Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

Laowai

Hero
God45 said:
Vi kommer köra nwods fighting system så det finns inget soak och att träffa och göra skada är inte två olika rullningar.

Att få fem plus tärningar till attack är lika bra som att ha en raketkastare i det nya systemet.

Så jag uppskattar inputten men fortitude och potence får nog funka som jag föreslog det. Förutom att jag glömde säga att Fortitude också ger + 1 healthlevel per nivå idet vilket gör den lite bättre.

Celerity däremot hade Laowai en bra ide på så där använder vi nya wods system att den gör att man rör sig fort och får en defense bonus :gremsmile:
Så vänta, hur blir det nu, får man extra tärningar, eller hur funkar det? Autosuccesses är ju lite jobbiga iom att man alltid träffar då. Tror inte att jag har förstått hur du menar. Sammanfattning, vårt stridssystem 101 liksom :gremsmile:

Übereil

Swashbuckler
God45 said:
Vi kommer köra nwods fighting system så det finns inget soak och att träffa och göra skada är inte två olika rullningar.
Tittade på Resilience nu, och där stod följande:

Resilience
Legends abound of vampires who are able to withstand even the most brutal punishment to their unliving forms. While all Kindred possess a certain degree of the toughness of which these tales speak, those with the Discipline of Resilience are commensurately more stalwart. Vampires with several dots of Resilience are capable of walking through a hail of bullets, shrugging off even the most punishing blows, and even resisting the deadly claws and fangs of supernatural foes.
Cost: 1 Vitae per scene
Dice Pool: Resilience is unlike many other Disciplines in that it is not actively rolled. Rather, it provides an augmentation of physical potential that lasts for the scene in which it is activated, and which affects other rolls.
Each dot of Resilience increases the character’s Stamina by one for the scene in which the Discipline is active. This bonus also increases the character’s Health dots during the scene. Resilience may not be invoked more than once per scene. That is, you may not spend a second Vitae and double the benefits of the power.
Example: Prince Maxwell is a Ventrue with Resilience 4 and Stamina 4. While returning to his haven, he encounters a resentful Kindred whom he snubbed at Elysium two nights before. Just to be sure, Maxwell activates his Resilience — his Stamina increases to 8 and his Health dots increase to 13 (Size 5 + Stamina 4 + Resilience 4).
Additionally, Resilience “downgrades” a number of aggravated damage points per scene equal to Resilience dots. This damage becomes lethal instead. Aggravated wounds suffered in excess of the character’s Resilience dots remain aggravated, however. This downgrade doesn’t apply to any aggravated wounds that the vampire already possesses, just to newly acquired ones suffered while Resilience is active. (In the preceding example, Maxwell would be able to downgrade no more than four points in total.)
Example: Maxwell is engaged in combat with a witch-hunter, who clubs him with a flaming torch. The torch inflicts five points of aggravated damage — but Maxwell’s Resilience of 4 downgrades that to four points of lethal damage, with one point of aggravated damage remaining.
Note that the extra Health dots a character gains in a scene while Resilience is active can have consequences later. If a vampire suffers more damage than he has his usual Health dots, those excess wounds upgrade existing wounds (bashing becomes lethal, lethal becomes aggravated) as per the damage rules on p. 171-172 of the World of Darkness Rulebook. In other words, once the character’s Resilience “powers down” at the end of the scene and the extra Health dots that the power confers are lost, he might have to contend with more serious wounds than initially harmed him unless he heals them while Resilience is still active. See the “Temporary Health Dots” sidebar on p. 173 of the World of Darkness Rulebook to see what happens when extra Health is lost.
Also, if a character suffers damage that upgrades her Health chart, Resilience does not downgrade it. For example, if a character with seven Health dots and a single dot of Resilience suffers nine points of lethal damage, that ninth point stays aggravated. The other eight points are recorded normally as lethal (seven for the Health dots plus one for the Resilience), but the ninth stays aggravated as it upgrades the leftmost box on the character’s Health chart. If that’s all the damage the character suffers by the end of the scene, another of those points of lethal damage upgrades to an aggravated wound once Resilience ceases and the character’s Health dots drop to seven again. Kindred with Resilience are advised to be wise in combat, though they might feel invulnerable while invoking the Discipline.
Action: Instant

Übereil

Laowai

Hero
Jag och ymir och några snackade i lådan, och ymir poängterade att det är tvärlame att det syns om man har diableriserat någon.
Det är linsom lite trist att man i ett spel som till en viss del handlar om att hålla hemlisar, inte kan ha några, för det syns på ens aura vad man har gjort.

