Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

God45

#PrayersForBahakan
Casting call :gremsmile:

Ambrosius Alorianos: 13th generationens ventrue ute efter att bli prins.

Adriana Giovanni: Flykting från huvudklanen och efterlys för diableri. Ryktet säger att hon flytt hit för att hitta en plats att gömma sig på. Hon är av 8th generationen, mäktig och desperat med en smak för vampyr blod.

Carlo: 11:e generationens Lasombra representanter för sabathen.

Lenny: 12:e generationens Lasombra och Carlos högra hand.

Montano: 13:e generationens Lasombra, fotsoldat.

God45

#PrayersForBahakan
Cassius said:
Hur laddar man upp bilder?
Man höger klickar på en bild på nätet och går in under egenskaper och kopierar adressen. Sedan klickar man på den lila knappen som ser ut som en bild med ett berg när man skriver sin psot och väljer "Ladda upp oförändrad bild".

Übereil

Swashbuckler

Ni ser ju direkt att det här inte är någon man jävlas med.

(En temalåt har jag grävt fram också, som kan hittas här.)

Übereil

God45

#PrayersForBahakan
Riktigt coola bilder och låtar från båda två, men med helt olika stil :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Hierarchy of Sins (Humanity)

Hur fungerar humanity för oss? Cissi sa att om man har fem i humanity så kan man mörda folk utan att behöva bry sig nämnvärt. Fast enligt hierarcy of sins på humanity så kan man inte göra det om man följer old World of Darkness. Således undrar jag hur det fungerar annorlunda i vår hybrid-version?

Observera, det är ju väldigt praktiskt för oss om vi kan va lite omoraliska och mörda till vänster och höger, så jag tänker inte protestera. Men jag vill känna till vad humanity faktiskt gör mer specifikt. :gremsmile:

Originalet:

God45

#PrayersForBahakan
Re: Hierarchy of Sins (Humanity)

Nej man kan inte mörda lite höger och vänster utan att bry sig. :gremsmile:

Vad jag sade var att om man MÅSTE mörde någon så kommer man undan med det utan att må dåligt vid humanity 5.

Om en vampyrjägare anfaller dig med en eldkastare och du har ryggen mot ett hörn så att du inte kan fly så kan du mörda honom utan att må dåligt vid humanity 5.

Om du flippar ut i frenzy när han anfaller kan du döda honom utan att må dåligt redan vid humanity 6.

Om du förstör hans vapen och sedan jagar ner honom och mördar honom så mår du inte dåligt vid humanity 4.

Om han flyr och du sedan letar upp var han bor och mördar honom mår du inte dåligt vid humanity 3.

Om han flyr och du sedan letar upp var han bor och mördar honnom och hans familj mår du inte dåligt vid humanity 2.

Om han flyr och du sedan letar upp var han bor och mördar hans familj framför honnom och sedan torterar ihjäl honom mår du inte dåligt vid humanity 1.

Om han flyr och du sedan letar upp var han bor och torterar ihjäl honom innan du förvandlar honnom till en vampyr och tvingar honomm att mörda sin egen familj? Välkommen till humanity noll :gremwink:

Recca

Femme Fatale

Hur går man till väga för att höja sin humanity?

God45

#PrayersForBahakan

Recca said:
Man kan köpa upp den med xp för 7 xp. Eller så rollspelar man på ett sätt som gör att jag annser att ni får en grattis. :gremsmile:

Recca

Femme Fatale

God45 said:
Recca said:
Man kan köpa upp den med xp för 7 xp. Eller så rollspelar man på ett sätt som gör att jag annser att ni får en grattis. :gremsmile:
Jag tycker ju att den senare är rolig. Och så fattar jag inte hur man kan skippa förbi rollspelandet genom att lägga 7 exp. Var är logiken där. :gremtongue:

God45

#PrayersForBahakan

Recca said:
God45 said:
Recca said:
Jag tycker ju att den senare är rolig. Och så fattar jag inte hur man kan skippa förbi rollspelandet genom att lägga 7 exp. Var är logiken där. :gremtongue:
Tror det är till för powergamers som inte vill vara tvungna att sluta spela sina karaktärer bara för att de äter bebisar :gremwink: Mycket bättre att rollspela upp sin humanity :gremsmile:

Recca

Femme Fatale

Men det är ju mycke mer powergameigt att inte bränna 7 exp på humanity om man kan spara dem till en höjning av potence.