Nekromanti Vampire the Masquerade - igen!

Necross

Swashbuckler
White Wolf sätter samman en ny upplaga av det Vampire: The Masquerade kallad 20th Anniversary Edition. Det blir en massiv 400-sidors "best of"-version, helt i färg. Man spelar hårt på nostalgivibbar.

Utvecklingen ska ske via en "open development process" där fans får tycka till om innehållet och t ex buggfixar på det gamla Storyteller-systemet.

Boken ska innehålla
"• All thirteen original clans, clan variants and bloodlines, with their signature Disciplines
• Rules for character creation and advancement from Neonate to Methuselah
• All the Disciplines from level one through nine
• Updated setting to the modern nights
• New full color original art by Tim Bradstreet & other classic “Masquerade” artists"

... och Gehennan har inte hänt.

Spelet lanseras i september 2011.

http://www.vampirethemasquerade.com

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Shit.

Det finns inte en chans i helvete att jag inte köper den där.

claes

Swordsman
Kan nog bli svår att få tag i:

..is only available to attendees at The Grand Masquerade 20th Anniversary Convention, September 15-18 in New Orleans, Louisiana.

krank

claes said:
..is only available to attendees at The Grand Masquerade 20th Anniversary Convention, September 15-18 in New Orleans, Louisiana.
Blääääää.

Super-cp-höga priser på E-bay alltså.

Blasphemy

Swashbuckler
Ah... äntligen ett smart drag från WW.
Men... tror det inte är någon fara. De kommer snart återuppliva the Masquerade igen... Med tanke på att MMO:et kommer baseras på The Masquerade och inte the Requiem så är det ju bara en frågan om tid.

Ond bråd död

Swashbuckler
Fast de har väl lagt ner tryckandet av fysiska böcker ivf och gått över till bara pdf? Eller skulle göra print on demand också?

Ah... äntligen ett smart drag från WW.
Men... tror det inte är någon fara. De kommer snart återuppliva the Masquerade igen... Med tanke på att MMO:et kommer baseras på The Masquerade och inte the Requiem så är det ju bara en frågan om tid.
Håller till viss del med dig där.
Jag tror dock inte att WW kommer gå tillbaka och återutge Masqurade.
WW är numer uppköpta av något Isländskt företag vars enda intresse ligger i MMO potentialet (och det tror jag möjligtvis är någorlunda stort) och antalet sålde böcker är inget jag tror det bryr sig om. Möjligtvis kanske vi ser Vampire på licens likt 40K till någon lämplig kandidat.

Frågan är dock om det behövs ges ut mer än vad som redans utgivits? Behövs det någon ny regelbok? Behövs det mer matrial för att kunna spela riktigt tuffa kampanjer?

Njaaa...näääää blir det nog för min del.

Begrav Vampire the masqurade, och låt det vara begravet. ! Ska det ges ut något så gör något nytt istället!

Selly

Level 5 Laser Lotus
Not quite. Följande fråga ställdes i en tråd om ämnet på RPG.net: »Will people not going to the Grand Masquerade be able to get the book?«

Följande svar gavs, av Russell Bailey från White Wolf: »Yes. We're still working out details; we wanted to announce the project's existence as soon as we could, so that Justin and Rich can start getting fans involved.«

Så med lite tur kan man nog slippa skyhöga priser på eBay.

krank

Draugen said:
Ska det ges ut något så gör något nytt istället!
Problemet är väl alla oss som kom in i Vampire försent, och nu har svårt att få tag på böcker och så. Helst skulle man ju vilja ha print-on-demand av nåt slag, så man kunde skaffa böckerna utan hutlösa priser eller skabbig kvalitet...

Zid said:
V:tM är inte dött. Det vilar bara i torpor!
Dött, nej. I Torpor, ja.

Problemet är väl alla oss som kom in i Vampire försent, och nu har svårt att få tag på böcker och så. Helst skulle man ju vilja ha print-on-demand av nåt slag, så man kunde skaffa böckerna utan hutlösa priser eller skabbig kvalitet...
Jag har sett att en jävla massa finns att köpa i pdf format på Drivetru Rpg. Det är inte Print on demand, mn det kanske kommer, vem vet?
Jag tror i vilket fall inte att de kommer ge ut något utöver boken som startade den här tråden. De återstår väl att se om jag har rätt eller fel.

Poseur

Swashbuckler
AWESOME!

NERDGASM!

Måste ha! Oavsett hur svårt det blir att få tag på!

/Poseur Så mycket hard on

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Nja, det stämmer inte att de är uppköpta. Iaf inte riktigt. De har gått ihop med CCP games, som ligger bakom det hyffsat populära MMOet Eve Online. White wolf agerar fortfarande som en självständig aktör och "White Wolf will continue development and enhancement of their entire portfolio of gaming products." (enligt pressreleasen som kom när de gick ihop.)

Ond bråd död

Swashbuckler
Kanske skriva nåt om Vampire i din blogg. Du gillar ju att såga töntiga grejer så som Sinkadus och det där datorspelet. Även om Vampire var underbart så hade det mer tveksamma inslag än något annat spel jag känner till. :gremsmile:

cogitare

Swashbuckler
Sorry för en ganska extrem necro men jag tänkte bara plugga en sajt som hade tänkt göra ett större inköp av den här jubileumsutgåvan och genom att komma över 50 böcker (vilket redan är avklarat) så blir det ingen frakt från USA (vilket för en enskild kopia går på $25 eller något sådant).

http://www.v20-europe.com/

Så för de av er som inte köpt pga. dyr frakt så har ni här en utväg :gremsmile:

Cog.