vi ta oss i kragen, diskussionen kan ju inte vara slut här den här rundan.

Vad är bättre att offra för att få färg på Impe om man nu vill ha det? En utröstning eller ett siande? Rösten hamnar ju på Brynolf vid utröstning av Impe men vi kommer ju inte närmare slutet om han inte är ulv samtidigt som ulvarna kryper närmare och närmare vinstläge.

Hursomhelst vet jag inte vad jag ska göra. Jag tror inte Impe är ulv och ligger just nu på Mr.J som luktar mer päls enligt mig, ska jag byta över till Impe för att säkra eller är det lika bra att ligga kvar?
Bra att du frågar angående vilket drev som ska säkras.
Efter min insikt om att gjort fel i R1 så är det viktigt att drevet med Brynolf är stabilt säkert efter den ”artificiella deadlinen” 18:00👍 Ligg där du vill nu MEN efter Brynolf sagt sitt vid 18 så ska det inte vara nägra tveksamheter om vem som ska få poängen från den utröstade.

Har vi alltså 2 bybor som ger upp så är det inte lätt att vinna som by. Just nu ser jag Impetigos ge upp som ulv som ångrar sina ordval.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Nä, jag flyttar absolut när Brynolf är nöjd, ingen fara 👍 Finns ingen anledning till nåt annat, röstläget innan slutflytt är ju ändå det som möjligen ger nån signal ändå och det går ju att återskapa så vi kan ju lika gärna ligga allihopa på den som ska ut.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
@Sidd Eloge för att du fortfarande skriver i den här passiva tråden, kärlek på det ❤

Men det här resonemanget om Impes avskedspost får du förklara. Har inte Impetigo spelat massor av varulvsspel? Nu har jag inte gått tillbaka och kikat men han måste ju varit ulv minst en gång i och med att han ulvoutade siare i Vampyrernas maskerad. Och nu tycker han plötsligt att det är jobbigt att ljuga som ulv? Om det hade varit typ nån av oss nybörjare så visst, men tycker du verkligen det här resonemanget håller?
Alltså, Impe bröstade ju upp sig och claimade siare först under Vampyrernas maskerad som om det vore ingenting, och därmed kostade oss var siare (och nästan hela matchen). Han har inga som helst problem med att ljuga som ulv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Strökollar lite på Impes poster och hittar

VAR NOGRANNA MED ATT INTE AVSÄGA ER VÄKTARROLLEN SÅ SOM FJODOR INDIREKT GJORDE
Reservation för att man naturligtvis kan säga upp sig i affekt men han gör ju faktiskt exakt samma sak som Fjodor, alltså att indirekt avslöja att han inte är väktare. Och det var även anledningen till att han själv tyckte att Fjodor skulle ut.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Efter 18 kan vi alla lägga oss bakom vinnande drevet, så finns det ingen risk för ulv-shenanigans.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Strökollar lite på Impes poster och hittar



Reservation för att man naturligtvis kan säga upp sig i affekt men han gör ju faktiskt exakt samma sak som Fjodor, alltså att indirekt avslöja att han inte är väktare. Och det var även anledningen till att han själv tyckte att Fjodor skulle ut.
Det är väl möjligen skäl till att plocka ut honom för då är det i alla fall inte väktaren som råkar ryka av misstag. Så något bättre än att pricka en helt annan bybo med röstningen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
@Sidd Eloge för att du fortfarande skriver i den här passiva tråden, kärlek på det ❤

Men det här resonemanget om Impes avskedspost får du förklara. Har inte Impetigo spelat massor av varulvsspel? Nu har jag inte gått tillbaka och kikat men han måste ju varit ulv minst en gång i och med att han ulvoutade siare i Vampyrernas maskerad. Och nu tycker han plötsligt att det är jobbigt att ljuga som ulv? Om det hade varit typ nån av oss nybörjare så visst, men tycker du verkligen det här resonemanget håller?
Jag tänker att han som Ulv kanske försöker dra en vals för ”inte skulle väl byn få 2 bybor som ger upp!” detta spel.
Drevet var tungt på honom så det var svårt att stå emot som ulv att försöka gräva i all småskit som han ljugits om.
Eller så har jag fel och bybon Impetigo orkar inte spela mer.
Vem är den tredje är en bra fråga?
Kanske är det så att om det stämmer med Vimes-Impetigo-MrJ så känner ulvarna att det är tröstlöst just nu eftersom MrJ är i blåsväder också.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Kan så vara men jag gissar alla liksom jag håller på att försöka slita sig från jobb å fixar inför helg också.
Nu har jag slutat å kan delta mer👍

Hur ska vi bedöma Impes ge upp post?
Bybo som inte orkar försvara sig mer eller ulv som ger upp?
När jag läser Impes ge upp post så verkar han uppriktigt ångra en del vresighet och att han tycker att han behöver avsluta.
Bybo: Struntar alltså Impe i byn? Är väl tveksamt att Impe skulle göra så här då vi i samma spel precis bevittnat Fjodde göra det. Att ge upp byn kanske ligger närmare.
Ulv: Han har fett drev på sig och tänker att det ser tufft ut att reda ut. Ger upp och antingen sviker sitt ulvlag (ytterst tveksamt) då det blivit för mycket uppförsbacke iom missad Siaroutning (innan El Presidente Mr B) ELLER mer troligt så hoppas han att sista ulven ska lyckas navigera sig i mål själv. Hans ånger över upptördheten kanske ligger i att behöva ljuga som ulv-det ville han inte längre.
Jag tror inte det Impe skriver tyder på att han är bybo. Precis som Vimes började ge upp så visade det sig att han var ulv. Jag tvekar på att man ger upp på byn genom att ge sig såhär. Framförallt inte när Fjodde precis gjort så. Det är som om spelet redan var riggat att förloras för byn då alla ska ge upp. Kan fatta att det händer grejer nu efter ledigheter men inte på detta sättet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Det är väl möjligen skäl till att plocka ut honom för då är det i alla fall inte väktaren som råkar ryka av misstag. Så något bättre än att pricka en helt annan bybo med röstningen.
Mja, MEN plus att jag har svårt att tro att att bybo-Impe skulle göra sådär, att bryta mot en regel han satt upp själv vilket även faktiskt är skadligt för byn.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Det är väl möjligen skäl till att plocka ut honom för då är det i alla fall inte väktaren som råkar ryka av misstag. Så något bättre än att pricka en helt annan bybo med röstningen.
Det här är väldigt sant, bättre Impe än potentiellt väktaren. Och om Impe hade varit väktaren hade han inte gjort så här.
Röst: @Impetigo
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Jag tänker att han som Ulv kanske försöker dra en vals för ”inte skulle väl byn få 2 bybor som ger upp!” detta spel.
Drevet var tungt på honom så det var svårt att stå emot som ulv att försöka gräva i all småskit som han ljugits om.
Eller så har jag fel och bybon Impetigo orkar inte spela mer.
Vem är den tredje är en bra fråga?
Kanske är det så att om det stämmer med Vimes-Impetigo-MrJ så känner ulvarna att det är tröstlöst just nu eftersom MrJ är i blåsväder också.
Alltså jag kan köpa att ”balls to the wall”-tvärsäker-outa-siare-Impe är kapabel till att skriva inlägget för att dra en riktig snyftare och megafinta alla om han är ulv, men att han skulle göra det för att han inte tycker om att ljuga som rutinerad varulvsspelare är svårsmält.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Och de resterande efter Impe tänker jag är de som avvaktar med att rösta på han. Dvs @Octagonal som röstat på Big Mama och så var det någon mer som röstat på mig tänkte rjag.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Nu flyttar jag över för jag är borta en stund nu och missar nog 18-deadlinen. Jag kikar in efter 19 och dubbelkollar att det inte skett nåt drastiskt.

Röst: @Impetigo
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Strökollar lite på Impes poster och hittar



Reservation för att man naturligtvis kan säga upp sig i affekt men han gör ju faktiskt exakt samma sak som Fjodor, alltså att indirekt avslöja att han inte är väktare. Och det var även anledningen till att han själv tyckte att Fjodor skulle ut.
Jäklars vad bra vass du är Kejsar Brynolf den Störste
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,687
Är iväg nu och missar resten av kvällen men vi hörs imorrn om jag lever✌

Framåt byn!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Tja, Impe lirar rätt grönt i R2 i övrigt efter en genomskumning. Men röststatistik plus läsning av Vimes väger nog tyngre. Impe är absolut kapabel att lira grönt som ulv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Då sätter vi ett stopp här och ingen behöver flytta några röster eftersom jag redan ligger först.

Fnula för all del vidare vad det kan betyda att Impe är RÖD resp GRÖN och vilka andra det kan färga av sig på.
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Brukar det vara så här i spelen? Känns lite olustigt om det är så att folk mår dåligt medans det spelas, eller så har jag brutalt missuppfattat allt (vilket inte vore första gången)
Jag mår också lite dåligt. Mest för jag är så kass och många kommenterar det. Slå på mig bara ! (Lapp på ryggen)
 
Top