Varulv VALulv - runda 4

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Är du inte med på mitt förslag att Ulvarna strategiskt faktiskt planerat att skippa Siarduell?
Alltså, då har de ju istället siktat på att ta sig så långt som möjligt istället för att ha så stor chans som möjligt att plocka väktaren. Och då kan massor med grejer vara rökridåer och bluffar för att ta sig dit, och ulvarna satsar på att ligga grönt nog för att klara sig. Där är du och Sysp högaktuella.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Hmmm.. har Ant varit så här hård i sitt pekande på någon på hela partiet? Eller doftar han seger för ulvaranaoffarna om jag åker nu och då blir mer aggro än tidigare? Något är fishy med en attityd förändringen av "den perfekta bybon"
Jag tycker jag har varit minst lika pitbull som jag brukar vara när jag väl funnit något att bita mig fast vid? Jag var lite orolig att jag var tunnelseende med Vimes, men det var jag trots allt inte. Däremot har jag varit det med MrJ.
Och sen hade jag ju en beef med Octa ganska tidigt om att jag tyckte han försökte lägga locket på att försöka dreva.
Finns antagligen fler saker.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Alltså, då har de ju istället siktat på att ta sig så långt som möjligt istället för att ha så stor chans som möjligt att plocka väktaren. Och då kan massor med grejer vara rökridåer och bluffar för att ta sig dit, och ulvarna satsar på att ligga grönt nog för att klara sig. Där är du och Sysp högaktuella.
Du menar plocka Siaren?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Alltså, då har de ju istället siktat på att ta sig så långt som möjligt istället för att ha så stor chans som möjligt att plocka väktaren. Och då kan massor med grejer vara rökridåer och bluffar för att ta sig dit, och ulvarna satsar på att ligga grönt nog för att klara sig. Där är du och Sysp högaktuella.
Och du.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
R1:370 Anthrox post:
”Med tanke på hur många som varit inne i tankegången finner jag det osannolikt att det är en ulvorkestrering. Det är ju liksom sju namn som står i min lista, så även om alla ulvar är ombord på att pusha samma agenda (osannolikt eftersom ulvar vill variera sina åsikter) är det ju fortfarande minst fyra bybor de fått med sig, och det i sig är en bedrift.

En sak en gärna gör (speciellt jag) är att tro att ulvarna har en långt gången master scheme som är noggrant uttänkt, när det i själva verket är så att ulvarna mestadels höftar vägen framåt. Så om du tycker dig se en ulvplan in motion så är det bra att ta ett steg tillbaka och kolla hur rimlig den faktiskt är. Okkams rakkniv and all that.”


Det är ju en rolig post om vi skulle tänka oss att Anthrox är ulv att här lägga narrativet att det inte finns nån plan.

Jag ju som utgångspunkt i detta gräv nu argumenterat för att Ulvarna haft ett dygns diskuterande på sig att bestämma sig för att skippa Siarduell.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Sidd läser Anthrox i ValUlv med skärskådarglasögonen på som att Anthrox vore ulv:kap42.

R1:375 Anthrox skriver:
”Sen kan jag ju tycka att det här är lite snål läsning. Jag dissade ju aldrig planen för att den var dålig (det var ju jag som började konstruera den liksom), utan snarare för att jag såg att själva siarkungen inte var dit vi var på väg (som ulv-Impe då ville ge sken av). Jag var ju säker på att satsa på siarkungen kommer leda till en showdown mellan siaren och en ulv. Där och då värderade jag siarförmågan högre än ulven och ville inte riskera att förlora siaren (var ju därför jag propagerade för att avvakta en runda så vi får ett siande). Men till det här spelet har jag omvärderat spelet. Inget konstigt liksom, det finns mer data att gå på till nästa varv.”

Min kommentar: Anthrox vrider å vänder på det här: står på sig om att det INTE är en plan att skippa Siarduell.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
R1:382 Anth försöker argumentera bort ett drev på mig Sidd.

Tackar - känns här som att vi spelar på samma lag- har jag här blivit frälst OCH lurad?
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Stradh la röst R1 på Häger, med en röst som väldigt mycket kändes mer som retaliation än substans. Flyttade sen till mig med vad jag då tyckte var ett extremt skumt case (blödig SL liksom) och lät rösten sen ligga död trots en 4/4/4-ställning i tre andra drev där Sidd såg ut att ryka.
I R2 la han röst med kommentaren "Men det verkar som det ska drevas mot @Vimes så...", en inte alltför upplyftande kommentar så här i efterhand kanske. Och skeppet seglade ju ganska snabbt för Vimes sen, så om han är ulv hade han rimligtvis inte mycket spelrum att ändra.
I R3 la han en felaktig röst på MrJ som inte registrerades, mem så fort han upptäckte det bytte han till Impe(!). Kanske för att Impe började få heat och är bättre för ulvarna att ta ut än MrJ? Även här slappdag han kvar på Impe resten av rundan sen.
I R4 la han först röst på MrJ, och bytte sen till Big mama när han såg att MrJ blivit siad. Som om de två nu ska distansera sig från varandra.
Att Stradh och Big mama nu röstar på varandra känns som den största smoking gunen ur ulvrationalitetsprincip.
Om det är mellan @StradhLestat och Big Mama vilja jag påstå att utifrån mitt perspektiv är Big Mama den gröna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Swen är Anthrox med i statistikfunderingar som Octa dragit igång om Ulvarnas chanser/risker på att lyckas pricka nattmord på Välktaren. 👍

Jag orkade inte ge mig in i den mer än att flamsa om att Octa säkert skulle vara en AI-bot.

Iaf skön statistidiskussion för båda lagen.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Om vi försöker såhär: Om Vimes verkligen var själv med två newbies, varför skulle han försöka få oss att tro att ulvligan bestod av till stor del newbies?
Han skulle inte helelr lämna nybörjarna i sticken så heller tänker jag. Därför som jag sagt sedan början av denna runda så tror jag att det är kunniga ulvar.
 
Top