Sankt Creigh
Warrior
Re: Vampyrer suger!
Ulf Ekmans bak?
Vem i helevitti är Ulf Ekman?
// C
Ulf Ekmans bak?
Vem i helevitti är Ulf Ekman?
// C
Jag planerade att skapa en comersium lamia-kultist ett tagOch kan en vampyr/lamia "förvandla" en människa till vampyr på nåt sätt, såsom typ låta den dricka av vampyrens blod osv, eller är det bara lamia-ritualen som gäller?
Håller med fullständigt på den fronten...Men som sagt det är en smaksak
Vilket i mina öron låter ganska flippat, om inte flippat, jobbigt utav bara helvete... Jag gnäller hellre... hahaVad du alltså vill säga är att det enda sättet att få ett vampyrfritt rollspel är att skriva det själv?
Knappast mer uttjatat än alver, dvärgar, orcher (eller Tiraker om man så vill, it´s shit the same) eller drakar. Ändå kan jag acceptera dem allesammans så länge de är gestaltade på ett intressant och stämningsfullt sätt. För mig har de alla en självklar plats i fantasyn och vampyrerna lika så.Eon blir inte ett bättre rollspel av att sätta in ännu ett element som redan är uttjatat, hur många egna vändningar man lägger in på det.
Tja, personligen känner jag mig inte särskilt mer officiell än eder själv i egenskap att som frilansare bara ha skrivit en enda bok, medan ni själv är såpass rotad i de flesta större eonverk att ni åtminstone förtjänar plats i neogames "hall of fame".Det läggs ner mer energi från "officiellt håll" på att avväpna mitt vampyrgnäll än på att besvara frågor som hur man gör en "riktig golem" eller tar hand om kongelerade filament.