sluper
Swordsman
Re: You say tomato, I say...
"Är inte då egentligen Kult-världen mer statisk?"
Nope. Inte enligt mig. Jag tycker att KULT världen har oändligt många fler variationer och intressanta vinklar än vad WWs spel har. Bland annat på att man i KULT kan slänga in det man tycker är bra utan att spelarna vet vad det är som ligger bakom även om spelarna plöjt regelböckerna.
Vad gäller mörkrets legioner så ägnas en hel bok åt de som har makten bakom illusionen. Där står en bra sammanfattning om vad som är värt att veta. Vad respektive arkont/varelse står för och exempel på hur deras aktiviteter avspeglar sig i illusionen. De försvunna, döda eller inaktiva arkonterna / dödsänglarna får mindre plats eftersom de inte har så stort inflytande över illusionen längre. Det tycker jag låter som ett vettigt upplägg.
"Är inte då egentligen Kult-världen mer statisk?"
Nope. Inte enligt mig. Jag tycker att KULT världen har oändligt många fler variationer och intressanta vinklar än vad WWs spel har. Bland annat på att man i KULT kan slänga in det man tycker är bra utan att spelarna vet vad det är som ligger bakom även om spelarna plöjt regelböckerna.
Vad gäller mörkrets legioner så ägnas en hel bok åt de som har makten bakom illusionen. Där står en bra sammanfattning om vad som är värt att veta. Vad respektive arkont/varelse står för och exempel på hur deras aktiviteter avspeglar sig i illusionen. De försvunna, döda eller inaktiva arkonterna / dödsänglarna får mindre plats eftersom de inte har så stort inflytande över illusionen längre. Det tycker jag låter som ett vettigt upplägg.