Kan vi inte ta och nerfa det lite så vi kan leva rövare utan att det blir kaos så fort någon med auspex se en?

God45

#PrayersForBahakan
Man slår stat + skill + Utrustning + andra bonusar - motstånfarens försvar. Så många succeses man får (8 och uppåt) så mycket skada gör man.

Så om jag har 2 strength, 2 brawl, ett knogjärn som ger + 1 och startar min potence 1 så rullar jag 6 tärningar.

Men min motståndare har en defense på 2 och aktiverar sin fortitude 1 vilket gör att hans total försvar är 3.

Så,jag rullar 6 minus 3 tärningar. Alltså 3 tärnning.

Låt oss säga att jag rullar 2 8:or ovh får 2 framgångar. Då gör jag 2 skada på min motståndare. Eftersom jag använder ett trubbigt vapen är det bashing skada.

Slut på min runda.

Klarare nu? :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Jag och ymir och några snackade i lådan, och ymir poängterade att det är tvärlame att det syns om man har diableriserat någon.
Det är linsom lite trist att man i ett spel som till en viss del handlar om att hålla hemlisar, inte kan ha några, för det syns på ens aura vad man har gjort.

Kan vi inte ta och nerfa det lite så vi kan leva rövare utan att det blir kaos så fort någon med auspex se en?
Ah, men jag har redan tänkt på detta min gode man :gremsmile: Eftersom ni är i en obefolkad stad, vem ska döma er? Hälften av städerna runtom är Sabbath, de är fine med Diableri, de till och med uppmuntrar till det :gremsmile: Och rörande Camarillan, det finn ingen i staden förutom spelarkaraktärerna. Och prinsen får utlysa bloodhunts där man diableriserar folk. Så du åt någons själ precis. Vilken bättre stund att utropa sig själv till prins än just nu? :gremwink:

Så medan vi inte nerfar reglerna för det så nerfar jag situationen. Vilket ju leder till samma sak fast detta blir ännu lite coolare enligt mig :gremsmile:

(Oh, och strunta i reglerna för hur diableri går till. Jag har egna regler som ni nte ska vet om fören ni börjar diblerisera någon :gremsmile: )

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Åkej! Då fattar jag allt :gremsmile: tacktack ^^
Nu är bara frågan hur jag lyckades dubbel posta med citatet i den ena och utan i den andra?

Recca

Femme Fatale
Alltså...

Är tanken att vi bara ska försöka dibba varandra och det är det det går ut på så har jag gjort fel typ av karaktär... Och anmält mig till rollspelet i onödan. Om vi säger så.

Bornmo

Warrior
Nä, det håller jag också med om. Jag menade att det faktum att du gjort en sabbat och jag en camarilla, lasombra kontra nosferatu...

Jag ser fram emot rollspelande, och självklart ett visst intrigerande sinsemellan i gruppen. Och staden var ju tom, något har hänt, och en grupp betyder ju betydligt högre säkerhet vid undersökandet än att ensam vandra på de vampyr-tomma gatorna...

Recca

Femme Fatale
Men det jag funderar på är hur ofta vi kommer ha med varandra att göra? Prag är en rätt stor stad, så vi kan ju lätt skaffa oss varsin domän utan att nånsin stöta ihop med varandra (såvida vi inte vill det - men varför, liksom?).

Recca

Femme Fatale
Börnmo said:
Nä, det håller jag också med om. Jag menade att det faktum att du gjort en sabbat och jag en camarilla, lasombra kontra nosferatu...

Jag ser fram emot rollspelande, och självklart ett visst intrigerande sinsemellan i gruppen. Och staden var ju tom, något har hänt, och en grupp betyder ju betydligt högre säkerhet vid undersökandet än att ensam vandra på de vampyr-tomma gatorna...
Jag är ingen typisk shovelhead, dock. :gremtongue:

Bornmo

Warrior
Fast grundtanken när man kommer till en stad där alla de gamla vampyrerna försvunnit borde nog vara att undersöka vad som hänt innan man själv andas ut...

Men helt klart borde det gå att dela upp staden utan inbördes stridigheter.

Übereil

Swashbuckler
Börnmo said:
Recca said:
Jag är ingen typisk shovelhead, dock.
Det uttrycket har jag aldrig stött på tidigare.
Vad innebär det? Googlade och fick fram någon motorcykel :gremconfused:
Tja, man omfamnar nån, slår den i huvudet med en spade och gräver ner den, sen får den klara sig själv...

Übereil