Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

God45

#PrayersForBahakan
Det är ett politiskt spel så det är fullt möjligt för er att samarbeta, konkurera, slås, alliera er mot en av de andra spelarna, föråda varandra eller intrigmaka mot varandra. Vad ni kommer tvingas att göra är att interagera. Natten är mörk och full av fasor. Specielt här är det visdom i uttrycket att ni kan hänga ihop eller hänga er själva :gremwink:

Men det är också en stad utan ledare men med enorma resurser vill man bli prins eller ärkebiskop är det här det ska ske! Vill någon göra detta genom att få alla att gilla en så är det coolt. Vill man göra det genom att mörda alla som står i ens väg så är det också bra. Så när någon sparkar in dörren till elysium och börjar skjuta ihjäla alla med ett haggelgevär så är det upp till de andra spelarna att dra upp kjolarna och springa eller knäböja och svära lojalitet om man inte vill slåss.

Så det kan bli player vs player om ni gör det till det men det behöver inte bli det. Är det ett bra svar? :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Ja, men vi kör med transparens va? Så att folk kan metagame'a men tanken är att de inte ska göra det? Eller kör vi med hemlighetsmakeri på så vis att folk kan snacka ihop sig och de andra får inte höra, t.ex.? Skickar vi dolda textmeddelanden till spelledaren? Eller kör vi allt öppet?

God45

#PrayersForBahakan
Vi kör allt öppet men det är meningen att ni inte ska använda er out of game kunskap för att metagamea :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Vi kör allt öppet men det är meningen att ni inte ska använda er out of game kunskap för att metagamea :gremsmile:
Fråga:
Första nivån i en discipline (dvs från 0 till 1) kostar alltid 10 exp. Sant eller falskt?

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
God45 said:
Fråga:
Första nivån i en discipline (dvs från 0 till 1) kostar alltid 10 exp. Sant eller falskt?
Falskt. Första kostar 7 om utanför klanen 5 om en i klanen disciplin :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Recca said:
God45 said:
Fråga:
Falskt. Första kostar 7 om utanför klanen 5 om en i klanen disciplin :gremsmile:
Observera att det smartaste sättet att skapa sin karaktär på är genom att lägga sina discipline-poäng alla 3 stycken på att höja en discipline till 3 och sedan lägga exp på övriga för att få upp dem. Det tycker jag känns obalanserat och väldigt konstigt.

Jag föreslår att vi kör med oWoD's höjningssätt rakt av istället.
Disciplines kostar x5 det du har, bortsett första nivån (dvs 0-1) som alltid kostar 10 exp.
Attributes kostar x4 det du har.
Abilities x2 det du har (förutom första steget 0-1 som kostar 3 exp).

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
God45 said:
Recca said:
God45 said:
Fråga:
Observera att det smartaste sättet att skapa sin karaktär på är genom att lägga sina discipline-poäng alla 3 stycken på att höja en discipline till 3 och sedan lägga exp på övriga för att få upp dem. Det tycker jag känns obalanserat och väldigt konstigt.

Jag föreslår att vi kör med oWoD's höjningssätt rakt av istället.
Disciplines kostar x5 det du har, bortsett första nivån (dvs 0-1) som alltid kostar 10 exp.
Attributes kostar x4 det du har.
Abilities x2 det du har (förutom första steget 0-1 som kostar 3 exp).
Nja, det blir konstigt med nwod grejerna. Så vi fortsätter med kostnaderna jag postade tidigare.

Ja, och om jag märker att ni min/maxar så min/maxas npcer. Och som Storyteller har jag oändligt med poäng. Just a friendly warning :gremwink:

Recca

Femme Fatale
Jag har ju redan höjt en discipline till 3 och en till 2 och en till 1. Men då får jag 10 exp tillbaks nudå. Det var ju trevligt. :gremlaugh:

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Jag har ju redan höjt en discipline till 3 och en till 2 och en till 1. Men då får jag 10 exp tillbaks nudå. Det var ju trevligt. :gremlaugh:
Köp ännu fler discipliner för dem vet jag, 4 för priset av 3 :gremsmile: Jag är ICA versionen av en storyteller :gremwink:

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Urk. Det står inget om virtues/vices där. :gremfrown:
Nej, är i Wod grund boken. Men står inte ens mycket där faktiskt. Det är typ vad jag beskrivit plus detaljer om varje synd och dygd.

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Recca said:
Urk. Det står inget om virtues/vices där. :gremfrown:
Nej, är i Wod grund boken. Men står inte ens mycket där faktiskt. Det är typ vad jag beskrivit plus detaljer om varje synd och dygd.
Jag vill ha lite exempel. så får väl ladda ner WoD boken. :gremfrown:

God45

#PrayersForBahakan
Sorry, blir nog det :gremfrown: Är det någon speciel du är intresserad av för då kan du få en kort sammanfattning här.

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Det laddar ner just nu och ingen brådska direkt. :gremtongue:
Jag tror de har några exempel på vices i Dance macabree boken också men kan inte svära på det...