Nekromanti Vampyr är Lamia och Lamia är Vampyr?

Ymir

Liten kantbaron
Mörkret i 'Alver'

De överlägset bästa äventyrsuppslagen i Eon var, i mitt tycke, de i hemlighetskapitlet i 'Alver'. Och nog antyds Mörkret ganska hårt där, ändå?

...men det hade räckt med de antydningarna. Det verkliga Mörkret visade sig vara mycket mindre intressant än de idéer de gav mig. Och outhärdligt töntigt, förstås.

- Ymir, sporras av ledtrådar.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Ninjavampyrer?

De är ninjor som använder sina vampyrkrafter för att lönnmörda...
Om du ens antyder att det där på något sätt skulle vara ett unikt vampyrkoncept har du uppenbarligen aldrig spelat Vampire - Kindred of the East. Eller vanliga Vampire, för den delen. *hostAssamiteshost*

- Ymir, besserwizzer

Re: Ninjavampyrer? [Vampire OT]

Om du ens antyder att det där på något sätt skulle vara ett unikt vampyrkoncept har du uppenbarligen aldrig spelat Vampire - Kindred of the East. Eller vanliga Vampire, för den delen. *hostAssamiteshost*
Njä, jag nämnde vampyrer som ninjor mest för att driva lite med hur långt man kan tänkas att gå för att få ett "unikt koncept".
Vad gäller "Vampire - Kindred of the East" så har jag både en och annan bok till det och visst kan det la finnas ninjavampyrer där.
Assamite skulle jag dock aldrig få för mig att kalla för ninja (även om assasiner o allt vad det heter har mer än en likhet med dessa). Må vara att de båda kan organiseras klanvis men några tvättäkta ninjor i ordets rätta bemärkelse är assamites knappast.

Ljusetsriddare - som aldrig trodde Ymir skulle göra misstaget att synonymt beblanda begreppet "lönnmördare" med "ninja".

Ezping Orm

Hero
Re: Huvudet på spiken!

Jag kan inte annat än att hålla med till hundra procent! Det märks också tydligt här på forumet att många av oss som spelat Eon sedan begynnelsen är besvikna över spelets utveckling de senaste åren. Man får hoppas att Neogames tar åt sig av kritiken och hittar tillbaka till det gamla spåret, men jag tvivlar starkt på det.

/Ezping Orm, som dock hoppas mycket på "Cirefalier".

Gastono

Hero
Re: Huvudet på spiken!

Jag tycker inte det eon har blivit är något dåligt.
Det har blivit utvidgat.. mycket sant
Jag förstår att många tycker det borde stannat efter ett tag och låtit det vara som det var.

Tycker dock att diskussionen är onödig nu när den blivit så stor och den kommer aldrig sluta för alla har olika åsikter som inte kan ändras...