Nekromanti Vampyr är Lamia och Lamia är Vampyr?

HerrBjörn

Warrior
Och kan en vampyr/lamia "förvandla" en människa till vampyr på nåt sätt, såsom typ låta den dricka av vampyrens blod osv, eller är det bara lamia-ritualen som gäller?
Jag planerade att skapa en comersium lamia-kultist ett tag
och det verkar som att kultisterna tror att de blir vampyrer genom
att dricka vampyrens blod eller bli bitna av den fast egentligen
är det värsta processen.. (oftast den du kallar lamia-ritualen)
jag tror vi snackar nio(9)T6- slagen och grejjer..

HerrBjörn

Warrior
Re: Vampyrer suger!

Sant.. Sant..
Rollspel är vad man gör det till så alla har en liten egen version av hur det ska se ut..
Om ni vill spela mycket med vampyrer så är det bara att
ändra så att man blir vampyr genom att dricka dess blod
eller nått..

Sid 11 i Eon ll.. kom ihåg den..

HerrBjörn

Warrior
Re: Vampyrernas vara eller icke-vara i Eon

Varför gör folk inte bara som de vill?
Vill ni spela mycket med vampyrer eller att de bara ska finnas
lite eller inte alls så gör det..
För mycket länge sedan när bara våran SL hade
läst Wheel of Time spelade vi en session där trollocker och myrdraler fanns i eon..(allt för att ska bli kul)
en av oss var Mattrim den andra Perrin och den tredje (jag) var Rand fast med våra egna Rp:s..
Vi pressade gärnet och hade askul..
När de RP:na sedan stupade osv. Så la vi ner den verksamheten och lirade som vanligt igen..
Om jag får säga det själv så gick inte jorden under för det..
Jag anser att vampyrer ska finnas i Eon och regler för dem..
Men bara som ett alternativ (alternativt system) som man kan plocka bort om man vill..
Vi har spelat Eon sedan det släpptes och enbart stött på
vampyrer en enda gång..
HA DET BRA ALLIHOP..

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

DoD 6. :gremgrin: Om man nu inte räknar nattulmen och rugtannen, men de är ju väldigt främmande från den traditionella rollspelsvampyren.

HerrBjörn

Warrior
Re: EVENTUELLA omständigheter

Jag påpekar igen det som ljusets riddare med flera har sagt
många gånger..
Gör som ni vill..
Vampyrer är väll inte så asviktiga??

Har någon föresten spelat ett äventyr om det som står i
religioner om att en viss person i Jargien kanske är ledaren för
lamiasekten??
Skulle vara kul att höra hur det gick..

Selly

Level 5 Laser Lotus

"Men kräver folk att det ska stoppas in riddare med skinande rustning, troll, misslor och jäntor med rävsvans i Vampire? Jämlikhet, för sjutton!"

*host*Changeling*host* :gremgrin:
(Det är förvisso ett helt annat spel, men alla andra i den här tråden verkar ju behandla WoD som ett och samma spel, så...)

"kan man inte få ha åtminstone ETT rollspel som vampyrfri zon?"

I'm gonna go out on a limb here: Västmark?

Krille

Super Moderator

"I'm gonna go out on a limb here: Västmark?"

Vad du alltså vill säga är att det enda sättet att få ett vampyrfritt rollspel är att skriva det själv?

Selly

Level 5 Laser Lotus

"Vad du alltså vill säga är att det enda sättet att få ett vampyrfritt rollspel är att skriva det själv?"

Nja. Du efterlyste ett vampyrfritt spel, jag föreslog ett. Att du sedan skrivit det själv är väl bara bra - då är säkert resten av spelet precis som du vill ha det också.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Signaler?

Jag vet nu inte om du menar på mig som denna officiella fasa som inte håller med dina åsikter, men mig veteligen så får jag svara och diskutera på vilka ämnen jag vill. Dessutom känner jag att detta ämne angår mig då det är jag som skrivit om Eons vampyrer.

Men det känns lite bortkastat måste jag ju säga då det helt enkelt är två olika åsikter om vad som skall finnas i en fantasyvärld respektive inte.

Själv skulle jag exempelvis klara mig bra utan misslor vilket jag ser som simpla Hobbit/Dark Crystal-rippoffer.

Men som sagt det är en smaksak.

Blasphemy

Swashbuckler

Jag skulle säga att det enda sättet att få ett rollspel som är EXAKT som man vill ha det är att skriva det själv. De flesta andra modifierar troligen det befintliga spelet så att det blir som de vill.

Själv är jag ute efter fantasyspel där de har tagit bort Alver, Drakar och Dvärgar.

Krille

Super Moderator

"Jag skulle säga att det enda sättet att få ett rollspel som är EXAKT som man vill ha det är att skriva det själv. De flesta andra modifierar troligen det befintliga spelet så att det blir som de vill."

Visst. Sure thing. Uppstår det därmed ett behov att stoppa in allting i Eon? Är inte risken rätt stor att man tappar Eons originalitet, det som gör Eon till Eon istället för en standardfjantasysörja, om man gör det?

"Själv är jag ute efter fantasyspel där de har tagit bort Alver, Drakar och Dvärgar."

Bra sås reder sig själv!

Blasphemy

Swashbuckler

Självklart skall man ju inte stoppa in allt i Eon. Och återigen är vi på en smaksaksnivå. Jag skulle tycka det var fel med cyborgkrigare, laservapen, krutvapen och liknande. Däremot tycker jag att Vampyrer passar utmärkt in i Mundana som ändå är en såpass bred Fantasyvärld.

Så... smaksak, rävbak, och så julbak...

Sankt Creigh

Warrior

Vad du alltså vill säga är att det enda sättet att få ett vampyrfritt rollspel är att skriva det själv?
Vilket i mina öron låter ganska flippat, om inte flippat, jobbigt utav bara helvete... Jag gnäller hellre... :gremtongue: haha

// Creigh

Big Marco

Läskig

Innebär detta att jag skall sluta skriva på min NekroTech-modul till Eon? Jag saknar lite splatter, monster med slangar som pumpar blod, slem och gegg, mentalsjukhus med skitiga kakelplattor med en stank av urin, och...

Hmmm. Damarien kanske.... Hmmm....

Re: Vampyrernas vara eller icke-vara i Eon

Eon blir inte ett bättre rollspel av att sätta in ännu ett element som redan är uttjatat, hur många egna vändningar man lägger in på det.
Knappast mer uttjatat än alver, dvärgar, orcher (eller Tiraker om man så vill, it´s shit the same) eller drakar. Ändå kan jag acceptera dem allesammans så länge de är gestaltade på ett intressant och stämningsfullt sätt. För mig har de alla en självklar plats i fantasyn och vampyrerna lika så.

Signalfel?

Det läggs ner mer energi från "officiellt håll" på att avväpna mitt vampyrgnäll än på att besvara frågor som hur man gör en "riktig golem" eller tar hand om kongelerade filament.
Tja, personligen känner jag mig inte särskilt mer officiell än eder själv i egenskap att som frilansare bara ha skrivit en enda bok, medan ni själv är såpass rotad i de flesta större eonverk att ni åtminstone förtjänar plats i neogames "hall of fame". :gremgrin:
Dessutom tror jag minsann inte att jag fann något svar från Er sida heller på trådarna om "riktiga golems" och "kongelerade filament" - trots att ni ju varit med och skrivit på Mystik & Magi som väl borde ses som närmaste referens för dessa frågor! :gremwink: