Varulv VALulv - Runda 3

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Elektorerna är inte eniga om mycket, förutom att Vimes är ytterst olämplig som ny president. ”Du går runt och nynnar på ungulvarnas kampsånger, är du ens bybopartist? Dessutom skryter du om dina kontakter med pressen, vi tror på armlängds avstånd!”. Vimes lämnar spelet och sin(a) elektorsröst(er) till Brynolf.

Basenanji har fått ett hotbrev från ulvarna: "Avgå nu, annars berättar vi att du är tondöv för tidningarna!" Ställd inför det hotet har han inget annat val än att ge sin(a) röst(er) till ulvarna och att snabbt lämna spelet.




Vimes röstas ut, han var ulvpartist

Basenanji nattmördas



De får båda säga farväl på något icke-betydelsebärande sätt, men ok om det är roligt.

Deltagarlista:

(@Hägerstrand) nattmördad R1
@Sidd
(@Vimes)
ulvpartist, utröstad R2
@Anthrox
(@Basenanji)
nattmördad R2
(@fjodorsenuba) bybopartist, utröstad R1
@Brynolf
@BiobunkerVII
@Octagonal
@Mr.J
@Sysp
@StradhLestat
@Big Mama
@Impetigo


Denna runda slutar 20:00 på fredag

Röstverktyget
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Woo, in your face varulvsnestor!

Röst: @MrJ
(@Mr.J)
Den här posten känns rätt talande i fallet. Men det finns ju en hel del mer.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Tänk på att rundorna nu blir kortare, så denna rundan slutar redan imorgon! Ingen tid att såsa alltså.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Woo, in your face varulvsnestor!

Röst: @MrJ
(@Mr.J)
Den här posten känns rätt talande i fallet. Men det finns ju en hel del mer.
Förlåt men det var i runda 1. Dedär e väldigt svaga grunder att basera det på. Det var inte förens i runda 2 som jag förstod då Vimes var mindre aktiv i Runda 2. Nae bättre kan du
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Förlåt men det var i runda 1. Dedär e väldigt svaga grunder att basera det på. Det var inte förens i runda 2 som jag förstod då Vimes var mindre aktiv i Runda 2. Nae bättre kan du
Förutom då att Vimes hade ett drev på sig och du som ulvpolare givetvis inte vill att ulv-Viems har ett drev på sig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Pöh, blev en massa jobb på sluttampen så jag missade nästan alltihop. Men tack för denna gång vimes och basse!

Jag har nu tre röster och de två kvarvarande ulvarna borde ha två var. För inte törs de samla alla på en ulv va? Om det är Anth möjligen... 🙃
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Tackar Vimes för ulvighet och Basse för strålande härlig R2 här nu denna gång i ValUlv.

Asså Basse efter att flera börjat rösta på dig och bla jag sagt till dig att steppa upp så vart det riktigt frejdigt roligtfrån ditt håll. Tackar å synd att vi inte får med dig vidare i spel. Sen så tror jag detta kan vara ett felsteg av Ulvarna då jag anar att några verkade vilja rösta åt ditt håll denna runda. Nu slipper vi den distraktionen.

Phu det var ju skönt att pricka rätt om Vimes nu då.
Vi behöver göra så många gräv vi orkar på folk å fä för att hitta Vimes kompanjoner.
Jag ber er läsa min grävpost på slutet och skjut ner den om jag är ute och cyklar för då måste jag ladda om kanonerna i så fall.

@Brynolf du högg direkt på BB7.

Har du Siat ulv eller fortsätter du på gissningsspåret som du höll igång i R2?

Röst: @BiobunkerVII
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Förutom då att Vimes hade ett drev på sig och du som ulvpolare givetvis inte vill att ulv-Viems har ett drev på sig.
Eller bara förvirring då det skrev massor. De e en grund för att rösta på mig men ytterst svag en och en ren chansning.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Röst: @BiobunkerVII

Jag tror egentligen inte att det var så bråttom. Båda varulvarna måste snajpa om det ska ge nåt och då tar vi bara ut den andra.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,687
Kan redan nu meddela att jag även kommer missa morgondagens deadline men ska försöka skriva på innan dess!!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,687
Hur vet vi att BB7 är röd? Har denne skyddat Vimes eller är det bara pga lågflygande?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Den gamla klassiska ”Vimestesen” att om denne inte Nattmördas direkt så betyder det att Vimes måste vara Ulv håller alltid.

Nu borde det alltså klarna rejält för vår käre @Brynolf med hur landet så att säga ligger.

Är det vettigt att du går ut med de 2 gröna så att såna brusenissar som byboSidd inte krafsar fel eller ger det bara ulvarna lättare att förhålla sig i sina falska anklagelser.
Det blir att hitta 2 ulvar bland fem då va.
Brynolf och de 2 gröna lirarna = 3 spelare med 5 röster kan lagspela mot 2 ulvar med 4 röster.

Vad blir bäst för byn ni som är skarpare i sinnet?

Och vad blir denna historia om Brynolf Siat en röd?
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Den gamla klassiska ”Vimestesen” att om denne inte Nattmördas direkt så betyder det att Vimes måste vara Ulv håller alltid.

Nu borde det alltså klarna rejält för vår käre @Brynolf med hur landet så att säga ligger.

Är det vettigt att du går ut med de 2 gröna så att såna brusenissar som byboSidd inte krafsar fel eller ger det bara ulvarna lättare att förhålla sig i sina falska anklagelser.
Det blir att hitta 2 ulvar bland fem då va.
Brynolf och de 2 gröna lirarna = 3 spelare med 5 röster kan lagspela mot 2 ulvar med 4 röster.

Vad blir bäst för byn ni som är skarpare i sinnet?

Och vad blir denna historia om Brynolf Siat en röd?
Vad tycker du? Försök inte låta resten dirigera nu. Bra spelat @Basenanji , ulvarna kände sig säkert hotade och ville få ut han.
 
Top