Xyas
Sammanfattning
Xyas skriver inte mycket, möjligen mer än han har gjort i tidigare spel, men i grund och botten: lite. Han skriver fyra (4) stycken meddelanden utan någon som helst spelrelaterad info. Xyas är skarp i iakttagelsen av frågetecknet i Spiders introtet och har en del skarpa tankar kring röstningsmekanismen. Han vill inte rösta ut KK och skriver i flera inlägg om hur KK kan bete sig så där kaozigt utan att det är konstigt eller uppseendeväckande. Skriver en lista där egentligen det enda med vikt är att .113 är grön. I övrigt blir det inga starka misstankar riktade åt något håll, men för all del en del vaga mot Basenanji, Vimes och Empiricus. Skulle kunna vara en osäker bybo som har svårt att samla tankarna, eller en ulv som försöker smutskasta.
Problemet med Xyas som jag ser det är att han egentligen inte bidrar till byn så mycket. Hans åsikter rör röstningsmekanismen och att styra bort misstankar från en KK som annars har fått många att bli upprörda (jämför tex Lukas reaktion). I mina ögon är Xyas misstänkt för att han är försiktig, inta tar initiativ, och knappast bidrar på ett kvalitativt sätt till diskussioner kring (tex) KKs outning. Antingen är Xyas en ulv som ligger lågt eller en bybo som inte riktigt tar i.
Analys av inlägg
Första inlägget hittar att också frågetecknet i Spiders introtext är fetstilat, vilket ger en alldeles särskild mening till meddelandet. Också Xyas svarar .113 om hur man kan spela spelet. Har vissa tankar kring röstningsmekanismen och ser fördelar i att kuppmakande och rösthopp förhindras. Tycker att Basenanji ger standardtips till en grupp utan många nybörjare. Diskuterar röstningsmekanismen ytterligare. Varnar för lågt deltagande. Är inte säker på att KK är ett bra röstningsalternativ:
Jag ar inte sa saker pa att KK ar ett bra alternativ att rosta ut denna rundan. Hans utspel har definitivt blivit fokus for diskussionen, men utover Empis "annu" kanner jag att det ar lite for kaosigt for att hamta jattemycket information fran hur folk har reagerat efter att vi bekraftat KKs status som bybo/ulv.
Sen har jag himla svart att se KKs agerande som nagot ulv-KK skulle gora faktiskt. Det mejkar inte riktigt sense tycker jag.
Resonerar sedan mer kring röstningsmekanismen. Fortsätter vara skeptisk mot tanken att KK är ulv. Gör sedna en lista över folk utan direkt starka misstankar mot någon:
KK - jag star fast vid att jag inte tycker att KKs agerande ar sjalvklart ulvigt. Och outning verkar nagotsanar legit (aven om jag avskyr brodsmulande!).
RasmusL - jag tycker mig kanna igen spelet, men det ar mindre av allt sa att saga.
Vimes - inte riktigt sa pitbullig som vanligtvis, Men det kanske jag bara tycker for att jag inte har varit i skottlinjen denna rundan, ar liksom lite van vid att clasha med Vimes.
.113 - jag tycker faktiskt att .113 ar bland de gronaste. Jag tycker spelandet ar ganska tydligt nyborjare som ganska snabbt tar sig in i spelet. Fragorna som stalls kanns spontana och arliga. .113s spel borde i mitt tycke se valdigt annorlunda ut om hen hade en eller flera ulvar som dirigerade bakom ryggen.
Hellzon - ingen uppfattning i nulaget.
Cassius - bra men minimalistiskt. Finns inget att klandra eller ta pa.
Basse - ar du inte valdigt avslappnad i detta spelet jamfort med hur du brukar spela? Tycker jag saknar den dar sma-febriga aspekten i dina inlagg. Ulv som forsoker ta det chill?
Empi - Jag hanger upp mig lite pa det dar "annu". Det kanns valdigt mycket som en felsagning. Men i min erfarenhet har ulvar som gor sadana missar ofta ett "pakommet" spel efterat, och det tycker jag inte riktigt att Empi har.
Lukas - aggressivt och tydligt spel i det lilla som skrivits. Inga starka ping.
Xyas är med andra ord rätt försiktig i sina misstankar. Avslutar med att gå på bio.