Fråga:God45 said:Vi kör allt öppet men det är meningen att ni inte ska använda er out of game kunskap för att metagamea
Falskt. Första kostar 7 om utanför klanen 5 om en i klanen disciplinRecca said:Fråga:God45 said:Vi kör allt öppet men det är meningen att ni inte ska använda er out of game kunskap för att metagamea
Första nivån i en discipline (dvs från 0 till 1) kostar alltid 10 exp. Sant eller falskt?
Observera att det smartaste sättet att skapa sin karaktär på är genom att lägga sina discipline-poäng alla 3 stycken på att höja en discipline till 3 och sedan lägga exp på övriga för att få upp dem. Det tycker jag känns obalanserat och väldigt konstigt.God45 said:Falskt. Första kostar 7 om utanför klanen 5 om en i klanen disciplinRecca said:Fråga:God45 said:Vi kör allt öppet men det är meningen att ni inte ska använda er out of game kunskap för att metagamea
Första nivån i en discipline (dvs från 0 till 1) kostar alltid 10 exp. Sant eller falskt?
Nja, det blir konstigt med nwod grejerna. Så vi fortsätter med kostnaderna jag postade tidigare.Recca said:Observera att det smartaste sättet att skapa sin karaktär på är genom att lägga sina discipline-poäng alla 3 stycken på att höja en discipline till 3 och sedan lägga exp på övriga för att få upp dem. Det tycker jag känns obalanserat och väldigt konstigt.God45 said:Falskt. Första kostar 7 om utanför klanen 5 om en i klanen disciplinRecca said:Fråga:God45 said:Vi kör allt öppet men det är meningen att ni inte ska använda er out of game kunskap för att metagamea
Jag föreslår att vi kör med oWoD's höjningssätt rakt av istället.
Disciplines kostar x5 det du har, bortsett första nivån (dvs 0-1) som alltid kostar 10 exp.
Attributes kostar x4 det du har.
Abilities x2 det du har (förutom första steget 0-1 som kostar 3 exp).
Köp ännu fler discipliner för dem vet jag, 4 för priset av 3 Jag är ICA versionen av en storytellerRecca said:Jag har ju redan höjt en discipline till 3 och en till 2 och en till 1. Men då får jag 10 exp tillbaks nudå. Det var ju trevligt.
Till mig som ett PM är braRecca said:Japp. Nu har 3/2/1/1
Var skickar jag min background förresten?
Nej, är i Wod grund boken. Men står inte ens mycket där faktiskt. Det är typ vad jag beskrivit plus detaljer om varje synd och dygd.Recca said:Urk. Det står inget om virtues/vices där.
Jag vill ha lite exempel. så får väl ladda ner WoD boken.God45 said:Nej, är i Wod grund boken. Men står inte ens mycket där faktiskt. Det är typ vad jag beskrivit plus detaljer om varje synd och dygd.Recca said:Urk. Det står inget om virtues/vices där.
Jag tror de har några exempel på vices i Dance macabree boken också men kan inte svära på det...Recca said:Det laddar ner just nu och ingen brådska direkt.
Lugnt jag laddar ner alla böckerna. <.<God45 said:Jag tror de har några exempel på vices i Dance macabree boken också men kan inte svära på det...Recca said:Det laddar ner just nu och ingen brådska direkt.